شناسه خبر : 64367
چهارشنبه 15 اسفند 1397 , 08:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا تشریح شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران، برنامه‌های «۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» را اعلام کرد.

فاش نیوز - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 13 اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران، برنامه‌های «22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاونت فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران، صبح روز دوشنبه 13 اسفند در نشست خبری این نهاد با خبرنگاران اصحاب رسانه، به تشریح و تبیین برنامه های روز 22اسفندماه و بزرگداشت روز شهید پرداخت.

وی در ابتدا گفت: بزرگترین دستاوردی که امروز و در ورود به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می توان برشمرد عنصر فرهنگ است که به عنوان اصلی ترین اصل انقلاب همواره مورد توجه بوده و هست و وجه تمایز فرهنگ با مسایل اجتماعی و سایر امور همانند شان نماز درمقایسه با سایر واجبات است. چنانچه خروجی یک فرهنگ شایسته نباشد درسیاست و اقتصاد نیز نمره قابل قبولی نخواهیم گرفت.

معاونت آموزشی وفرهنگی بنیاد همچنین افزود: اوج قله ایثارگری که در پرتو انقلاب اسلامی و یا 8سال دفاع مقدس به برکت خون 230هزارشهید و چندصدهزار جانباز و دهها هزار آزاده  و بیش از سه میلیون جامعه ایثارگری ما شکل گرفته است، لذا مجموعه بنیادشهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد برآمده از درک صحیح مسوولیت و ماموریت و نقش و کارکرد این فرهنگ توسط امام راحل(ره) که فرمان صدور آن را اعلام کردند از اول انقلاب و صدر حرکت تحقق پیدا کرد و در 22 اسفندماه منجر به تشکیل نهادی به نام بنیادشهید و امور ایثارگران شد که نشان از عمق تفکر ایشان بود.

کاویانی راد در ادامه گفت: مجموعه بنیادشهید و امور ایثارگران به عنوان یک مجموعه فرهنگی که قرار است بزرگترین ماموریت خود را که همانا حفظ و توسعه وترویج را داشته باشد البته جای تعجب دارد که علی رغم مسوولیت خطیری که برعهده دارد متاسفانه در دستگاه های فرهنگی شناخته نشده و  نام او بیشتر در ابعاد خدمات دهی و تسهیلاتی مورد ارزیابی قرار گرفته و درلیست نهادهای فرهنگی قرار ندارد که خود این نظر نظر جای تامل دارد و امیدواریم این نقیصه اصلاح شود.

معاونت آموزشی و فرهنگی بنیادشهید همچنین با تشریح برنامه های 22 اسفند و روز بزرگداشت شهید نیز توضیح داد: تاسیس بنیادشهید در واقع بهانه ای بود تا نام "شهید" که امروز به آن نام گرفته است و توجه به ابعاد مختلف فرهنگی که شهادت در قله آن  و ایثارگرانه های دیگری در دامنه آن، عاملی شد که این روز به عنوان یک روز ملی در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود که هرسال بنیاد شهید سعی کرده آن روز بزرگداشته شود که هم به خاطر  مقام شهید و هم مردمی شدن فرهنگ ایثار و شهادت است که بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را در دل خود توسعه و ادامه بدهد.

وی در ادامه گفت: لذا در سال 97 با تکیه براصل اساسی و درچهلمین سالگرد تاسیس بنیادشهید مجموعه برنامه های پیش بینی شده در این ایام برنامه های خود را در دو بخش عملیاتی کرده اسست که بخش اول آن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در طول سال عرضه شده و بخش دوم آن نیز برنامه هایی است که از 22بهمن ماه تا 22 اسفندماه تقسیم شده و ارایه می شود.

کاویانی راد با اشاره بزرگداشت روز شهید در ادامه به روس برنامه های پیش بینی شده و درحال اجرایی شدن نیز گفت: برگزاری ششمین کنگره ملی و همایش سراسری روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفند را خواهیم داشت که رویکرد امسال بنیاد، تکریم و تجلیل از شهدای عرصه امنیت کشور است و اهمیت این موضوع از آن جهت است که برای تامین امنیت هزینه های بسیاری پرداخت شده است که بخشی از این هزینه ها شهدایی هستند که  به لحاظ امنیتی، شناخته شده هم نیستند و همانند شمعی در خفا نورافشانی می کنند و قابل ارایه و معرفی نیستند. امنیت مرزهای ما که در فاجعه اخیر نشان داد که حفظ امنیت در مرزها برای جلوگیری از نفوذ دشمن در ابعاد مختلف می تواند هزینه ای بیش از شهادت 27جوان رشید پاسدار در مرز سیستان و بلوچستان باشد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد همچنین در ادامه تشریح برنامه های روز شهید  تصریح کرد: عطرافشانی گلزار شهدا که طی سه مرحله انجام می‌شود نیز که اصلی ترین مرحله آن پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.  همچنین برگزاری سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ایثار و جشنواره رسم سرخ که جشنواره‌ای اینفوگرافیک بوده و چهاردهم اسفند برگزار خواهدشد که از میان آثار از 9 اثر به عنوان اثر برتر تجلیل خواهدشد. رونمایی از تمبر شهدای امنیت  و رونمایی از سامانه مدیریت اسناد ایثارگران، مراسم غرس نهال  و همچنین برگزاری سی امین دوره مسابقات قرآن کریم برای همسران و فرزندان شهدا و ایثارگر بود، تهیه و اجرای برنامه‌های فرهنگی، همایش تجلیل از خادمین حوزه بنیاد شهید که در طول سالیان گذشته به جامعه ایثارگری خدمت کرده و بازنشسته شده اند نیز از دیگر برنامه های روز شهید است.

کاویانی در پایان یادآورشد: ادای احترام و تجدید میثاق خانواده‌های شهدا با امام راحل(ره) و دیدار با نمایندگان ولی فقیه، همچنین اجرای طرح سپاس، افتتاح طرح‌ های حوزه ایثارگران، برگزاری جشن میلاد کوثر با حضور 600 تن از خواهران بسیجی، همچنین سخنرانی مسئولین بنیاد شهید پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته از دیگر برنامه های بزرگداشت روز شهید خواهد بود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام
بدین وسیله به سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که که برای اولین بار واولین شخص , مفتخر به دریافت " نشان عالی نظامی ذولفقار "از سوی رهبر انقلاب شد تبریک وارزوی موفقییت داریم
رزمنده دفاع مقدس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi