شناسه خبر : 64461
شنبه 18 اسفند 1397 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر زندگی «سید نورخدا موسوی»

سیدنورخدا موسوی

فاش‌نیوز- سید نور خدا ۱۰ سال در کما بود به گونه‌ای که لقب «شهید زنده وطن» به وی اختصاص یافت.

هر ساله شهدایی از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی، مدافعان حرم، روحانیت و جامعه زنان به عنوان شهدای شاخص سال معرفی می‌شوند. در سال جاری نیز شهید «سید نورخدا موسوی» به عنوان شهید شاخص نیروی انتظامی معرفی شده است. در همین راستا برای آشنایی بیشتر بخش‌های از زندگی این شهید را روایت می‌کنیم.

هفدهم اسفندماه ۸۷ بود جنایتی دیگر در منطقه «لار» استان سیستان و بلوچستان رقم خورد. حادثه‌ای ناگوار که بر اثر آن «سید نور خدا موسوی» مورد اصابت گلوله گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح و به کما رفت.


نور خدا در حالی طی مأموریتی دو ساله فرماندهی یگان تکاوری را به عهده داشت که هنوز پنج ماه از پایانمأموریتش در این خطه از کشور باقی مانده بود که در یک حادثه مجروح و ۱۰ سال به کما رفت به گونه‌ای که لقب «شهید زنده وطن» به وی اختصاص و سرانجام در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آسمانی شد.

گفته می‌شود پنج روز قبل از شهادت، او دچار تنگی نفس شدید شد و توسط پزشکان معالج مرتب تحت درمان بود و از اکسیژن استفاده می‌کرد که پیش از این جز در شرایط بحرانی و اورژانسی مصرفی نداشت و با توجه به کسالتش در پنج روز اخیر توسط پزشکان ملاقات وی ممنوع شده بود.

سید نور خدا موسوی مفرد یکم شهریورماه سال ۱۳۴۹ در شهر خرم‌آباد متولد شد. وی در سن جوانی لباس سبز پرافتخار میهن را به تن کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه علوم انتظامی تهران مشغول به کار شد. حاصل ازدواج سید نور خدا و کبری حافظی دو فرزند به نام سیده زهرا و سید محمد است.

وی بعد از اتمام دانشگاه افسری به همراه خانواده مدتی ساکن تهران می‌شوند و سپس به خرم‌آباد آمده و پس از چند سال زندگی در خرم‌آباد به وی مأموریت داده شد که به زاهدان برود. این سید لرستانی در سن ۳۶ سالگی به‌طور صدر درصد جانباز و سرانجام پس از ۱۰ سال به یاران شهیدش پیوست.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi