شناسه خبر : 64161
چهارشنبه 08 اسفند 1397 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزند ایثارگر باید در بهترین شرایط تحصیل کند

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه ۷ اسفندماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره آموزشی – تحصیلی جایزه ملی ایثار، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن گفت: امروز همچنین مصادف با میلاد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که مصادف شدن این مراسم با مناسبت‌های یادشده را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به‌قرار داشتن در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و باید در تمام فعالیت‌های خود برای ادامه مسیر حرکت انقلاب به رهنمودهای ارزنده مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل بنیاد گفت: بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ با دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و در آن زمان حدود ۳۰۰۰ شهید ثبت‌شده در کشور وجود داشت که این مسئله نشان‌دهنده دید وسیع امام (ره) در صدور فرمان تأسیس بنیاد دارد، در سال‌های بعد از تشکیل بنیاد شاهد حمله رژیم بعث به ایران و ۸ سال دفاع مقدس بودیم که در آن دوران فرزندان این آب‌وخاک برای دفاع از اسلام و انقلاب وارد عرصه مبارزه شدند و نتیجه این دفاع و فداکاری‌ها حدود ۲۳۰ هزار شهید، ۵۷۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده است که جمع این عزیزان و خانواده محترم آنها که تحت پوشش بنیاد قرار دارند بالغ‌بر سه میلیون و سیصد هزار نفر است.

معاون رییس جمهور افزود: جنگ تحمیلی علیه ایران جنگی نابرابر بود که تمام معیارهای جنگی را برهم زد و در طول آن شاهد بمباران مردم عادی و ریختن بمب‌های شیمیایی‌بر سر مردم بودیم، بعضی از خانواده‌های شهدای ما دارای ۴ و ۵ شهید هستند و دو خانواده ۱۰ شهیدی نیز داریم که در اثر بمباران به شهادت رسیدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: وظیفه ما در بنیاد بر اساس اساسنامه و قوانین خدمات‌رسانی به ایثارگران عزیز است. یکی از این خدمات که همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است موضوع آموزش فرزندان ایثارگران است، اداره آینده کشورمان بر عهده همین عزیزان است و باید در بهترین شرایط علمی به تحصیل و کسب علم بپردازند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به شرایط تحصیل ایثارگران افزود: در حال حاضر بسیاری از ایثارگران بدون استفاده از سهمیه در دانشگاه‌ها به‌عنوان رتبه‌های برتر مشغول به تحصیل هستند و این افتخار بزرگی برای همه ما محسوب می‌شود، از زمان صدور دستور امام (ره) در مورد تحصیل ایثارگران تاکنون پنج میلیون نفر (نفرمقطع) از این عزیزان در رده‌های مختلف تحت آموزش قرار داشتند و در حال حاضر ۶۵ درصد از دانش‌آموزان ایثارگر و ۲۵ درصد از دانشجویان ایثارگر به‌عنوان ممتاز شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۸۰۰ نفر از ایثارگران عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و درمجموع ۲۷۰ هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه شاهد و ایثارگر در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور به تحصیل می‌پردازند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۷۱ نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور تقدیر شد.

اینستاگرام
رزمندگانی هم که سالم رفتند وسالم برنگشتند وبه دنبال جانبازی نرفتند هم که هیچ ودر هیچ کجا توجهی به آنان نشده ونخواهد شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi