شناسه خبر : 64196
پنجشنبه 09 اسفند 1397 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرانجام پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی (رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران) در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به کجا رسید، زیرا گفته می‌شود؛ بسیاری از خانواده‌های شهدا بر تعیین‌تکلیف این پرونده اصرار دارند، گفت: جلساتی در این زمینه گذاشتیم و بررسی‌ و جمع‌بندی‌های آن هم صورت گرفت و بعد گزارش آماده شده به کمیسیون اجتماعی ارائه شد که این کمیسیون هم می‌بایست این مساله را بررسی کند.
 
وی ادامه داد: تقریبا دو سال قبل نیز در همین راستا کمیسیون اجتماعی نامه‌ای به دکتر لاریجانی نوشت که مسائلی در بنیاد ندیده‌ایم که بخواهیم به عنوان ایراد و اشکال مطرح کنیم. لذا ما گزارش آماده شده در این مورد را برای بررسی به قوه قضاییه می‌فرستیم و نتیجه بررسی می‌شود.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران در خصوص کوتاهی‌های بنیاد شهید در مورد تخلفات احتمالی صورت گرفته گفت: من خودم فکر نمی‌کنم در بنیاد شهید کوتاهی صورت گرفته باشد.
 
شهیدی محلاتی در پاسخ به این سوال که در گذشته جانباز ۷۰ درصدی اعلام کرده بود، برخی جانبازان تحت هیچ شرایطی حاضرند نیستند، برای پیگیری به بنیاد شهید بروند، واقعا چرا اینگونه بوده و آیا تلاشی برای کسب رضایت آنها شده است؟ گفت: من ۹ هزار جانباز دارم، که همه جانبازی ۷۰ درصد دارند یا ولیچرنشین هستند و برای ما هم خیلی عزیزند.
 
نماینده ولی فقیه ادامه داد: ما مهمترین اولویت‌هایمان را برای این افراد در نظر گرفته‌ایم، حتی برای جانبازان شاغل در دستگاه‌های مختلف که قرار بود، توسط دستگاه‌شان بیمه تکمیلی شوند، ما جانبازان ۷۰ درصدی را جدا نکردیم و گفتیم که این‌ها تحت پوشش بنیاد باشند.
 
شهیدی محلاتی گفت: اگر بخواهیم همه را راضی نگهداریم، نمی‌شود. البته ما هم در این مسائل نقش داریم، ما هم کمبود داریم، ما هم مشکل داریم، اما تمام همکاران ما در بنیاد شهید زحمت می‌کشند.
 
معاون رییس جمهور افزود: این را هم فراموش نکنید که در حال حاضر کشور در موقعیتی استثنایی است و همانطور که کشور نسبت به مسائل دیگر گرفتار است، طبیعتا این مسائل برای ایثارگران نیز هست، ولی من به شما می‌گویم تا بدانید ایثارگران و جانبازان ما که دست،‌ پا و چشم‌شان را از دست داده‌اند، برای کارهای تک نسخه‌ای شان هم گمان نمی‌کنم که ناراضی باشند، حالا شاید حرف و انتقادی داشته باشند. خود ما هم انتقاد داریم، ولی سعی‌مان این است که رضایت همه آنها را کسب کنیم.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار داشت: البته نباید گلایه یک نفر را پای ۹ هزار نفر گذاشت. همین افراد هم اگر با مطبوعات یا حتی صدا و سیما مصاحبه‌ای انجام ‌می‌دهند، بلافاصله روابط عمومی ما این مساله را بررسی و آنها را پیدا می‌کند. ما هم به معاونت تعاون می‌گوییم که باید مشکل این افراد را حل کنند و در حد توانمان در خدمت این افراد هستیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi