شناسه خبر : 64206
پنجشنبه 09 اسفند 1397 , 16:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از ۷۱ نخبه در سومین دوره جایزه ملی ایثار

در سومین همایش آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار، از ۷۱ نخبه برتر شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

فاش نیوز- در سومین همایش آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار از 71 نخبه برتر شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر، سومین همایش آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار با حضور نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران، مسوولان ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین حوزه های علمیه در سالن همایش های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و از 71 نخبه برتر شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

 این طرح که با هدف ارتقای سطح تحصیلی و آموزشی فرزندان شاهد و ایثارگر و رشد و بالندگی و توانمندسازی و به منظور ایجاد پویانمایی، تحریک وافزایش انگیزه تحصیلی و نیز آشنایی و معرفی برترین های شاهد و ایثارگر دانش آموز، دانشجو، طلبه درمقاطع مختلف تحصیلی همراه بود، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدا با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و تبریک روز زن به بانوان حاضر در برنامه، و تقارن آن روز بزرگ با میلاد بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با نقل خاطره ای گفت: زمانی که در حوزه تحصیل می کردیم برای تجلیل از میلاد حضرت امام خمینی(ره) محدودیت هایی وجود داشت بنابراین جشن می گرفتیم به عنوان دومیلاد بزرگ که نام حضرت صدیقه کبری(س) برده می شد و دیگران سوال می کردند میلاد بعدی متعلق به چه کسی است؟ زیرا خفقان آن دوران نمی گذاشت نامی از حضرت امام(ره) برده شود.

 وی در ادامه با اشاره به سومین جشنواره ملی ایثار گفت: جشن خوبی است و در این جشن همه زبده ها و خوبان و ایثارگران جمع شده اند که جا دارد از همکارانم در بنیاد شهید و برگزارکنندگان این جشن و از دانشگاه آزاداسلامی به عنوان میزبان این برنامه تشکر نمایم و اعلام می کنم میزبان سال آینده این جشن، حوزه علمیه قم خواهد بود.

 رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به بیانیه "گام دوم انقلاب" و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی با یک دید وسیعی در22 اسفندماه سال 1358 دستور تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و تاکنون بیش از 230000 پرونده شهید، 562هزارجانباز، 43000 آزاده و تنها در یک رقم و عدد، بیش از سه میلیون و سیصدهزارنفر تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند.

 نماینده ولی فقیه همچنین افزود: حضرت امام(ره) درسال 1365حکم به آموزش دادند و فرمودند باید فرزندان ایثارگران  اعم از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره شوند بنابراین یکی از وظایف بنیاد در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف است. ما معتقدیم پدران و برادران شما بهترین ها هستند و آسایش امروز ما از خون پاک پدران شما و جانبازی پدران شماست

 شهیدی همچنین از قول مقام معظم رهبری که فرمودند آینده جامعه به دست شماست، خطاب به برگزیدگان سومین جشنواره ملی ایثار گفت: شما عزیزان باید بکوشید این مملکتی که 40ساله اش بسیار هزینه در برداشته شما باید آن را اداره کنید و مسوولیت کشور را عهده دار باشید.

 سپس دکتر تهرانچی معاونت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سومین جشنواره ملی ایثار گفت:  هم اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسر می بریم  ودر بیانیه ای که از سوی حکیم بزرگ و رهبرفرزانه انقلاب اسلامی به عنوان "گام دوم" خطاب به جوانان، آمده، راه رفته مان را به نیکی توصیف کرده است. بیانیه ای که تبیین کننده نظریه نظام انقلابی بود. انقلاب نظام را ساخت، نظام دولت را ساخت اما قرار نیست این انقلاب پیر شود.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو رکن اساسی را در این بیانیه مشخص ساخته اند که یکی علم و پژوهش و دیگری اخلاق و معنویت است. خدا را شکر می کنیم در ایامی زندگی می کنیم که اولین هدایتگر این کشور جایگاه علم را اینچنین ارزشمند توصیف می کنند و کشور بر محور علم حرکت می کند و افتخارش در چله ای که گذشت مبتنی بر علم است. و علمی که به مرحله جهاد می رسد مانند علمی که شهدای جهاد علمی پرچمدار آن هستند و دشمن زیادی هم دارد و در این علم بدون ایثارگری، نمی توان به جایی رسید. اخلاق و معنویت نیز در علمی که حیات طیبه را نوید می دهد علمی است که درون آن اخلاق و معنویت جایگاه ویژه دارد و آنچه انسان را به بلوغ می رساند تنها ایثار است. در چله ای که گذشت ایثار رمز موفقیت ها بود.

قرایت بیانیه هییت داوران درسومین جشنواره ملی ایثار بخش دیگری از این برنامه بود.

گفتنی است: از مرکز آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری15نفر، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی15نفر، از وزارت آموزش و پرورش11نفر، از مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی 18نفر و 12نفرهم از مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور به عنوان نخبه برتر شاهد  و ایثارگر در سومین جشن ملی ایثار معرفی  شده اند که  با اهدای لوح تقدیر و جوایز از آنان تقدیر به عمل آمد.

درپایان یادآوری می شود فایزه ملک حسینی و محمد مسعودیان فرزندان جانبازان 70درصدی هستند که در مقطع دانش آموزی حایز کسب جایزه ملی ایثار شدند.


گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi