شناسه خبر : 64287
یکشنبه 12 اسفند 1397 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد شهید اکبر زجاجی

قائم‌مقام لشگر ۲۷محمدرسول‌الله

شهید اکبر زجاجی در ۴ خردادماه ۱۳۳۸ در شهر کاشان، در یک خانواده مؤمن و مذهبی به‌دنیا آمد. در هفت سالگی به مدرسه رفت و دوره ابتدایی را در دبستان‌های محمدرضا شاه(شهید جهانی) و سوزنچی این شهر گذرانید. در سال۱۳۵۰ دوره متوسطه را در دبیرستان امام خمینی(ره) شروع کرد و آنگاه به هنرستان نساجی کاشان رفت. پس از گذراندن دوره هنرستان وارد انستیتوی تکنولوژی شهر اصفهان گردید.

اکبر پس از پیروزی انقلاب با شور و علاقه فراوان برای خدمت به انقلاب کمر می‌بندد و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کند. در مسجد این پایگاه اصلی انقلاب به ارشاد و هدایت قشر جوان همت می‌گمارد. بچه‌های هفت، هشت ساله را در مسجد دور خود جمع کرده و مسائل دینی را به آنان می‌آموزد ودر تقویت مبانی اعتقادی می‌کوشد.

زجاجی دوبار از جبهه‌های کردستان به جبهه‌های جنوب می‌رود و در لشگر "۲۷ محمدرسول‌الله(ص)" در عملیات شرکت می‌‌کند. در عملیات "فتح‌المبین" به‌عنوان مسئول اطلاعات عملیات، مسئولیت شناسایی منطقه را بر عهده می‌گیرد و در عملیات "رمضان" به‌عنوان فرمانده گردان وارد عمل می‌شود. در مهرماه ۱۳۶۱ به عضویت سپاه در می‌آید و به‌عنوان جانشین معاون عملیاتی لشگر ۲۷ منصوب می‌شود. در ۸ مرداد ماه ۱۳۶۲ به‌عنوان قائم‌مقام لشگر ۲۷ منصوب می‌شود.

شهید زجاجی پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت در جبهه‌های غرب و جنوب در ۲۱ اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات "خیبر" و در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرین خود رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi