شناسه خبر : 64248
شنبه 11 اسفند 1397 , 14:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرمایه اصلی ازدواج!

کسی که به میانسالی می رسد، ناخودآگاه باتوجه به سن، دوراندیش تر می شود و به آرامش و استراحت و آینده نگری می اندیشد! و از ذوق های جوانی و لذت بردن از حس های خوب کنار یک همسر خوب محروم شده است!

( سعیده نام آور) کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی- و خداوند در احادیث فرمود که هر کس از ترس بی پولی ازدواج نکند، از گناهان بزرگ است چون گویی به خدا اعتماد ندارد!

این روزها خبر از آمار بالا رفتن سن ازدواج زیاد نوشته و گفته می شود! حرف میان مردم و کوچه و بازار است که به خاطر گرانی و بی پولی، جوان ها جرات ازدواج ندارند و....

اما سوال اینجاست که این افکار چقدر قابل تایید و درست است و چند درصد برای ازدواج باید به به پول اندیشید و یا شاید از خودمان بپرسیم آیا باید چند درصد، ازدواج را معطل پولدار شدن کرد؟!

یک جنبه قضیه نیاز به پول و سرمایه برای تشکیل یک زندگی جدید است ولی از طرف دیگر جنبه خطرناک ماجرا  و اشتباه افکار جوانان این است که زندگی خود را معطل پول کرده اند! ... دخترها خواستگاری را که کم سرمایه است رد می کنند و پسرها به دنبال دختری می گردند که پول نخواهد یا لزوما بتوانند خواسته های بیشمارش را تامین کنند!

انگار اصل فلسفه ازدواج از یاد رفته و فقط و فقط در ذهن جوانان، توانایی داشتن پول جزء معیارهای اصلی ست! دختر در جلسه آشنایی می پرسد چه دارید؟ و پسر می گوید همسری برایم پیدا کنید که خودش کار کند و پول نخواهد!

آیا این جملات برای انتخاب آینده و زندگی و تصمیم برای یک عمر ایده آل و معیار خوبی ست؟!

صدها پولدار را ندیدیم که در دفاتر طلاق هستند؟ صدها زوج را ندیدیم که خرج شب عروسیشان و آوازه جهازشان گوش فلک را کر کرد اما بوی خوشبختی به مشامشان نرسید؟!

سخن این است که پول خوشبختی نمی آورد! این یک جمله کلیشه ای نیست!

می خواهیم به کسانی که این گونه به ازدواج نگاه می کنند یادآوری کنیم که مقصد ازدواج، داشتن یک شریک زندگی همدل، چشیدن طعم عشقی منحصربه فرد، داشتن آرامش، داشتن یک رفیق و شریک برای پیشبرد زندگی، تنها نماندن، دور ماندن از گناه و پر نکردن تنهایی با هر عمل ناثواب و بقای نسل است.

سوالی که از جوانان می شود این است که آیا نباید از اخلاق و افکار و درستی فرد مقابل برای انتخاب مطمئن شوید نه از پر بودن جیبش؟!

چون مال دنیا ناپایدار است و ممکن است همسر شما بی پول شود!

آیا در چنین صورتی دیگر معیار اصلی شما را نخواهد داشت و اساس آن زندگی با خطر مواجه می شود.

شما با اخلاق فرد زندگی می کنید یا با قیافه و وزن و قد و آرایشش؟!

اگر همسر انتخابی شما اخلاق یا افکار درستی نداشته باشد، می توانید تحمل کنید؟ اگر شبیه شما نباشد و متناسب، چقدر در اختلاف نظرها دوام می آورید؟

آیا بهتر نیست در هنگام اتنخاب مورد ازدواج، به قسمت های پایدار زندگی فکر و سوال کنید؟

اگر طرف مقابل شما با همان قیافه جذاب یا پول زیاد، آدمی آزاردهنده باشد، میتوان با او زندگی کرد؟!

اگر همان پول یا جاذبه ها آفت زندگیتان شد، چقدر می توانید ادامه دهید؟!

علت ازدواج نکردن ها یا طلاق ها، بی پولی نیست! مادی گرا شدن فکر جوانان است!

اینکه به جای اهمیت دادن به ارزش ها، باورها، معنویات و اخلاقیات، به وزن و جسم و قد و جذابیت های بصری و پول و ... مواردی اهمیت می دهند که فانی هستند و نگهدارنده زندگی نیستند!

چرا پسرها برای ازدواج قدم برنمی دارند؟! مگر بدون عروسی مفصل، بدون خرج های زیاد نمیتوان با دختری خوب و ارزشمند زندگی را شروع کرد؟!

آیا این نهایت بی توکلی ما نیست که از ترس نداری ازدواج نکنیم و جوانی به تنهایی طی شود؟

آنها که می توانند خوب ازدواج کنند اما به جهاز مفصل یا جشن عروسی مفصل گیر کرده اند! سخت در اشتباهند! چون عمر و جوانی، حس و حال جوانی، آن طراوت و ذوق و شوق ها دارد از بین می رود!

فردی که حوصله بیرون رفتن با همسر یا بازی با فرزندش را ندارد، چطور کیفیت ازدواج را می خواهد!؟

کسی که به میانسالی می رسد، ناخودآگاه باتوجه به سن، دوراندیش تر می شود و به آرامش و استراحت و آینده نگری می اندیشد! و از ذوق های جوانی و لذت بردن از حس های خوب کنار یک همسر خوب محروم شده است!

البته حرف بر سهل گرفتن است نه سهل انگاری! یک درآمد و توانایی مدیریت یک زندگی و جربزه کار و تلاش نه لزوما ماشین و خانه و تسهیلات و ...! دست خالی نه اما گیر افتادن در باتلاق بی پولی عمق ظلم به خود و لحظاتی ست که می شود با یک همدل و بدون تنهایی سر بشود!

جوان ها امروز داد سر می دهند که پول نداریم که ازدواج نمی کنیم! یک نفر فریاد نمی کند ازدواج در جوانی را از دست دادم!

هیچ دوست، دوست جنس مخالف، کار، سرگرمی و حتی پدر و مادری نمی توانند برای یک انسان جای همسر را پر کنند چون خدا انسان را زوج آفریده نه فرد!

برای همین است که افرادی که تنها می مانند، دلتنگی ها و سختی ها و معضلات خاص خود را پیدا می کنند!

مگر نمی شود به جای رفتن به یک کافی شاپ گران قیمت، با همسر خود یک چای ساده با شکلات خورد ولی از تک تک لحظه های شیرین با او بودن، با او حرف زدن، حس ها و قشنگی های وجود و روحش لذت برد!

کدام لذت پایدارتر است؟ دوست داشتن یا پول داشتن؟!

این باور غلط را دور بریزیم که برای ازدواج پول لازم است!

نه..... تلاش، عشق، انگیزه و قدم برداشتن در حد توانایی ها و انتخاب با معیارهای درست.

فرصت جوانی را در انتظار پولدار شدن تلف نکنید!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام
جانباز ۵۵درصد هستم
در صورتیکه کسی حاضر به ازدواج با بنده هست با توجه به شرایط موجود در جامعه بنده ۴۳ سال سن دارم و ...
بسیار عالی
خدا کند که کمی جوانان به محتوای این مطلب توجه کنند
سلام فاش نیوز اگه مطلبمو چاپ نکنی خانم دکتر بخونه خودم زنگ می زنم بهش و می گم سانسورچی هم سانسورچی قدیمی . چتونه کلا همشو سانسور کردید ؟
دست شما درد نکنه . زحمت کشیدید .
خانم عمع ملیحه گرامی
کامنت شما توسط نویسنده دیده شد ولی با توجه به برخی شرایط قابل انتشار نبود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi