شناسه خبر : 64134
سه شنبه 07 اسفند 1397 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قصد حذف ایثارگران از سطوح علمی!

سید مهدی- در حال حاضر عده ای با طرح عناوین انحرافی مانند همگن کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه های تراز اول کشور و یا حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ورود افراد بی سواد به رشته های تخصصی پزشکی و تحصیلات تکمیلی و عناوین مشابه, سعی در حذف ایثارگران از عرصه های علمی و دانشگاهی و مدیریتی کشور دارند و سوء استفاده از این عناوین در شرایطی است که هیچ بررسی دقیق مستند و علمی افت تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به دلیل وجود ایثارگران حاضر در دانشگاه ها که از سهمیه استفاده کرده اند را اثبات نمی کند که بخواهیم برای رفع این اشکال این عزیزان را حذف کنیم و یا تغییری در حد نصاب از 70 % به 85 % ایجاد کنیم که این حرکت موذیانه و ظریف عملا" منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد.

به دلایل نامشخص این درصد برای ایثارگران به 85 % افزایش داده می شود! و عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید, استعداد درخشان, مناطق محروم, انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند؟!!

 تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی می گذرند که ملاک ارتقاء برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل می شوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست.

 اگر امتحاناتی از قبیل کنکور ملاک سنجش سواد بود, نمایندگان محترم به دنبال تدوین قانون جهت حذف تدریجی آن نبودند و به نظر می رسد عده ای با دادن آدرس غلط سعی در حذف ایثارگران و امتیازات آنان در کشور دارند و در اولین قدم از حذف سهمیه آنان در مراکز علمی با سوء استفاده از شعار عدالت تحصیلی و ارتقا سطح علمی, شروع کرده اند!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
الان تکلیف سهمیه چی شد ؟؟؟؟معلوم هست کی تعیین تکلیف میشه
با سلام سروران گرامی سهمیه درست شده ... مطلب از طرف کسی هست که دنبال دردسر برای ما ویا مطرح کردن هستند که دو باره ... من از همه دوستان زحمت کش ممنون میشم حداقل ملاحظه داشته باشند ممنون از همه سروران گرامی
اخه مشکل مملکت ایثارگران هستند مگر ندیدید سر رزمندگان مظلوم چه اوردند سر مقطع تحصیلی و ابروشون را بردند
سلام ، سهمیه ایثارگران بدلیل الزام حکومت برای جبران عقب افتادگی و صدمات وارده در اثر جنگ اختصاص یافته و بسیار کمتر از صدمات و عقب افتادگی ایثارگران است اما همین مختصر را دریغ کردند و با کارشکنی و ضدیت قصد دارند وظیفه حکومت را حذف کنند.
خلاصه راه زیادی در پیش داریم تا مشکلات مردم و حکومت نوپای جمهوری اسلامی با وجود مسئولان نا لایق به نتیجه مطلوب برسد.
با سلام سروران گرامی در باره سهمیه کسی چیزی نگفته مگر خود نویسند ه متن تقا ضا دارم از عزیزان مطلبی چاب نکنید ممنون ممنون
جالب اینجاست همه کلید کردن رو سهمیه ایثارگران 25درصدی بقیه سهمیه ها رو کاری ندارن.اگر حد نصاب قبولی از 70 برسه به85 و سهمیه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد با فرزندان رزمنده وفرزندان جانبازان زیر 25 درصد ادغام بشه دیگه سهمیه معنایی نداره و مثل مناطق میشه.بهترین کار اینه چون فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد مشکلات بیشتری دارن مثل سابق از سهمیه 25 درصدی استفاده کنن و باقیمانده سهمیه 25 درصدی هارو بدن به فرزندان جانباز زیر 25 درصد و فرزندان رزمنده.ظرفیت قابل توجه ای از سهمیه 25درصدی تکمیل نمیشه اونم در رشته های خوب که میتونن فرزندان جانباز زیر 25 درصد و فرزندان رزمنده استفاده کنن.
شما هم ما را مسخره کردید مثل همه.
ده بار نوشتم بیش از ده بار هم با حاج آقای نوروزی تماس گرفتم. فقط شتیدم« بامن تماس داشته باش. بعداً زنگ بزن»
کارمن فردی نیست. کار صدها بلکه هزاران نفر جانبازی است که وزارت علوم دارد به بهانه های بی خود آن ها را حذف می کند. و امّا اصل ماجرا:
طبق در خواست دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت وزارت علوم هر سال درخواست جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز اعلام می شود.
2- از طریق فرآیند قانونی و گذراندن مراحل مختلف این افراد بعنوان اعضای هیئت علمی اعلام بکار می کنند.
3- برطبق قوانین و مصوبات وزارت علوم، مجلس شورای اسلامی، قانون خدمات جامع ایثارگران با گذشت چند سال سابقه کاری می بایستی اعضای هیئت علمی تبدیل وضعیت شوند.
4- فرزندان شهدا با مدرک دکترا و رعایت سایر قوانین از بدو استخدام هیئت علمی رسمی قطعی ابلاغ می گیرند.
5- افراد جانباز کارشناس ارشد در ابتدا بصورت پیمانی و بعد از سه سال باید تبدیل وضعیت شوند و به رسمی آزمایشی و باز بعد از چند سال به رسمی قطعی تبدیل شوند.
همین مسئله بهانه ای به دست مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه ها داده است و با توجه به این که جانباز کار شناس ارشد باید بعلت امتناع و تعلل مدیران و رؤسای لیبرال دموکرات و ضد قاطبه ایثارگر مرموزانه و با لبخند مزورانه کار عزیزان جانباز را متوقف بگذارند و آن ها را تبدیل وضعیت ننمایند.
و چون هیچ دستگاه نطارتی بر کار بی ظابطه در دانشگاه ها و معلی الخصوص مؤ سسات آموزش عالی غیر انتفاعی نظارتی ندارند. هر گونه اجحاف و زور گویی نسبت به جانبازان هیئت علمی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، بعمل می اید.
پیشنهاد:
اگر آقایان نمایندگان از طریق قانونی اصلاحیه ای یا مصوبه ای تکلیفی برای تبدیل وضعیت جانبازان اعضای هیئت علمی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده و هم اکنون بیش از چندین سال مشغول خدمت بعنوان عضو هیئت علمی هستند، مصوب و ابلاغ نمایند تا مشکل آنان حل شود.
سلام و والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi