شناسه خبر : 64491
یکشنبه 19 اسفند 1397 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری ششمین جشنواره اسوه های ایثار و شهادت در اهواز

ششمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با حضور خانواده معضم شهدا، استاندار خوزستان و مسئولان این استان و دیگر شخصیت های لشکری و کشوری خوزستان برگزار شد.

فاش نیوز -  ششمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با حضور خانواده معضم شهدا، استاندار خوزستان و مسئولان این استان و دیگر شخصیت های لشکری و کشوری خوزستان برگزار شد.

بنابر گزارش همکار ما از اهواز، این مراسم در روز 18 اسفند(سه شنبه )، با حضور استاندار خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری استان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان و حضور باشکوه مادران و همسران شهدا و مردم ارادتمند به خانواده شهدا برگزار گردید.

در آغاز این مراسم معنوی، سیده فرانک موسوی، سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با ایراد سخنانی، در خصوص شخصیت مادران و همسران شهدا بیان کرد: "هدف از اجرای این جشنواره معرفی الگوهای ایثار و صبر و گذشت است. قصد ما این است هم تجلیل را انجام بدهیم، هم الگو سازی بکنیم و هم جریان فرهنگ سازی برای دختران و زنان جامعه ایجاد بکنیم.  ما الان در شرایطی قرار داریم که دشمن به شکل های مختلف در جامعه ما ورود می کند. وقتی به صورت سخت افزاری وارد شد کاری از پیش نبرد، چون شما اسوه ها را داشتیم که همیار و پرتوان در کنار مردان و فرزندان خود حضور پیدا کرده بودید."

وی در ادامه افزود: "عزیزترین افراد پیش خانم ها همسران، فرزندان و برادرانشان هستند. اما وقتی همین ها در مورد باورها و اعتقادات خود احساس خطر کنند عزیزان خود را برای دفاع از این ارزش ها به جبهه می فرستند و این کاری بود که در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و الان به شکل مدافعان حرم صورت گرفت و این برای ما ارزش است که ما اینگونه خانم هایی داریم با این سطح ایثارها و گذشت ها. نسل جوان ما باید بدانند پشت این امنیت امروز ما شهادت ها اتفاق افتاده است."

موسوی همچنین در معرفی یکی از تلاش های امور بانوان استاداری خوزستان در خصوص معرفی سبک زندگی خانواده شهدا گفت: "در اداره امور بانوان استانداری، یکی از سیاستگذاری های ما این است که کارگروه هایی تحت عنوان مادران شهدا، همسران و دختران و خواهران شهدا را به صورت سازمان یافته و هدفمند راه اندازی کنیم و هدفمان این است که با زنده نگه داشتن ارزش ها و باورها، نسل جوان را در مقابل جنگ نرم تقویت کنیم."

در ادامه برنامه، حجت الاسلام سید رضا موسوی والا، مشاور خوش بیان، در زمینه مسایل مربوط به خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان چند نکته کلیدی و مهم برای حفظ شان و کرامت و شادابی زن مسلمان، بیان کرد: "احساسات خود را نشان بدهید، از راه های سخیف برای رسیدن به خواسته هایتان استفاده نکنید، انتظارات عاطفی زیادی از همسر و بچه ها و برادر خود نداشته باشید زیرا قدرت ابراز احساسات زیاد ندارند. یک مرد هنگام ادای جمله  عزیزم دو میلیون کالری می سوزاند، در مقابل همسران خود رفیق باشید نه رقیب و در نهایت به مردها وابسته نشوید."

دکتر شریعتی، استاندار خوزستان نیز درباره اهمیت برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و حضورشان در این مراسم، در جمع خبرنگاران رسانه ها بیان کرد: "مادران و همسران شهدا اجرشان نزد خداوند متعال کمتر از شهادت نیست. آنها کسانی هستند که سختی ها را برای خدا و اسلام و انقلاب به جان خریدند. در هنگام سختی ها و تحریم ها به یاد این اسوه های صبر باشیم. ما هم از اینها یاد می گیریم در مسیر صراط مستقیم ایستادگی کنیم."

در این مراسم معنوی از چند کتاب با عناوین «امن ترین جای دنیا»، «آغاز یک انتظار»، «روزی که به شهرم بازخواهم گشت»، «خاطره ای برای تو»، «برایت می نویسم»، «ظهر سرخ اسفند»، «لیلاهای سرزمین من» و «فرهنگ اعلام شهدای زن خوزستان» نیز رونمایی شد.

در پایان این مراسم باشکوه و به یاد ماندنی از مادران شهدا، نویسندگان دفاع مقدس و کسانی که در حوزه نشر ارزش های ایثار و شهادت فعالیت می کنند تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و عرض ادب
اصلاح می کنم در پایان مراسم ششمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از مادران و همسران شهدا و نویسندگان کتابهای رونمایی شده در مراسم و دو تن از خبرنگاران و فعالان خواهر در عرصه نشر ارزشهای دفاع مقدس تقدیر و تشکر به عمل آمد .
سلام و درود بر عزم و اراده و همت خانم مجدیان خواهر دو شهید شوشی که با بیان شیوایی از تحول شخصیت دختر« انقلاب »در دوران دفاع مقدس تعریف کردند . چه می کنند دختران واقعی انقلاب . اجرشون با شهدا و سالار شهیدان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi