شناسه خبر : 64427
شنبه 18 اسفند 1397 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورود پیکرهای ۱۰۰ شهید تازه تفحص به کشور

سردار سرتیپ پاسدار «محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، امروز (جمعه) در مراسم افتتاحیه حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر، از تفحص پیکرهای مطهر ۱۰۰ شهید دوران دفاع مقدس در عراق خبر داد و اظهار داشت: پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام، روز شنبه ۲۵ اسفندماه از طریق اسکله خرمشهر وارد کشور می‌شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه عده‌ای در مواجهه با دشمن جوری صحبت می‌کنند که انگار ملت ما شجاع نیستتند، اظهار داشت: ادبیات کسانی که می‌گویند اگر مذاکره نمی‌کردیم جنگ می‌شد، در شأن ملت ما نیست و ما در مسیر شهدا تردید نداریم، همان‌طور که شهدا راه تردید نسبت به انقلاب را بسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که سایه جنگ را حضور مردم در صحنه از سر کشور دور کرده است، افزود: مردم ما در همه صحنه‌های کشور اعم از دفاع از مرزهای کشور، دفاع در مسائل اقتصادی و ... حضور دارند.

سردار باقرزاده ادامه داد: برخی هم می‌گویند که اگر ملت مقاومت کند، هزینه زیادی باید بدهد؛ اما رهبر انقلاب می‌گویند که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است.

وی بیان داشت: ما این پیام را به همه دنیا دادیم که وقتی شهدای ما شجاعانه به میدان جنگ می‌روند، لذا همین مردم ما در دفاع از انقلاب تردید نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یاد کردن شهدا باید همراه با تدبر و عبرت‌گیری باشد، گفت: باید ببینیم فاصله ما با شهدا چقدر است و همچنین باید از شهدا عبرت بگیریم.

سردار باقرزاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، تأکید کرد: ایشان در این بیانیه، برای اولین بار در کنار واژه «دستاورد» از واژه «خو‌ن‌آورد» استفاده کردند؛ چرا که برخی کشش درک واژه «دستاوردهای انقلاب» را ندارند.

وی با اشاره به به‌کارگیری واژه‌های «والا»، «شجاع» و «فداکار» در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: «والا» به‌معنای گران‌بها و ارزشمند است و در همین راستا ما باید بفهمیم که ارزش یک انسان چقدر است و براساس معارف ما چه‌چیزی را هدف‌گیری کرده است و اگر انسان خدا را هدف‌ خود قرار داده، پس مقام وی «والا» است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: شهدا هدف‌شان خدا و حاکمیت دینی بود و از طرفی به زیبایی راه را به ما نشان داده و دست ما را گرفتند.

وی با تشکر از مردم این منطقه برای ساخت این حرم مطهر، اظهار داشت: مردم ما مردمی هستند که با مشکلات کنار می‌آیند و مردمی هستند در عرصه‌هایی نظیر حضور در جبهه، پشتیبانی از جنگ، دفاع از حرم، برافراشتن خیمه‌گاه عزاداری امام حسین در پیاده‌روی اربعین حضور دارند و باید قدر این مردم را دانست.

سردار باقرزاده با بیان اینکه در منطقه ۱۷ تهران خانواده‌هایی حضور دارند که بیش از ۲ یا سه شهید تقدیم کرده‌اند، افزود: کسانی که وظیفه تأمین مبلمان شهری را دارند، در حالی که بودجه‌های فرهنگی دارند باید در ساخت این حرم مطهر شهدای گمنام، مردم را یاری می‌کردند.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi