شناسه خبر : 64200
پنجشنبه 09 اسفند 1397 , 13:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناکامی ورشکستگان خروج از حاکمیت در قربانی کردن ظریف


نشریات مدعی همسویی با دولت، نقش دوگانه‌ای را در قبال استعفای محمدجواد ظریف در پیش گرفتند. این طیف از یک سو، منتقدان را متهم به خوشحالی از استعفای ظریف معرفی کردند و از سوی دیگر قلم را دست کسانی سپردند که می‌گویند کار ظریف درست بود و باید استعفا می‌کرد و می‌رفت!
روزنامه ایران تیتر یک دیروز خود را به عبارت «نه به استعفا» اختصاص داد اما سرمقاله خود را به عباس عبدی سپرد تا دوگانگی حاکمیت القا کند. عبدی جزو اولین نفرات در میان افراطیون مدعی اصلاحات بود که دقایقی پس از اعلام استعفای ظریف، در توییتر هورا کشید و نوشت ظریف کار خوبی کرد استعفا کرد(!)
وی در دوره اصلاحات، از مدعیان خروج از حاکمیت بود و به هر بهانه‌‌ای از دولتمردان و نمایندگان مجلس می‌خواست استعفا داده و از حاکمیت خارج شوند. با این وصف معلوم نیست روزنامه دولت چرا ستون سرمقاله خود را به یک مدافع خروج از حاکمیت که از استعفای ظریف حمایت کرده بود سپرد و همزمان تیتر «نه به استعفا» را برای تیتر اول خود انتخاب کرد؟!
در همین حال روزنامه آرمان نیز دیروز به قلم فریدون مجلسی نوشت: به نظر می‌رسد که مأموریت آقای ظریف انجام یافته و خارج از مأموریتی که اوج آن را در برجام مشاهده کردیم و خیلی هم موفقیت‌آمیز بود، موقعیت دیگری برای وی باقی نگذاشتند که ادامه دهد. آقای ظریف باید به دانشگاه و تدریس بازگردد و سیاست خارجی را به دست کسانی بسپرد که از اختیارات لازم برخوردارند.
گفتنی است اشتیاق افراطیون در پشت هزینه‌تراشی برای کشور در توییت‌ها و نوشته کسانی چون شکوری‌راد، رمضان‌زاده، آذر منصوری، عیسی سحرخیز، حجت نظری و... آشکار بود.
یادآور می‌شود در پی انتشار خبر استعفای ظریف، حجت نظری عضو شورای شهر تهران و عضو اعتماد ملی نوشته بود: استعفای ظریف و شهامت او را تحسین می‌کنم. کاش همه ما شهامت داشته باشیم(!)
علی شکوری‌‌راد رئیس حزب اتحاد ملت نیز نوشته بود: ظریف یک دیپلمات تمام‌عیار است و ظرایف سیاست را می‌شناسد و پیامدهای هر اقدامی را می‌داند. او به خوبی می‌دانسته است یا نباید # استعفا بدهد یا اگر استعفا داد ناگزیر باید پایش بایستد چرا که می‌فهمد استعفا # پایان کار ظریف نیست. بازگشت به کار پس از اعلام کناره‌گیری پایان کار ظریف است.
همچنین عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات که مدت‌هاست با ضدانقلاب همکاری می‌کند، نوشت: «روحانی اگر مرد میدان سیاست باشد، به جای تلاش برای بازگرداندن ظریف خود نیز باید استعفا دهد».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi