شناسه خبر : 64141
سه شنبه 07 اسفند 1397 , 15:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زنان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقش اساسی دارند

«مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس  امروز (دوشنبه) در مراسم گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و سلاله پاکش امام خمینی (ره) که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان صدا و سیما در سالن کوثر این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در بر گرفت.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا (س) در دفاع از امامت بزرگ‌ترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام است، اضافه کرد: ولایت‌مداری بزرگ‌ترین درس و آموزه حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.

مجتهدزاده ادامه داد: بدیهی است که حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای زنان عالم هستند و زندگی ایشان می‌تواند سرلوحه زندگی همه افراد به ویژه زنان قرار گیرد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این‌که حضرت زهرا (س) الگو و اسوه‌ای هستند که در تاریخ ماندگار شده‌اند، گفت: ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) و همچنین مکتب ایشان، به دختران و زنان امروز جامعه ‌ما مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری را می‌آموزد.

وی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی به‌عنوان نیمی از پیکره اجتماع نه‌فقط امروز و در شرایط کنونی، بلکه در تمامی ادوار تاریخ ایران‌زمین با تأسی از حضرت فاطمه (س) نقشی تاثیرگذار و تعیین‌کننده ‌داشته است و نمونه عینی آن نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین است.

مجتهدزاده بیان کرد: زنان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقشی مهم و اساسی دارند؛ چراکه همواره در تاریخ نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند و حضرت زهرا و حضرت زینب (س) نمونه‌های برجسته‌ای در این زمینه محسوب می‌شوند که تأسی به ایشان را در دفاع مقدس دیدیم.

وی تصریح کرد: مادران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی و نیز یادگاران گوهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری جامعه بوده و خواهند بود؛ لذا بی‌تردید خلوص و تلاش‌های آن‌ها، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آن‌ها، بتوان یاد عزیزان‌شان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

مجتهدزاده در بخش دیگر سخنان خود گفت: در دفاع مقدس مسائل عبرت‌آموز عجیبی را مشاهده کردیم؛ ملت ایران با دست‌های خالی در مقابل استکبار ایستادند و از آرمان‌های‌شان کوتاه نیامدند. اتفاقات زیادی در جنگ رخ داد که نسل جوان ما از آن اطلاع کافی ندارد و این مسائل باید توسط خانواده‌های شهدا و مسئولین کشور در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: افق حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی مشخص است و باید این فرآیندها را طی کنیم.

مجتهدزاده در پایان از «فاطمه گودرزی» بازیگر سریال گرگ و میش به خاطر ایفای نقش در این سریال و همچنین مادر شهیدان «خالقی‌پور» قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi