شناسه خبر : 64230
شنبه 11 اسفند 1397 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید: شهدا ماورایی نیستند

سردار سیدمجید هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همراه مرتضی شهریاری از هنرمندان کشور به مناسبت روز مادر به دیدار خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری رفتند.

در این دیدار مرتضی شهریاری تصویر نقاشی شده پرتره شهید را به خانواده وی تقدیم کرد و سردار هاشمی‌دانا نیز با اهدای لوح یادبودی از مادر و پدر این شهید مدافع حرم تجلیل و قدردانی کرد.

سردار هاشمی‌دانا در این دیدار و در گفت‌و‌گوی صمیمانه با خانواده شهید به ذکر بیانات خانواده‌های دیگر شهدا در دیدار‌های گذشته اشاره کرد و سیره و منش شهدا را الگوی امروز جوانان دانست.

وی اظهار داشت: باید سبک زندگی شهدا را ترسیم کنیم تا جوانان و مردم بدانند که این شهدا از خود ما هستند. باید نگاهی به عقبه شهید بکنیم و ببینیم چطور توانسته‌اند به این درجه برسند. در سیر نگاه به زندگی شهید حتما خواهیم دید در خانواده متدین با خدا و معتقدی رشد یافته‌اند. اینطور نیست که هرکس شهید شود. سیره زندگی پدر و مادر را باید ببینیم.

سردار هاشمی‌دانا: سبک زندگی شهدا را به جوانان معرفی کنیم/ مادر شهید: شهدا ماورایی نیستند

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از علما اشاره خوبی به این موضوع داشتند که شهدا نزد خدا روزی می‌خورند این را خداوند راجع به پیامبران یا اولیا و صدیقین هم نگفته است و فقط مخصوص به شهداست. فرزند شما پذیرفته شده است و ان شا الله شما هم در کنار او محشور شوید و دستگیر شما و همه ما باشند.

مادر شهید در طول این دیدار خاطراتی از فرزند شهیدش را روایت کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های سردار هاشمی‌دانا تاکید کرد: همه فکر می‌کنند شهدا ماورایی هستند، اما اصلا اینطور نیست؛ شهدا همین جوان‌هایی هستند که در خانه‌ها زندگی می‌کنند. تنها فرق شهدا این است که مراقبت دارند و این را به عینه در محمدرضا دیدم.

مادر شهید با بیان ویژگی‌هایی از فرزند شهیدش ادامه داد: پسرم برای رسیدن به اهدافش به صورت هدفمند تلاش می‌کرد، همه چیز برایش تعریف شده بود. پدرش روی لقمه حلال حساس بود و خودش نیز خیلی رعایت می‌کرد. اول پدر و مادر باید شهید شوند تا بچه به خوبی بار بیاید. پدر مادر باید هوای نفس خود را سر ببرند.

سردار هاشمی‌دانا: سبک زندگی شهدا را به جوانان معرفی کنیم/ مادر شهید: شهدا ماورایی نیستند

فاطمه طوسی مادر شهید دهقان و خواهر 2 شهید دفاع مقدس تصریح کرد: گاهی با پدر مادرم که صحبت می‌کنیم می‌گویم انگار اسم محمدرضا در خانه ما نباید بماند. چون برادرم محمدعلی در سردشت بانه در درگیری با کوموله 11 بهمن شهید شد که فردای آن روز رادیو عراق اعلام کرد یک ارتشی را به درک واصل کردیم؛ چرا که چندبار ترور شده بود و قصد شهادتش را داشتند. محمدرضا برادر دیگرم در 16 سالگی در عملیات ماووت عراق به شهادت رسید. شهید دهقان خیلی دوست داشت از دایی‌هایش بداند، شر و شیطانی‌اش مثل دایی کوچکش بود و از لحاظ اینکه منطقی بود و صبر و تحمل بالایی داشت به دایی بزرگش رفته بود.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi