شناسه خبر : 64323
دوشنبه 05 فروردين 1398 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تلاوت قرآن را قطع نکنید!

شهید روشی خطاب به خانواده اش: تلاوت قرآن را قطع نکنید

بندرعباس- ایرنا- شهید نصرالله روشی، طلبه شهید دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در بخشی از وصیت نامه خود خطاب به خانواده اش آورده است: نماز اول وقت و تلاوت هر روزه قرآن از اهل خانه قطع نشود.

 به گزارش ایرنا، شهید نصرالله روشی 4 فروردین سال 44 در روستای پاکوه از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد.
وی یادگار عبدالله و شهربانوست که در رشته فقه و مبانی حقوق اسلام درس طلبگی را تا سطح یک حوزه علمیه ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه های جنگ شد.

این طلبه شهید 14 اسفند سال 65 در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر وی طبق وصیت خودش در روستای دهبارز رودان به خاک سپرده شد.

شهید روشی یکماه زودتر از زمان شهادتش و در شب 18 بهمن سال 65 اقدام به نوشتن دو وصیت نامه کرده است.
وی در بخشی از وصیت نامه عمومی خود که با حمد و ثنای پروردگار و سلام بر پیامبر و اهل بیت(ع) آغاز کرده، آورده است: از آنجایی که هرانسانی و هرموجود زنده ای باید مزه موت (مرگ) را بچشد این عبد عاصی(بنده گناهکار)خدا نیز از هر جهتی که از اویم راه سرخ شهادت را با کمال رضایت خویش پذیرا شدم و انتخاب نمودم.

شهید روشی در بخش ادامه وصیت نامه اش خطاب به خانواده و طلبه ها تقاضا کرده است که در مرحله اول برای رضای خدا از دوری این بنده حقیر ناله و زاری نکنند و از خداوند بخواهند که این امانت را بپذیرد و دوم این که حسین زمان خود این سیدبزرگوار-(امام خمینی ره)- را تنها نگذارید.

این طلبه شهید در پایان وصیت نامه اش اظهار امیدواری کرده که وصیت هایش فراموش نشود و آورده است: ای ملت مسلمان ایران به خصوص ملت رودان تقاص سربریده امام حسین(ع) را از یزیدیان زمان بستانید، پهلوشکسته را باید
انتقام نمود، من سلام همه کسانی که برای رضای خدا انتقام پهلوی سوخته شده حضرت زهرا(س) را بگیرند، به فاطمه زهرا خواهم رساند.

شهید روشی دربخشی از وصیت نامه دیگر خود مخصوص خانواده اش آورده است: اگر و شاید از طرف رادیو و تلویزیون برای مصاحبه آمدند مصاحبه نکنید و به آنان بگویید که با خانواده های شهدایی که چندین سال پیش کسان آنان شهید
شده اند مصاحبه بشود، زیرا آنها در این کار اولاترند.

وی بر نماز اول وقت و تلاوت هر روزه قرآن توسط اهل خانه تاکید کرده و همچنین آورده است: درصورت نبودن پول و دیگر مخارج از خرج بعد از مرگ من باید خودداری کنید و به مقروض(قرض گرفتن) شما راضی نخواهم بود.
شهیدان نصرالله روشی، شهید تیمور شاکری و شهید مسعود رهگشا سه شهید روحانی شهرستان رودان هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi