شناسه خبر : 64354
سه شنبه 14 اسفند 1397 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پناهگاه فرزندم مسجد بود

همزمان با سالروز ولادت شهید مدافع حرم «محمد (مرتضی) عبداللهی»، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید هاشمی‌دانا» معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس، با حضور در منزل این شهید والامقام، با خانواده وی دیدار کردند.

این شهید مدافع حرم ۹ اسفندماه سال ۱۳۶۶ در تهران به‌دنیا آمد و پس از تلاش‌های فراوان برای نبرد با تکفیری‌ها به سوریه اعزام شد و در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ در استان «دیرالزور» در شرق سوریه، به فیض شهادت نائل آمد.

در جریان این دیدار، خبرنگار دفاع‌پرس با پدر شهید «محمد (مرتضی) عبداللهی» به گفت‌وگو پرداخته است که در قسمت اول این گفت‌وگو خواندید که شهید عبداللهی برای اعزامش به سوریه بسیار عجیب پی‌گیر بود و خیلی تلاش می‌کرد، اما نمی‌شد که اعزام شود و در همین راستا پدرش نیز به سرلشکر «قاسم سلیمانی» نامه‌ای نوشت و از وی درخواست کرد تا برای اعزام «مرتضی» مساعدت کند و سرلشکر «سلیمانی» هم زیر نامه‌اش دستور مساعدت داد و این‌گونه بود که «مرتضی» موفق شد به سوریه اعزام شود.

در ادامه قسمت دوم این گفت‌وگو را می‌خوانید.

این پدر شهید والامقام اظهار داشت: این‌که من به سرلشکر «سلیمانی» نامه نوشتم و از وی خواستم تا به «مرتضی» کمک کند که به سوریه برود؛ به خاطر این بود که خودش خواسته بود و این هم که من از «مرتضی» بخواهم که به سوریه نرود نیز امکان نداشت؛ چراکه اگر این‌گونه رفتار می‌کردم خلاف رویه همه زندگی من بود و من امروز به «مرتضی» غبطه می‌خورم که از وی عقب افتادم.

وی ادامه داد: به واسطه مسئولیت کاری‌ام در سپاه، به من اجازه ندادند که به سوریه بروم؛ وگرنه ما باید از امثال «مرتضی» در این زمینه پیشی می‌گرفتیم.

مضحک است که بگوییم مدافعان حرم برای پول می‌روند/ پناهگاه فرزندم مسجد بود

علایق «مرتضی» مانند جوانان امروز بود

پدر شهید «محمد (مرتضی) عبداللهی» با بیان این‌که علایق فرزندم مانند جوانان امروز بود، گفت: وی به شبکه‌های اجتماعی تسلط زیادی داشت و مطالب را بارگذاری می‌کرد و در این خصوص بسیار تاثیرگذار بود و در خیلی از مسائل با کاربران گفت‌وگو و بحث می‌کرد؛ اما این‌که «مرتضی» مانند برخی جوانان امروزی اهل گناه و مسائلی که با فرهنگ ما ایرانی‌ها جور در نمی‌آید باشد؛ خیر این‌گونه نبود.

وی با اشاره به حربه‌های دشمنان برای ترویج فساد در میان جوانان، تأکید کرد: حربه‌ای که دشمنان از صدر اسلام علیه مسلمانان داشتند و دارند، ترویج گناه است. حتی این حربه خود را در برخی از جنگ‌ها هم به کار برده‌اند؛ البته این که حواس جوانان را با فساد پرت کنند، موقتی است و به اعتقاد من خیلی از این جوانان نجات پیدا می‌کنند؛ چراکه با وجود این هجمه‌های سنگین دشمن، قطعا حضرت صاحب‌الزمان (عج) کمک می‌کنند؛ وگرنه امروز وضعیت بسیار بدتر از آن چیزی بود که می‌بینیم.

«مرتضی» به مسجد پناه برد

این پدر شهید مدافع حرم با بیان این‌که اگر بخواهیم یک راهکار و فرمولی برای مقابله با این حربه دشمن به کار ببریم، باید کاری کنیم تا جوانان ما به مساجد پناه ببرند، گفت: همه این خطرها برای فرزندم «مرتضی» هم وجود داشت؛ اما وی به مسجد پناه برد و در همین راستا با مسجد «صفا» آشنا شد و نه‌تنها اوضاع و احوال خودش عوض شد، بلکه اوضاع و احوال اطرافیانش را هم عوض کرد.

وی تأکید کرد: راه اسلام به‌گونه‌ای است که اگر شما از طریق یکی از شعاع‌های نور آن وارد شوید، این نور نه تنها شما، بلکه همه اطرافیان شما را هم در بر می‌گیرد؛ لذا ما باید به فکر جذب جوانان به مسجد باشیم.

پدر شهید «محمد (مرتضی) عبداللهی» در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر این‌که به کسانی که می‌گویند مدافعان حرم برای پول به سوریه و عراق می‌روند چه پیامی دارید؟ گفت: دشمنان معمولا برای همه شعائر انقلاب مسائلی را مطرح می‌کنند؛ مانند این‌که اخیرا گفتند که جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید! این برای این است که دشمنان ما عقل ندارند که چند ماه مانده به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب این حرف‌ها را می‌زنند و حداقل نمی‌فهمند که این حرف را برای دراز مدت بزنند.

مضحک است که بگوییم مدافعان حرم برای پول می‌روند/ پناهگاه فرزندم مسجد بود

مزایای رزمندگان، چیزی جز پول تو جیبی نبود و نیست

وی با تأکید بر این‌که اگر دشمنان می‌گویند مدافعان حرم برای پول می‌روند و می‌جنگند هم برای همین است که عقل ندارند، افزود: این هم یکی از حرف‌های مضحکی است که شیاطین در خارج از مرزها گفته‌اند تا جبهه مقاومت را به هر شکلی که شده است تضعیف کنند؛ چراکه جبهه جنگ از بخش‌های مختلف نظامی، جغرافیایی، روحی و روانی، فرهنگی و... تشکیل می‌شود؛ اما این تضعیف روحیه و مسائل مضحک مطرح شده برای اشخاصی که می‌خواستند اعزام شوند تاثیرگذار نبود؛ زیرا خودشان می‌دانستند که برای چه می‌روند و اگر از آن‌ها سوال می‌کردی که چرا می‌خواهی بروی؟ می‌گفتند می‌روم تا اگر بشود حتی از یکی از آجرهای حرم حضرت زینب (س) دفاع کنم و این برای من کافی است.

کسانی که احتیاج مالی داشتند نیز برای پول نرفتند

این پدر شهید مدافع حرم گفت: کسانی که احتیاج مالی داشتند نیز برای پول نرفتند؛ هیچ کسی حاضر نیست برای یک چیز مادی زود از دست رفتنی، جان خود را به خطر بیاندازد.

وی افزود: معمولا مزایای رزمندگان چه امروز و چه در دوران دفاع مقدس، چیزی جز پول تو جیبی نبوده و نیست؛ لذا کسی برای پول توجیبی، جان خودش را به خطر نمی‌اندازد. اگر یکی از کسانی که این حرف‌ها را می‌زند خودش حاضر است که برای پول جان خود را به خطر بیاندازد، پس بیاید تا ما فقط یک سوزن در دستش فرو کنیم.

پدر شهید «محمد (مرتضی) عبداللهی» با بیان این‌که در جبهه مقابل ما، کسانی که می‌جنگند پول‌های بسیار کلانی می‌گیرند و یک سرباز آن‌ها به‌اندازه یک نیروی عالی‌رتبه نظامی ما حقوق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اما گاهی وقت‌ها مستنداتی وجود دارد که این سربازها علی‌رغم پول‌های زیادی که می‌گیرند، می‌خواهند هر جور که شده از میدان جنگ فرار کنند و حاضر نیستند که به خاطر پول، جان خود را به خطر بیاندازد.

وی تصریح کرد: البته در جبهه مقابل هم مسائل عقیدتی وجود دارد و روی تکفیری‌ها از نظر عقیدتی بسیار کار شده است که حاضرند عملیات انتحاری انجام دهند.

این پدر شهید والامقام عنوان کرد: امروز برخی از رزمندگان و جانبازان جبهه مقاومت مانند رزمندگان لشکر فاطمیون افغانستان و تیپ زینبیون پاکستان، اگر به کشور خود برگردند مجازات سنگینی در انتظار آن‌هاست؛ لذا چگونه می‌شود که حاضرند به خاطر پول همه زندگی خود را به خطر بیاندازند!

انتهای پیام/ 113

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi