شناسه خبر : 64437
شنبه 18 اسفند 1397 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سندی مهم در ضرورت رد هرگونه همکاری با FATF

وزیر نفت گفت نمی‌توانم بگویم چطور تحریم‌ها را دور می‌زنیم.
بیژن زنگنه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک گفت: ما در حال حاضر با یک جنگ تمام عیار درگیر هستیم که تفاوت آن با سایر جنگ‌ها این است که کشته و زخمی ندارد. من همه بمباران‌ها را تجربه‌ کرده‌ام، اما فشاری که الان وجود دارد شدیدتر است تا ما را خفه کند، اما نتوانستند و با حضور رهبری و مقاومت ملت و دولت نخواهند توانست.
زنگنه در ادامه با اشاره به انتقاداتی مبنی بر اینکه اطلاعاتی از سوی وزارت نفت منتشر نمی‌شود، اظهار کرد: من نمی‌توانم بگویم چطور تحریم‌ها را دور می‌زنیم، زیرا به ضرر ملت است. یکسری می‌گویند شما کار نمی‌کنید، اما ما نقشه‌ها را افشا نمی‌کنیم. امروز من آسیب می‌بینم اما ملت سرفراز می‌مانند.
اظهارات آقای زنگنه حاوی دو وجه درست و نادرست است. یک وجه ماجرا، مربوط به نامحرم دانستن مجلس و  مراجع نظارتی ذی‌ربط است که موجب کلاهبرداری شرکت‌هایی مانند توتال در چند مرحله طی دو دهه گذشته شد.
اما وجه دوم که به موضوع تحریم‌ها برمی‌گردد، کاملا درست است. به عبارت دیگر نباید مکانیسم‌ها و دور زدن تحریم‌‌ها دست دشمن بیفتد تا بتواند آن مجاری را دور بزند. اما در اینجا یک سوال مهم پیش می‌آید و آن اینکه اگر قرار بر همکاری با FATF و ارائه اطلاعات مطالبه شده از سوی آنها باشد، در آن صورت حتما اطلاعات به شدت سری به دست دشمن خواهد افتاد؛ مگر اینکه آقای زنگنه و دوستان ایشان در دولت بگویند؛ همکاری ما با FATF لفظی است و نمی‌خواهیم عملا با FATF همکاری کنیم.
به هر ترتیب اظهارات آقای زنگنه، سندی مهم و معتبر درباره ضرورت رد هرگونه همکاری اطلاعاتی با FATF می‌باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi