شناسه خبر : 64477
یکشنبه 19 اسفند 1397 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جای نگرانی داشت نه افتخار!

این روزها کلیپی تصویری از سخنان آقای رئیس‌جمهور که روز چهارشنبه ۱۵ اسفند در جلسه برگزیدگان استان گیلان ایراد کرده‌اند دست به دست می‌شود و پرسش‌های فراوانی را در میان کاربران به دنبال داشته است. ایشان با لحنی آمیخته به افتخار می‌گوید:

فاش نیوز - این روزها کلیپی تصویری از سخنان آقای رئیس‌جمهور که روز چهارشنبه ۱۵ اسفند در جلسه برگزیدگان استان گیلان ایراد کرده‌اند دست به دست می‌شود و پرسش‌های فراوانی را در میان کاربران به دنبال داشته است. ایشان با لحنی آمیخته به افتخار می‌گوید: رئیس‌جمهور فرانسه (اولاند) در جمع خبرنگاران و در حضور من گفت که
سال ۲۰۱۳ (۹۱) ما، هر ۵ کشور تصمیم قطعی گرفته بودیم که به ایران حمله کنیم و فقط درباره شرایط و زمانش بحث می‌کردیم، اما وقتی شما به ریاست جمهوری انتخاب شدید، دیدیم که شرایط دارد عوض می‌شود، دست نگه داشتیم! آقای روحانی نتیجه می‌گیرد که انتخاب ایشان کشور را از یک جنگ حتمی نجات داده است! و در این باره گفتنی‌هایی هست؛
۱- آقای روحانی فرموده‌اند؛ این تحلیل نیست بلکه واقعیت است که باید گفت کاش تحلیل بود تا باور نکنیم رئیس‌جمهور کلاش فرانسه توانسته است دروغ به این بزرگی را به رئیس‌جمهور کشورمان بقبولاند و ایشان هم این دروغ شاخدار را تحویل ملت بدهد!
۲- این ۵ کشور کدام کشورها بوده‌اند؟ آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان روی‌هم می‌شوند ۴ کشور آیا چین یا روسیه نیز قرار بود همراه آنان به ایران حمله کنند؟! اگر پاسخ مثبت است، کدامیک از آنها؟ چین یا روسیه؟!
۳- آمریکا و متحدانش همراه با شوروی سابق در جریان جنگ تحمیلی به ایران حمله نظامی کرده و نتوانسته بودند هیچ غلطی بکنند و این در حالی بود که ایران از نظر نظامی در ضعیف‌ترین دوران خود بود و آنها به مراتب قدرتمند‌تر از امروز بودند. بنابراین سؤال این است که وقتی در اوج قدرت از مقابله نظامی با ایران آن روز طرفی نبسته بودند چگونه امروز که ایران در اوج قدرت قرار دارد قصد حمله به این کشور را داشته‌اند؟! خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که حمله به ایران احمقانه است!
۴- این ۵ کشور- به قول شما- با چه هدفی قصد حمله نظامی به ایران را داشته‌اند؟ آمریکا و متحدانش بارها اعتراف کرده‌اند که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک هدف استراتژیک در دستور کار دارند و این هدف استراتژیک با تغییر دولت‌ها در این کشورها تغییر نمی‌کند. اکنون این سؤال در میان است که دشمنان ایران در ریاست جمهوری حضرتعالی چه دیده بودند که از حمله نظامی منصرف شده بودند؟! آیا غیر از این است که احساس کرده بودند دولت حضرتعالی، اهداف و خواسته آنان را برآورده می‌کند و بر این تصور بودند، بدون آنکه هزینه‌های کلان حمله نظامی را تحمل کنند و به نتیجه‌ای هم نرسند، دولت جنابعالی تمامی آنچه می‌خواهند را در اختیارشان می‌گذارد؟! جناب روحانی! این ماجرا چه افتخاری دارد که با افتخار از آن یاد می‌فرمائید؟! اگر رئیس‌جمهور فرانسه راست گفته باشد که بسیار بعید است، جای دو سؤال جدی از رئیس‌جمهور محترم هست. اول آنکه چرا بلوف او را باور کرده‌اند؟! دوم اینکه چرا به جای افتخار، از اظهارات وی، نگران نشده و از خود نپرسیده‌اند چرا باید ریاست جمهوری من برای دشمنان ایران یک پیروزی تلقی شود؟! تا آنجا که تصور کنند آنچه را نمی‌توانستند با صرف هزینه کلان جنگ به دست آورند، بدون کمترین هزینه در اختیارشان قرار گرفته
است؟!
جناب روحانی در حالی بلوف رئیس‌جمهور فرانسه را باور کرده است که در جلسه دیگری از سفر اخیر خود به گیلان، اظهار داشته «من متخصص مذاکره هستم»!
۵- جناب روحانی! دشمن به خوبی می‌داند درصورتی که حماقت کند و به حمله نظامی دست بزند، این دولت شما نیست که طرف مقابل آنها است بلکه با رزمندگان سلحشوری طرف هستند که مانند گذشته دمار از روزگارشان در می‌آورند.
۶- حضرتعالی بارها از «سایه جنگ»! سخن گفته‌اید ولی هیچوقت توضیح نداده‌اید منظورتان از آن چیست و مردم را از سایه کدام جنگ می‌ترسانید که برای رهایی از آن باید به شما رای بدهند! باید فاجعه برجام را بپذیرند! باید به معاهدات ذلت‌آفرین FATF و CFT و کنوانسیون پالرمو و... تن بدهند؟! گرانی لجام‌گسیخته را تحمل کنند؟! تورم کمر‌شکن را پذیرا باشند؟! فاتحه فناوری هسته‌ای را بخوانند؟! به جای چرخش سانتریفیوژها، چرخ معیشت آنان هم از حرکت بایستد؟! گوشت ۱۰۰ هزارتومانی بخرند (یعنی نتوانند بخرند)؟! و...
۷- آقای رئیس‌جمهور! مگر دشمنان ایران اسلامی جنگ را متوقف کرده‌اند؟! مگر ۷ سال در سوریه با ما نجنگیدند و سرانجام با حقارت مجبور به عقب‌نشینی نشدند؟! مگر با تمام توان در لبنان، عراق، افغانستان، فلسطین و... به جنگ با ما نیامدند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند؟! تا آنجا که هنری کیسینجر می‌گفت هرکه سخن از حمله نظامی به ایران بکند باید به تیمارستان معرفی شود. و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، ادعای ترامپ را بلوف می‌داند و اذعان می‌کند که آمریکا توانایی حمله نظامی به ایران را ندارد. او فضاسازی‌ رسانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را خیال‌بافی و داستان‌‌سرایی توصیف می‌کند، یعنی همان داستان‌سرایی و خیال‌بافی که رئیس‌جمهور وقت فرانسه برای جنابعالی کرد و متاسفانه شما آن را باور کردید و از اینکه روی کار آمدن دولت شما مانع حمله شده است
با افتخار یاد کردید!

۸-  این تلقی نیز در برخی از اذهان شکل گرفته است که جناب روحانی برای دور کردن افکار عمومی از وعده‌های فراوانی که داده‌اند و تقریبا همه آنها بر زمین مانده است، بار دیگر به داستان خیالی سایه جنگ! روی آورده‌اند تا بازهم بفرمایند که اگر برجام فاجعه‌آفرین بود و اگر گشایش اقتصادی به دست نیامد، اگر تورم و گرانی افسار‌گسیخته به ملت تحمیل شد و اگر وادادگی در مقابل دشمنان به جای حفظ عزت ایران و ایرانی که قول آن را داده بودند نشست، اگر تاسیسات هسته‌ای تقریبا از بین رفت، اگر و اگر و اگر... در عوض قرار بود ۵ کشور متفقاً به ایران حمله کنند که روی‌کار آمدن دولت یازدهم مانع از آن شد!! و این بزرگترین دستاورد دولت کنونی است که ملت باید آن را قدر دانسته و بر صدر بنشانند! امید آنکه این تلقی درست نباشد.

حسین شریعتمداری

اینستاگرام
سلام ، نشانه دروغ این ادعا اینست که سال 91 اولاند رییس جمهور فرانسه نبود. نهایت سبک مغزی اینست که اروپا و آمریکا پس از هشت سال دفاع مقدس اقدام به جنگ نیابتی توسط داعش کردند و هرگز بطور مستقیم در هیچ جنگی وارد نشدند مگر در قالب نیروهای چند ملیتی ناتو که دارای ساز و کار بین المللی و هماهنگی با شورای امنیت سازمان ملل است که نیاز به اجماع جهانی همچون نتیجه ای که از کنوانسیون پولشویی پالرمو و ftaf انتظار دارند یعنی پس از اثبات اتهام وجود پولشویی در ایران که وزیر خارجه در جهان اعتراف و قبول کرده بلافاصله پرونده پولشویی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع و چهل سال کمک ایران به تمام گروههای تروریستی نیز اثبات خواهد شد. در اینصورت تمام ملتهای جهان بر علیه جمهوری اسلامی که مسبب تشکیل و تامین بودجه تمام گروههای تروریستی جهان بوسیله پولشویی شناخته شده مورد حمله نیروهای ناتو قرار خواهد گرفت. دلیل اصرار اصلاح طلبان برای تصویب لوایح مذکور همین است و از عدم تصویب لوایح بشدت ناراحت و عصبانی هستند.
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند : مسئولان نباید لایحه ای را تصویب کنند که از عواقب حقوقی آن اطلاع ندارند اما تصویب لایحه داخلی بلا اشکال است که فرمایش رهبر معظم انقلاب به صراحت تصویب لوایح بین المللی فوق الذکر را مردود اعلام نموده است.
یکی دیگر از مهمترین عوامل سبک مغزی عدم پیروی از فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بخور و بخواب و غرق شدن در تجملات و رسیدن به پوچ گرایی نسبت به ثروت اندوزی و همچنین ترس و وحشت شدید از خشم مردم و انتقام حق تعالی است که دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره !!!!
باسلام خدمت تمام دلاورمردان میهن اسلامی..سال 98سال پرازافتخارنیست.سال پرازدردورنج ومشکلات است برای دردمندان وفقرا!!!قابل توجه دولت تدبیروامید.....
آقای شریعتمداری کاش ، ... نمی دانم چه بگویم؟
فقط اکتفا می کنم که تکرار کنم : که همه تریبون ها را جناح شما در دست دارد از جمله ، صدا و سیما ، نماز جمعه و ... و همیشه بر سیاست های خود می کو بیدید و صدای هیچ مخالفی برایتان قابل تحمل نیست ، من که عددی نیستم و اصراری هم ندارم و فقط نظرم را ابراز می دارم که به احتمال زیاد مراوده زیاد شما و آقای بهروز ساقی منجر به سانسور مطلب بنده نیز خواهد شد و کار بنده آب در هاون کوبیدن است .
آقای مسئول محترم کیهان ، همان افسار گسیخته اگر نبود ما چه اسب زین کرده ای برای ارائه داشتیم ، و فقط می ماند غنی سازی 90 درصدی اورانیوم و تاسیسات آب سنگین اراک و تزریق یو اف 6 به سانرفیوژهای نسل جدید ، اما اگر نبود برجام ، امروز چه داشتیم؟
با این نکته که تاسیسات هسته برق بوشهر در فاز اجرایی تنها 2 درصد از برق کل کشور را تولید می کرد که میشود نتیجه گرفت به آن شدت هم نیازی به نیروگاه بوشهر نبود.
فقط باز هم به کلی گویی و کوتاه سخنی مجبورم که اینگونه بگویم ، که چطور همین اتحادیه اروپا یکپارچه در قبال ترامپ احمق و زورگو قد برافراشته که ما (اروپا) به برجام پایبندیم و از تحریم های شدید علیه ایران حمایت نخواهیم کرد .
کوته بینانه است اگر فکر کنیم اگر برجام نبود هرگز چین و روسیه از ما حمایت می کردند؟
در آخر از تمام مسئولان ریز و درشت کشور بعنوان فقط یک( ایرانی) تقاضا کنم که مسائل سیاسی خود را لای نان شب مردم قرار نداده و این ساندویچ تهی از گوشت را گاز نگیرند.
من فکر می کنم شما ها بیشتر از همه نگاه جناحی دارید و فرافکنی می کنید و آن را به دیگران که نظر مخالفی با شما دارند نسبت می دهید. شما حتی رهبری را هم جناحی می دانید و هرکس از رهبری و و حرف هایش و نظام و انقلاب هم دفاع کند را جناحی قلمداد می کنید. این همه روزنامه و سایت و مجله در این کشور هست که اکثرش هم مربوط به طیف غیر انقلابیست و باز هم می گویید همه تریبون ها دست شماست. شما چکار به این کارها دارید حرفتان را بزنید و ببینید که چه می گوید نه این که که می گوید. برجام اینطور نبود که هیچ امتیازی نداشته باشد ولی وقتی معامله می شود باید سود و زیان را با هم مقایسه کرد. بله وقتی بخواهی از ترس مرگ خودکشی کنی آن وقت به این امتیاز که بی درد بکشندت و زجرت ندهند تن می دهی و برایت غنیمت است. یادت باشد که انرژی هسته ای حق مسلم ماست که ناچار شدیم با این سیاستمداران ترسو برای داشتن حداقل این حق مسلم معامله کنیم تا تحریم برداشته شود. پس حال باید ببینیم تحریم برداشته شد یانه ما برای برداشته شدن تحریم و اینکه چرخ اقتصاد بچرخد امتیاز دادیم و از بسیاری حقوقمان کوتاه آمدیم غیر از این است؟
اگر این چند منتقد برجام و وادادگی ها هم نبود که برجام رو از آفتاب تابان به استجیربالله قرآن منزل ارتقا می دادند و همینطور برجام برجام همه چی رو میدادن می رفت حتی شرف و آبرو رو
برجام مانند شطرنج کیش ومات داره وبسیار فنی وحساب شده با توجه به (پیشینه گرگ ومیش وشیطنت طرف مقابل واتحادیه اروپا ) ,بایستی عمل می شد..
هزینه زیاد گرفت با کمی منفعت.
قلدران امتیاز زیاد گرفتند, یک بار با هواپیما دلار وارد شد ومدت کوتاهی ابتدا با حیله وتزویر فیلم بازی دادند وبه برجام وتعهدات پای بندی کردند.
ولی ترامپ کاسه کوزها رو شکست و "داره مملکت را آچمز می کنه وقتی تبادل بانکی هم نباشه قفل میشه وفشار اقتصادی روی مردم ,و قطره چکانی با واسطه به کشور مطالبات میاد .
داورفوتبال که در بازی خارج سوت زده پولش را به دلیل تحریم نگرفته .
از خدا استمداد که این نبرد گره خورده به اقتصاد خانواده ها اخص ضعفا ,این درگیری مردم ومملکت اسلامی ختم به خیر, به نفع ما بشه .
سلام ، از این قضایا درسهای مهمی گرفته شد که مهمترین آنها پیروی از رهبر معظم انقلاب و عدم اعتماد به دشمن و تفکر و بینش واقعی نسبت به فریب و دروغ و زبان بازی عده ای که فقط بدنبال منافع شخصی هستند.
وعده سراب دروغین کار شیطان است بنابراین چشم و گوش باز بدون توهم و دیدگاه نفع شخصی بلکه منافع اجتماع و نظام را در انتخابات بعدی در نظر داشته باشیم.
عده ای با وجود خسارتهای سنگین و بی کفایتی که بارها اثبات شده هنوز در توهم و توجیه اشتباهات خودشان هستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi