شناسه خبر : 64328
دوشنبه 13 اسفند 1397 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرط سنی و بازنشستگی و درصد جانبازی

حسنی- ریاست محترم فراکسیون ایثارگران مجلس
شورای اسلامی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوروزی

 احتراما ضمن عرض سلام و خسته نباشید و آرزوی توفیق روز افزون خدمت حضرت عالی و همکاران ارجمند. به استحضار می رساند
طبق تصویب مجلس شورای اسلامی در ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ تمامی جانبازان به شرط داشتن حداقل ۲۰ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه، می توانند بازنشسته شوند و هیچ شرط سنی  و نیز میزان درصد جانبازی در این باره محدودیتی ایجاد نکرده است.

تبصره 7 ماده یک تصویب‏نامه شماره 22686ک/ت3350هـ مورخ 6/3/1385 هیأت وزیران وکه در حال حاضر مبنای آیین‏نامه نحوه بازنشستگی جانبازان در سازمان تامین اجتماعی میباشد که مقرر داشته « کلیه جانبازان و آزادگان مشمول این آیین نامه.. دارا بودن حداقل شرط سنی برای(بازنشستگی) آنان (مردان حداقل (50) سال) الزامی است » در حالیکه به صراحت در رأی شماره 5 هیأت عمومی دیوان عدالت مورخ 18/01/87 در خصوص ابطال تبصره 7 ماده یک (که مصداق عینی تبصره 6است) بیان شده « با افزایش شرط سنی مذکور دایره شمول قانون را تضییق و محدود کرده است، خلاف هدف و حکم مقنن و خارج ازحدود اختیارات قوه مجریه در وضع مقررات دولتی می‏باشد»

-تبصره ماده۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که بیان می‌دارد: پس از صدور رأی و قطعیت آن براساس ماده۱۱، مرجع محکوم‌علیه علاوه بر اجرای حکم، مکلف به رعایت مفاد آن در تصمیمات و اقدامات بعدی خود در موارد مشابه است. و بنابراین رای شماره 5 هیات دیوان قابل استناد میباشد.

و بویژه تبصره3ماده 24قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صراحت مقرر کرده :  « رعایت شرط سنی مقرر در قوانین و مقررات بازنشستگی زودتر از موعد جانبازان الزامی نمی‌باشد»

علاوه بر آن معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به استعلام‌ها نیز به این نکته اشاره کرده است و برابر نامه شماره ۱۳۶۱۰/۱۷۵۵۵۳ مورخ ۹۰/۹/۷ به معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش چنین آورده است: بنا به تصریح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان، دستگاه‌ها می‌توانند جانبازان انقلاب اسلامی را به شرط داشتن ۲۰سال تمام سابقه خدمت براساس درخواست کتبی و تصویب شورای امور اداری و استخدامی، با افزودن سنوات ارفاقی، بازنشسته کنند.

**
 درخصوص قوانین نحوه باز نشستگی باید از مجلس پرسش کرد و مسلما نظر مجلس در پاسخ استفساریه کارگشا خواهد بود.

از آنجاییکه علیرغم پیگیری های متعدد نتیجه ای حاصل نشده و اقدام ما از طریق دیوان عدالت بیش از یک سال طول می کشد و بعد از رسیدن ما به 50 سالگی خواهد بود، تقاضا داریم به هر نحو ممکن این موضوع را پیگیری و لغو شرط سنی بازنشستگی جانبازان را اجرایی فرمایید تا بتوانیم از این قانون بازنشستگی بدون شرط سنی و درصد جانبازان بهره مند شویم.

با تشکر و امتنان فراوان

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام سوالی داشتم در رابطه با بازنشستگی در تامین اجتماعی دوستان هر کس این مورد را اشراف دارد پاسخ دهد اینجانب جانباز 25 % هستم که در تامین اجتماعی سابقه بیمه به مدت 5 سال را دارم با سابقه دو سال جبهه که به آن اضافه می شود و داشتن 51 سال سن خواستم بدانم نحوی بازنشستگی من و امثال ما چگونه است آیا الان می توانیم بازنشسته شویم با این شرایط که سابقه پایینی داریم و از نظر سن چی باید مثل سایرین 60 سال سن را دارا باشیم یا که خیر ممنون
سلام
جانبازان 25% دارای 4سال سنوات ارفاقی هستند
5سال هم خودتان دارید
اگر آن دو سال را هم پیگیری کنید و استعلام های لازم را اخذ و به شعبه بیمه تحویل بدهید ، جمعا دارای 11 سال پرداختی خواهید بود .
در این شرایط حتما باید 60سال داشته باشید که با 11 روز حقوق بازنشسته می شوید .
اگر پرداخت حق بیمه را ادامه بدهید تا 20 سال سابقه تکمیل شود ، می توانید در 60سالگی با حقوق کامل بازنشسته شوید
نمایندگان محترم مجلس
با سلام و احترام براساس تبصره یک ذیل بند ب ماده 103 لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که از سوی دولت به مجلس محترم جهت تصویب تقدیم شده گردیده است، اشکالاتی وجود دارد که در صورت تصویب می توانند مشکلات زیادی را برای جانبازان و زنان شاغل در بخش دولتی ایجاد کند که خلاصه آن بشرح زیر است :

قانون فعلی:
" سابقه مذکور در بند (الف) و همچنین شرط سنی مزبور در بند (ب) برای متصدیان مشاغل سخت و زیان آور و جانبازان و معلولان تا پنج سال کمتر می باشدو شرط سنی برای زنان منظور نمی گردد"

لایحه دائمی شدن قانون:
" سابقه مذکوردر بند(الف) و همچنین شرط سنی مذکور در بند(ب) برای زنان تا پنج سال کمتر است"

در صورت دائمی شدن این بند اصلاحی شرایط بازنشستگی برای جانبازان و زنان شاغل سخت تر خواهد شد و امکان ایجاد مانع در صندوق های بازنشستگی وجود خواهد داشت و همچنین سن زنان شاغل برای بازنشستگی ، به 55 سال افزایش خواهد یافت، در حالیکه قبلا شرط سنی برای زنان منظور نمی شد و انها می توانستند با 25سال سابقه خدمت و 25 روز حقوق بازنشسته شوند . لذا تقاضا می شود نمایندگان محترم مجلس همان بند قبلی را تصویب کنند و شرایط بازنشستگی را برای زنان سخت تر نکنند . با تشکر
با سلام عرض ادب و تشکر از راهنمایی خوب و دقیق شما برادر عزیز هموطن فقط یک نکته برای اینکه این سوابق دو سال جبهه و چهارسال سنوات جانبازی را بخواهم بیاورم جزو سابقه در حال حاضر بیمه نیستم سوالی که از خدمتتان دارم باید حتما شاغل باشم یا که نه با پرداخت بیمه به صورت خویش فرمایی هم امکان پذیر است چون کارشناسان خود بیمه هم درست راهنمایی نمی کنند ممنون از راهنمایی شما .
با سلام جانباز گرامی
چهار سال سنوات ارفاقی به همه جانبازان 25% چه بصورت خویش فرمایی باشند یا کارگری و یا کارمند تعلق می گیرد و در موعد بازنشستگی با ارائه مدارک مربوطه به تامین اجتماعی اجرا می شود . ( توافقات هزینه سنوات بین تامین اجتماعی و دولت است )
با سلام بنده کارمند اداره آموزش وپرورش هستم 27 سال سابقه دارم ومتولد 1349 هستم 20درصد جانبازی دارم ونامه از بنیاد شهید به مدت 3سال سنوات ارفاقی بردم اداره اموزش وپروش مرا باز نسشت نمی کند می گوید سن 50سال باشد در صورتی که شرایط سنی طبق قانون خدمات کشوری بر داشته شده
قوانین صندوق بازنشستگی را هم باید در نظر بگیرد
در قانون خدمات کشوری فقط برای خانم ها شرط سنی در نظر گرفته نمی شود
در مورد جانبازان حداقل 50سال سن و 20سال سابقه الزامی است .
سلام ، جا دارد برای عملکرد مسئولان دولت تدبیر و امید اظهار تاسف کنیم زیرا آنها به فرامین رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس توجهی ندارند و هر کاری مایل باشند انجام میدهند. اخیرا مطلع شدیم وزیر محترم کشور بخشنامه ای صادر کرده که کلیه مسئولین ادارات موظف به رعایت قوانین بالا دستی هستند یعنی چنانچه قانونی توسط مجلس تصویب شود آنگاه مسئولان ادارات اجازه ندارند بخشنامه و دستور العملی مغایر با مصوبات مجلس صادر کنند.
در حال حاضر فرامین رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس توسط مسئولان رعایت و اجرا نمیشوند که برای اثبات این نظر میتوانیم وضعیت آشفته و خراب کشور را ملاحظه کنیم که به تحریم و دشمنی استکبار مرتبط میکنند لذا چنانچه مسئولان مطابق شعارهای انتخابات تابع قوانین و فرامین رهبر معظم انقلاب باشند و همانطور که قول دادند قانون گریز نباشند و به فرامین رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس بطور کامل عمل کنند هرگز چنین مشکلاتی در سطوح مختلف کشور و جهان وجود نداشت.
علیهذا با توجه به وجود ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از انحرافات عملکرد مسئولان و نظر به اینکه دستگاههای نظارتی و قوه قضاییه نیز همواره ملاحظات سیاسی را در اولویت امور قرار دادند متاسفانه مسئولان هیچگونه بازدارندگی ندارند و اعتراضات و شکایات مردمی بدون اقدام مانده است.
با سلام خدمت عزیزان جانباز من خودم جانباز هفتاد درصد هستم و در برخی از روزهاو و شبها درد سنگین چنان غلبه میکند که ناخدا گاه اشکم را جاری می کند و به ناچار برخی از روزها چند آمپول مرفین می زنم با این وجود سر کار می روم و تقریبا وظیفه ای که بر عهده این جانب است انجام میدهم عزیزان اگر مشکل حادی برای کار کردن ندارید بدانید باز نشستگی برای ما سم مهلک است حد اقل این مسئله را از دوستانتان که از سنوات ارفاقی استفاده کرده و با زن نشسته اند ؟؟؟؟؟ سوال کنید.؟
تجربه بنده بازنشستگی زودتر ,بیماری های نهفته انسان را پیش وجلو می اندازد .وسلامت را به خطر می اندازد .کار در مانی مفید است مگر.....
با سلام
پدری دارم که 58 سال سن دارد و 15 درصد جانبازی و چهار سال سابقه جبهه ( چه داوطلب چه سرباز وظیفه) و 8 سال سابقه پرداخت بیمه را دارد و لاآن دارد حقوق مستمری ( از کار افتادگی ) که به جانبازان بی کار می رسد را می گیرد چگونه می تواند بازنشسته بنیاد جانبازان شود.
با تشکر
سلام محمد محسن پدر شما با توضیحاتی که دادید ودریافتی که از بنیاد دارند به احتمال زیاد کمک معیشت بگیر می باشند و مبلغ آن هم حداقل حقوق است و بازنشستگی هم ندارد و شرایط پرداخت آن هم فاقد شغل و نداشتن درآمد است تا آنجایی که من اطلاع دارم اگر پدر گرامی شما حتی اقدام به پرداخت بیمه جهت تکمیل سوابق و در نهایت بازنشستگی نماید بنیاد همین کمک معیشت را هم قطع می کند پس اگر خواستند از طریق بیمه تامین اجتماعی پیگیر بازنشستگی باشند قبلش حتما با یک مشاور یا کارشناس با تجربه مشورت کنید از طریق بنیاد هم اگر بخواهند حقوق بگیر و بازنشسته شوند باید در کمیسیون از کارافتادگی و حالت اشتغال باید شرکت کنند و چنانچه از کار افتاده کامل تشخیص داده شوند حقوق برای ایشان برقرار می شود .
ممنون از توضیحاتتون فقط یک سوال داشتم آن هم در مورد بیمه عمر است آیا به پدرم بیمه عمر از طرف بنیاد جانبازان تعلق می گیرد . (پدرم بیمه تکمیلی دی را دارد و اگر امکان دارد می خواهد بیمه عمر نیز بگیرد) در ضمن می توانید کمی در مورد بیمه عمر برای جانبازان توضیحاتی دهید که چیست و به چه کار می آید.
با تشکر
سلام
محمد محسن فرزند گرامی جانباز اطلاعات اینجانب در حد معمولی است و اشرافیت زیادی در قوانین ایثارگران ندارم و همانطور که قبلا توضیح دادم شما باید با شخصی که اشرافیت کامل به قوانین دارد مشورت نمایید. در مورد بیمه عمر سوال کرده بودید که پدرتان بیمه تکمیلی دی را دارند و می خواهند بیمه عمر شود ؟ باز هم تا آنجا که من اطلاع دارم تمام جانبازان از 5% گرفته تا 70% که تحت پوشش بنیاد هستند ( غیر شاغلین ) هم تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند هم بیمه عمر و حوادث ولی نسبت به درصد جانبازی مبلغ بیمه متغیر است و بعد از این که جانباز در قید حیات نباشد به خانواده او از طرف بنیاد قابل پرداخت است که البته مبلغ آن هم خیلی ناچیز است خدا همه جانبازان را حفظ کند همینطور پدر گرامی شمارا و سایشون همیشه بالای سر شما مستدام باشد فقط برای اینکه مطمئن شوید بیمه عمر و حوادث ایشان در سیستم بنیاد هست باید به بنیاد مراجعه نمایید و با وارد کردن کد ملی ایشان مطمئن می شوید که از طرف بنیاد بیمه عمر دارند. در مورد بازنشستگی که فرمودید دوست پدرتان گفته کسانی که سی سال از مجروحیتشان گذشته و 60 سال هم سن داشته باشند خود به خود بازنشسته می شوند اون برای جانبازانی است که حالت اشتغال بنیاد هستند اون هم طبق قانون جدید از تاریخ رای کمیسیون پزشکی بعد از سی سال بازنشسته می شوند که امیدواریم مسئولین و مجلس محترم این قانون را اصلاح کنند البته شما هم دقیق توضیح ندادید که پدرتان ازکارافتاده است ( حالت اشتغال) یا که نه کمک معیشت بگیر بنیاد که اگر مورد دوم کمک معیشت بگیر باشد همانطور که قبلا توضیح داده شد کمک معیشت بازنشستگی ندارد حتی بالای 60 سال سن باشد چرا چون کمیسیون پزشکی است که فرد را ازکارافتاده بودنش راتایید می کند این اطلاعات ناقص حقیر بود که در اختیار شما گذاشتم امیدوارم که مفید واقع شده باشد موفق باشید
همه جانبازان بنیاد، بیمه عمر هم می توانند بشوند
اکثرا فرم مربوطه را تکمیل و تحویل داده اند ولی گروهی این کار را نکرده اند
من سه سال پیش تکمیل کردم . البته در سامانه ایثار هم ثبت نام کردم و هزینه مربوط را اینترنتی پرداخت کردم که بسیار ناچیز بود
با سلام
من واقعاً شرمنده هستم که این قدر مزاحم شما می شوم باید بدانید اگر جای دیگری داشتم مزاحم شما نمی شدم.
یکی از دوستان پدرم با او گفته که جانبازان زیر 25 درصد که 30 سال از تاریخ جانبازی آن ها گذشته باشد یا بالای 60 سال باشند خود به خود توسط بنیاد جانبازان بازنشسته اعلام شده و نیاز به کمیسیون پزشکی ندارند می خواستم بدانم آیا چنین قانونی است یا نه و اگر قانون مشابهی (شبیه این)است دار چه شرایطی می باشد.
باز هم معضرت بخاطر مزاحمت برای شما
با تشکر
سلام
چنین قانونی نیست . ولی ایین نامه مشابه هست که همان ایین نامه نحوه پرداخت کمک معیشت به جانبازان زیر25% است که برای پدر شما اجرا شده .
فقط افرادی بازنشسته می شوند که از حقوق انها کسورات و حق بیمه برداشته شود و ان کسورات به یک صندوق بازنشستگی واریز شده باشند .
اگر برای پدرتان فیش صادر می شود این موارد را کنترل کنید .
با سلام
خیلی ممنون و سپاسگزارم از توضیحات بسیار دقیق شما
فقط می خواست بدانم این که مجلس گفته بنیاد شهید و امور ایثارگران مكلف شد به جانبازان و آزادگان غيرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد تا زماني كه فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه كمك معيشت معادل حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند. این حداقل حقوق چه مقدار است.
با تشکر
سلام کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل که از سوی بنیاد در سال 97 در حال پرداخت است یک میلیون ودویست یازده هزار تومان است .
ولی برای پدر من یک میلیون و صد و بیست و سه هزار تومان بود
سلام
محمد محسن مبلغ پرداختی که از سوی بنیاد پرداخت می شود درست است کمک معیشت است در فیش برج چهار به بعد معوقه مابه التفاوت برج 1 - 2- 3 در فیش تیر ماه 97 پرداخت شده به اون مبلغ مربوط به سال 96 بود که تا برج چهار هم همین مبلغ پرداخت می شد برای همه جانبازانی که کمک معیشت بگیر بنیاد می باشند همین مبلغ است .
سلام پدری 57 ساله با ازکارافتادگی کلی و ۲۵٪ جانبازی و ۱۲ سال سابقه بیمه و ۲ سال خدمت سربازی درچه زمانی و با چند روز حقوق میتواند بازنشسته شود؟
جانباز ۵۵%درصد با ۴۵سال سن و ۱۲سال سابقه پرداحت بیمه سخت و زیان آور، چگونه بازنشسته میشود،سپای
۱۰درصدجانبازی ۲۸,سال بیمه دارم توانه کار هم ندارم میتوانم بازنشست شوم لطفا رهنمایی کنید متشکرم ازیجا حقوق نمیگیرم
باسلام وخسته نباشید ایثارگر جبههای حق علیه باطل هستم تقریبا ۱۸ سال سابقه بیمه دارم چون مشکل روحی روانی پیدا کرده ام بیسیم چی خمپاره آرپی‌جی بوده ام می توانم بازنشت شوم وار ایثار گران نامه بیاورم آیا میتوان باز نشسته شد یا حتما باید دو سال دیگر داشته باشم ۲۰ سال پر شود آیا می شود آن دو سال را که عقب افتادگی دارم خریداری کنم خیلی خیلی تشکر و سپاس که جواب این حقیر را بدهید
آیا ایثارگران می‌توانند با ۲۰ سال بازنشسته شوند با تشکر
سلام..با عرض پوزش...چرا ما فرزندان جانباز نباید مثل فرزند شهید از سهمیه از وام های عالی از سهمیه بازنشستگی از حقوق اضافه که بابت پدر شهید اونها میگیرن ما هم برخوردار باشیم
سلام من جانباز ده درصد م۱۷سال سابقه بیمه دارم دوسال سربازی هنوز نخریدم سه ماه پیش طرف بنیاد فرم هایی دادن بردم بازنشستگی کشوری ونیروهای مصلح وبا سابقه بیمه تحویل بنیاد دادم گفتن برای بازنشستگی هست راهنمایی درست نکردن ۵۵سال سن دارم با این سابقه بیمه واین سن وضعیت بازنشستگی ام چطور هست وچگونه میتوانم بازنشسته شوم لطفا راهنمایی کنید
سلام بنده سال ۹۳ ۱۵درصد کار افتادگی شیمیایی هستم الانم خانه نشینی شدم از ناراحتی ریه چشم عضاب از یک طرف خانمم سرطان داشت بعد دوسال بدبختی رنج فوت کرد از یک طرف هم دیکس کمر م دوتا بچه دم بخت که نمی توانم جهیز بخرم مدارک پزشکی هم دارم هر موقع بنیادمیرم هیکس جوابی نمی دهد نمی دانم چکار کنم ممنون
باسلام وعرض خسته نباشید
بنده جانباز20درصد با61سال سن وسابقه بیمه 24سال و8ماه تا کنون میباشم البته حدود 1.5سال سابقه سربازی که هنوز دنبالش نرفتم ودرسابقه ام منظور نشده .سئوال بنده این است آیا من باحقمق کامل (30روز)بازنشسته میشوم؟ ممنون میشم بنده رو آگاه فرمایید.
باتشکر ازشما عزیزان رحمت کش
باسلام وعرض ادب
بنده جانباز20درصد جنگ تحمیلی با 61 سال سن میباشم. از محل کارم 25سال سابقه بیمه پرداخت شده ونامه 3سال ارفاقی بنیاد هم گرفتم وبا1.5سال سربازی (جمعا 29سال و 7ماه سابقه ) سئوال بنده این است بااین شرایط سالی 30 روز بازنشسته میشوم وآیا مبنای بازنشستگی برپایه آخرین حکم حقوق میباشد یا خیر. ممنون ازراهنمائی شما عزیزان.
باتشکر علیرضا شماسی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi