شناسه خبر : 64381
چهارشنبه 15 اسفند 1397 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخت، ضرورت فراموش شده!

جانباز ع- " والتین و الزیتون".
15 اسفند الی 22 اسفند هفته درخت و درختکاری و منابع طبیعی گرامی باد.
دیگران کاشتند ما خوردیم ........................... ما بکاریم دیگران بخورند

 امام صادق  (ع)می فرمایند:درخت بکارید و کشاورزی کنید که هیچ عملی از آن حلال‌تر و پاکیزه‌تر نیست.
سوگند به خدا که هنگام ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه بعد از خروج دجّال، کشاورزی و نخل‌کاری رونق بسزایی خواهد یافت.
 1400سال پیش در اسلام به اهمیت این امر توصیه شده وپیامبر وامامان ما آن را عملی صالح و مستحب و خود و پیروانشان را به درختکاری ودوستی با درختان تشویق نموده اند.  

 درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است.
درختان موجب تلطیف وطراوت وخنکی هوا می گردند .واکسیژن رادر اتمسفر  افزایش می دهند و آلودگی هوا  را خنثی می کنند.
میوه های بسیار فراوانی به واسطه درختان از جانب خداوند برای انسان ها پدید می آید که میو ه های بهشتی از جمله انار ,زیتون, خرما, انگور, انجیرکه به برخی از این 5 میوه بهشتی سوگند یاد شده و از همه آنها را مو جب رزق نیکو و لذیذ وسودمند با خواص درمانی یاد نموده.
درختان مو جب جلوگیری از فرسودگی خاک وبهینه شدن کشت وکار و پناهگاه وحش  بوده وهم سفره ای بزرگ برای خوراک موجودات اعم از انسان وجانوران. به واسطه فرسایش وتجزیه برگ درختان  وکود خاکی که  از ان درست میشود که بسیار ارزشمند وصدها سال زمان میبرد تا مشتی از آن خاک پدید آید که البته این نعمت الهی جنگل وخاک در هر کشوری نیست لکن ایران 4 فصل, غنی وبی نیاز ,حتی اماده صدوربرای محصولات درختی می باشد . .
 . درخت موجب ارامش روحی وجسمی انسان حتی بیماران نیز می شود.
منبع بزرگی برای تهیه چوب وکاغذ ,کارتن  هستند ,که فراورده های چوبی امروز در صنعت چوب که یک رشته مهندسی در دانشگاه است .(منابع طبیعی وکشاورزی )
برای جامعه امروزی اصالت خودش را حفظ کرده ومحصولاتی نفیس جهت استفاده  مردم به ارمغان اورده .
بعلاوه مو جب کاهش الودگی صوتی ,سایه ای دلپذیر برای رهگذران خسته تابستان سوزان ,مانع از جاری شدن سییل ..و تند باد وطوفان .....
درختان  وجنگلها یک جاذبه توریستی وگردشگری است ومحلی برای تفریح خانواده ها وهم مزیت اقتصادی دارد .
 چوب درختان  مضافا"در صنعت کشتی وناو دریایی حتی هوایی  ,در گذشته محل اتصال کابل برق وتلفن بین شهرها ی سراسر کشور ,استفاده از  شکوفه های ان در تغذیه زنبور و  کندوی عسل, استفاده در صنعت رنگرزی پوست انار وگردو .

صنعت دارویی مانند اکالیبتوس ... برگ در خت توت بر ای پرورش پیله کرم بریشم.

با کاشتن یک یا چند در خت به سنت همه ساله عمل کنیم و محیطی سر سبز و با نشاط برای آیندگان مهیا کنیم از مزایای این نعمت الهی استفاده کنیم وهم خدمتی آیندگان.
وهرگز به حریم موجود زنده ای مانند درخت که بی زبان است و در جای جای چشم ما استفاده می دهد, تجاوز نکنیم که لاغیر مذمت هم شده.
 البته سال های مدیدی است که اکوسیستم و طبیعت زیبای بکر خالق خلقت, تحت تجاوز متجاوزان قرار گرفته است و سرقت چوب و دست اندازی به آن نقص و هتک حریم درختان شده که بایستی با امداد سازمان محیط زیست, اخص مراعات  مردم و دامداران, از زیان و تحلیل بیشتر جلوگیری گردد.
نه اینکه در استان جنگلی شب ها با اره برقی در جنگل به جان درختان افتاده و با وانت آن را برای فروش به سرقت می برند.
دشمن در 8 سال دفاع مقدس به مردم وبه هیچ چیز رحم نکرد.
را در جبهه های جنوب کشور یادمان هست. نخل های سوخته و نیمه شده بر اثر بمباران بعثی ها از رویش باروری متوقف شدند که مجدد به همت مردم وجهاد وسپاه در سازندگی بارور و شکوفا شدند.
یاد باد آن روز گاران یاد باد.......... روز وصل دوستداران یاد باد

با تشکر

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi