شناسه خبر : 64237
شنبه 11 اسفند 1397 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره شهدای فاطمیون در سوریه

در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به چند کلید واژه اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی، کارآفرینی، فرهنگ، اقتصاد فرهنگ، افسران جنگ نرم و آتش به اختیار اشاره کردند. مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: «اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.»

فعالیت یک فرزند شهید در زمینه «آتش به اختیار»////// منتشر نشود

متن بالا برگرفته از سخنان «حسین قدمی» فرزند شهید «علیرضا قدمی» است. وی در موزه و خانه شهید قدمی به فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزش کارآفرینی می‌پردازد. ایده احداث خانه و موزه شهید قدمی، سال ۸۸ مطرح و از آن سال تلاش شد تا مبحثی فرهنگی هنری در این خانه انجام شود. ابتدا چند سالی توسط دوستان مذهبی هیات، اداره شد تا اینکه در سال ۱۳۹۴ و پس از ملاقات مقام معظم رهبری از منزل آیت الله اعلمی اشتهاردی (پدر همسر شهید قدمی و پدر شهیدان اعلمی) این تصمیم جدی‌تر شد. خانه و موزه شهید قدمی با رویکرد کارآفرینی از سال ۱۳۹۶ تاسیس شد. پس از فعالیت‌های اولیه و ارائه تفکر شهید قدمی، این مکان با عنوان خاص‌ترین خانه شهید تهران شناخته شد. عنوان خاص‌ترین به علت کارآفرینی در حوزه‌های مختلف است که بر این مکان نهادند. خانه شهید قدمی تنها خانه شهیدی است که به طور کاملا خصوصی و توسط خانواده شهید قدمی و برخی از رفقای محلی، سرمایه گذاری و اداره می‌شود. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ما با حسین قدمی را می‌خوانید:

زمانی که بیانات رهبر معظم انقلاب و کلید واژه‌های سخنان ایشان را کنار هم می‌گذاریم به عنوان «سرباز» یک خروجی می‌گیرم. من به عنوان یک سرباز از ملت ایران که افسران جنگ نرم هستند، درخواست می‌کنم که در حوزه فرهنگی خود آتش به اختیار عمل کنند.

افسران جنگ نرم همچنین در راستای فعالیت فرهنگی خود، به اقتصاد فرهنگ نیز بپردازید و در حوزه‌ی کارآفرینی تولید تفکر کنید تا به تولید داخلی منجر شود و به جای استفاده از آن سوی مرزها نگاه‌مان به درون باشد. ما در خانه و موزه شهید قدمی این نگاه را داریم لذا فعالیت ما در کلاس خلاصه نمی‌شود. ما سعی کردیم در حد توان و بضاعت خود، بی‌چشم داشتی از بیت المال، صادقانه استفاده کنیم و آستین‌های تلاشمان را بالا زنیم و شب و روز نشناسیم. خانه و موزه شهید قدمی هدیه‌ی کل خانواده به فرهنگ محله است. به جای آنکه بفروشیم و به زخم اقتصادی خود بزنیم، مرحمی برای فرهنگ و اقتصاد جامعه‌ی خود کردیم.

ما در ابتدا خانه شهید قدمی را تبدیل به موزه و دوم تبدیل به پرنده‌ای با دو بال کردیم.

در بال کارآفرینی، گروه‌هایی با مبنای فرهنگی و فعالیتی اقتصادی تشکیل دادیم که هر کدام بر حسب نیاز خود افرادی را جهت آموزش می‌گیرد و فعالیت خود را یاد می‌دهد و فرد را مشغول به کار می‌کند. بال دوم فرهنگی است، که هزینه های خود را از بال کارآفرینی بدست می‌آورد و فعالیت‌های تولید و نشر محتوایی انجام می‌دهد.

طی دو سال گذشته ‌ما به یک گروه فرهنگی - کارآفرینی تبدیل شدیم که بدون هزینه از هیچ سازمان و ارگانی، بدون کمک از هیچ شخص حقیقی یا حقوقی به نقطه‌ای رسیدیم که پس از ۲ سال، ۸ گروه کارآفرینی، ۱۳ نفر به طور مستقیم و ۳۹ نفر به طور غیر‌مستقیم کارآفرینی کرده‌ایم. تمامی این افراد رایگان هم کار نمی‌کنند.

این در حالی است که نه یک سازمان بزرگ و نه یک سرمایه‌گذاری عظیم بلکه در خانه‌ای کوچک در دو بن بست در یکی از جنوبی‌ترین مناطق تهران و نهایتا با ۵۰ میلیون تومان سرمایه به چنین مرحله‌ای از بالندگی رسیده‌ایم که تمام نتایج فقط و فقط به علت تلاش همکاران و دوستان و کمک خانواده شهید قدمی منجر شده است و بنده یک نفر از این موج خروشانم. الحمدلله نگاهمان به دولت و اطرافیانمان نیست و فقط تمرکز بر هدف و جهاد اقتصادی و فرهنگی خود داریم.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi