شناسه خبر : 64429
شنبه 18 اسفند 1397 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلام ماه خدا ماه رجب

 

 

اینستاگرام
با سلام
به مناسبت حلول ماه رجب ,ماه پر فضیلت,مناجات,اعتکاف,روزه,,ورحمت الهی ,وماه میلاد امام عدالت گستر گیتی امام علی (ع)تبریک وتهنیت باد .
امام خمینی (ره)، این عارف بالله در مورد ماه رجب می فرماید:

"شرافت ماه رجب در زبان ها ، در بیان ها، درعقلها و در فکرها نگنجد. رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است".
...................................................................................................................
. ایرا ن کشوری متمدن وثر وتمندی بوده وهست.ولی بر عکس آن ژن دیگر است که قصد دارد جامعه را نارضا و به قهقرا ببر د"
البته دست اوردها وارمانها ی اعتلایی ,بحثش جدا و وبسیار مطلوب وجایگاه ابدی خودش را دارد.
...................................................................................................................
کتاب نهج البلاغه امام علی (ع)بعد از قران ارزشمند ترین کتاب مسلمانان را اگر زمان طاغوت, ساواک از کسی می گرفت ,جرمش سیاسی وزندانی بود..
چون جامع وکامل ,علوم بشری است .وحتی اگر الان هم بخواهیم با جوامع بشری عصر کنونی تطبیق بدهیم ایرادهایی از من (خودم)معصیت کار تا ,..... که .مستلزم اصلاح و تربیت هستیم می باشد .
.امام علی (ع)در خطبه ها یشان توصیه اخص, به مقایسه زندگی زیر دستان با بالا دستیها ,حقوق ایثارگران ورزمندگان , عدالت , مساوات, محرومین ,یتیمان ,بیوه زنان ,فقر وتنگد ستی ,عدالت اجتماعی , حقوق مسکین,کاخ نشینی وتجملات تا کید کرد ه اند.
...................................................................................................................
, واقعیت زیاده خواهی طلحه وبرادرش کمیل در مال وپست ومقام وهنگام به قدر ت رسیدن امام علی .
,وقتی به اصرار امت صدر اسلام, بعد رحلت رسول الله (ص) که از دست خلفای قبلی به ستوه امده بودند وبا امام علی بیعت کردند امام به محض رسیدن به قدرت تمام املاكى كه عمر آنها را مخصوص بیت‌المال ‌گردانیده بود و سپس عثمان آنها را به نزدیكان خود داده بود مالكیت شخصى آنها را ملغى كرد و جزء بیت‌المال قرار داد و فرمود::
, سوگند به خدا! اگر به كابین زنها هم درآمده باشد و كنیزكانى با آن خریده باشند همه را به بیت‌المال برمى‌گردانم، زیرا در عدالت وسعتى است و كسى كه عدالت بر او تنگى كند ستم بر او بیشتر سنگینى مى‌نمای (همان طور صحیفه نور امام راحل وتوصیه های رهبری )ووصایا در ان بلیغ وفصیح بیان شده.
...................................................................................................................
کتاب نهج الباغه" قران صامت وامام علی قران ناطق می توانند یک قانون پیشرفته بشری باشند , البته ان شاالله با داشتن کارگزاران وملتی مومن , نیکو, وپا کدست.
...................................................................................................................

مثلا" اگر نکات نکات مثبت روسای ویا مردمی از کشورهای دیگر مثال بزنیم ممکن است انگ فلان بخوریم. .
حتی اگر الا ن جمله زنده یاد اسد ابادی که به غرب وشرق سفر کرده بود ,که گفت به" اروپاوغرب سفر کردم مسلمان ندیدم ولی اسلام بود ...به مشرق زمین امدم مسلمان بود از اسلام خبری نبود. ."
این جمله را بعضا"به لحاظ مقایسه وتعمیم شاید ایرا د بگیرند ,وبرچسب بز نند .ولی با مراجعه به کتاب نهضتهای صد ساله شهید مطهری توجیه می شوند.
که فریاد خواهی وروشنگری سید جمال مقدمه ومنشاء اثر گذار نهضت مشروطیت بود. .
هم امام وهم رهبری معظم, از ایشان به عنوان بیدار گر ی مصلح ,وشجاع ومتدین,مبارزی ضد استعمار یاد نموده ا ند ..
زحمات فراوان ایشان منجر به پیدایش نهضتهای بعدی شد ,لکن سیدجمال از ناکام ترین مردان مبارز جهان است ومشقات فراوان کشید درارشادات وبیدار گری ها ولی نتیجه زحمت خویش را ندید.روحش شاد .
با تشکر وتبریک مجدد.
// يك حكايت آشنا از شهيد عارف، عبدالحسين برونسي:

فرمانده تیپ که شد، یک ماشین، اجباراً، تحویل گرفت. یک راننده هم می‌خواستند در اختیارش بگذارند که قبول نکرد. به‌اش گفتم: شما گواهینامه که نداری حاجی، پس راننده باید باهات باشه.

گفت: توی منطقه که شرعا عیبی نداره من خودم پشت فرمون بشینم.

پرسیدم: تو شهر می‌خوای چه کار کنی؟

کمی فکر کردم و گفت: تو شهر چون نمی‌شه بدون گواهینامه رانندگی کرد، اگر خواستم برم، با راننده می‌رم.

چند وقت بعد که رفتم مشهد، یک روز آمد پیشم. گفت: یک فکری برای این گواهینامه ما بکن سید.

به خنده گفتم: شما که دیگه راننده داری، گواهینامه می‌خوای چه کار؟

گفت: همه مشکل همین‌جاست که یک راننده بند من شده، اونم راننده‌ای که حقوق بیت‌المال رو می‌گیره و مخارج دیگه هم زیاد داره.

خواستم باب مزاح را باز کرده باشم. گفتم: خوب این بالاخره حق یک فرمانده تیپ هست.

گفت: شوخی نکن سید! همین ماشینش هم که دست منه، برام خیلی سنگینه، می‌ترسم قیامت نتونم جواب بدم، چه برسه به راننده. (این در حالی بود که وقتی می‌آمد مشهد، پول بنزین و روغن و خرج‌های دیگر ماشین را از جیب خودش و از حقوق شخصی می‌داد)

...

گفتم: حالا خودمونیم حاج آقا، شما هم زیاد سخت می‌گیری‌ها.

لبخندی زد و حکایتی برام تعریف کرد؛ حکایت طلحه و زبیر که در زمان خلافت حضرت مولا(سلام الله علیه) رفتند خدمت ایشان که حکومت بگیرند. آن وقت حضرت شمع بیت‌المال را خاموش کردند و شمع شخصی خودشان را روشن کردند. طلحه و زبیر هم وقتی موضوع را فهمیدند، دیگر حرفی از گرفتن حکومت نزدند و دست از پا درازتر برگشتند. وقتی اینها را تعریف می کرد، لحنش جور خاصی شده بود. با گریه ادامه داد: خدا روز قیامت، از پول و از اموال خصوصی و حلال انسان، که دسترنج خودشه، حساب می‌کشه که این پول و اموال رو در چه راهی مصرف کردی؛ چه برسه به بیت‌المال که یک سر سوزنش حساب داره! (نقل از كتاب خاك‌هاي نرم كوشك)

و اين حكايت ماست كه يا گاه، يا همواره، منبع درآمدمان وصل است به خزينه بيت‌المال و سفره‌اي كه زن و فرزند را به پاي آن فراخوانده‌ايم. و غافليم از آن‌كه اگر شكم را از حرام انباشته كنيم، دروازه گوش‌هايمان را بر كلام حق بسته‌ايم و اين همان بلايي است كه بر سر مردمان كوفه در عصر حسين(عليه‌السلام ,)امده است//
6گگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ
منبع گزارش از پایگاه خبری تحلیلی صراط،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi