شناسه خبر : 64233
سه شنبه 21 اسفند 1397 , 14:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه چهارم مدت حضور نیروهای وظیفه داوطلبانه محسوب می شود

 ما کمک معیشت بگیران از سال 86 به  بعد بیمه بازنشستگی برای ما رد نشده آیا خودمون باید اقدام کنیم؟

- کمک معیشت بازنشستگی ندارد.

 

 پدر من 20ذرصدجانبازی دارد و 2سال سرباز وظیفه (سپاه) در دوران جنگ تحمیلی بود، آیا این دوسال سابقه حضور دواطلبانه  احتساب می شود ؟

- به استناد ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در جهت استفاده از مزایای قانون مدیریت خدمات کشوری سه چهارم مدت حضور نیروهای وظیفه داوطلبانه محسوب می شود.

 

 پدر من جانباز 20%  بیکار و فاقد شغل است و از طرف بنیاد مبلغ کمک معیشتی در حدود 600هزار تومان دریافت می کند ! حالا  برای کمسیون درصد شرکت کرده اند ولی بنیاد شهرستان می گوید  شرط حضور درکمسیون تکمیل کردن فرم تعهد با عنوان اینکه  بعد از فوت دیگه به عنوان جانباز 25%  شناخته نمی شوید و مزایایی به خانواده تعلق نمی گیرد( جانبازهای 20%  بعداز مرگ 5% به جانبازی آنها اضافه می شود ) سوالم این است که ایا این دو موضوع به عنوان شرط کمسیون رفتن درست است؟ 

-  اگر چنین گفته باشند این هم از آن خباثت هایی است که توسط مدیران به آنان ابلاغ می شود و برای بر چیدن چنین مدیرانی که تفکرات ضد ایثارگری دارند جانبازان باید با هم متحد و به صورت یک پارچه از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری کنند تا سر جای شان بنشینند. چنین شروطی خلاف قانون است.

 

جانباز 20% هستم با  دوسال سابقه جپهه و 53سال سن.وفاقد هرگونه شغلی فقط یه کمک معیشتی بنیاد یا سپاه به من می دهد ! از سال 95دچار سکته قلبی شدم و دو فنر در رگهای اصلی قلبم قرار دادند. اخیرا هم دچار  تنگی مجرای مثانه شدم که   بخاطر قرص های قلبی که مصرف می کنم نمی شود جراحی کرد. سوال من این است که آیا کمسیون از کار افتادگی با این شرایط  به من می دهد؟ سوال دیگر این است که از برج 6 سال گذشته من را به کمسیون از کارافتادگی و کمسیون درصد معرفی نکردند !! مگر این کمسیونها سالی یا چند سال یکبار تشکیل می شود و من برای این مشکل چه کاری انجانم بدهم.

-  در قوانین مصوب راه حل هایی برای افرادی مثل شما پیش بینی شده است تا بتوانید ازکارافتادگی کلی خود را پیگیری کرده و مشمول قانون حالت اشتغال شوید، لکن مدیران بنیاد با پنهان کردن حقوق قانونی امثال شما و با بهانه عدم تامین بودجه و اعتبار لازم مانع تحقق حقوق قانونی شما هستند. در حالیکه برخی از مسئولین با توجه به حقوق و مزایای بالا همچنان به دنبال رانت ، رشوه و و سوء استفاده از بیت المال هستند، ولی نوبت به حقوق قانونی ایثارگران که می رسد هزار حیله و ترفند بکار می گیرند تامانع از اجرای قانون شوند. اگر در دنیا حساب پس ندهند مطمئمن باشید در آخرت شرمنده شهدا و ایثارگران خواهند بود و نتیجه سوء عمل خود را خواهند دید.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi