شناسه خبر : 64507
یکشنبه 19 اسفند 1397 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در شرافت ماه رجب

جانباز ع- به مناسبت حلول ماه رجب ,ماه پر فضیلت, مناجات, اعتکاف, روزه و رحمت الهی و ماه میلاد امام عدالت گستر گیتی امام علی (ع) تبریک وتهنیت باد.

 امام خمینی (ره)، این عارف بالله در مورد ماه رجب می فرماید:

"شرافت ماه رجب در زبان ها، در بیان ها، در عقل ها و در فکرها نگنجد. رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است".
..............................................................................................

 ایران کشوری متمدن و ثروتمندی بوده وهست. ولی بر عکس آن ژن دیگر است که قصد دارد جامعه را  نارضا و به قهقرا ببرد"
البته دست اوردها و آرمان های اعتلایی , بحثش جدا و بسیار مطلوب و جایگاه ابدی خودش را دارد.
..............................................................................................
کتاب نهج البلاغه امام علی (ع)بعد از قرآن ارزشمندترین کتاب مسلمانان را اگر زمان طاغوت, ساواک از کسی می گرفت, جرمش سیاسی و زندانی بود..
چون جامع وکامل, علوم بشری است و حتی اگر الان هم بخواهیم با جوامع بشری عصر کنونی تطبیق بدهیم ایرادهایی از من (خودم) معصیت کار تا... که مستلزم اصلاح و تربیت هستیم می باشد.
 
امام علی (ع) در خطبه هایشان توصیه اخص به مقایسه زندگی زیردستان با بالادستی ها, حقوق ایثارگران و رزمندگان, عدالت,  مساوات, محرومین ,یتیمان ,بیوه زنان ,فقر وتنگد ستی ,عدالت اجتماعی، حقوق مسکین,کاخ نشینی و تجملات تاکید کرده اند.
..............................................................................................
واقعیت زیاده خواهی طلحه و برادرش عقیل در مال و پست و مقام و هنگام به قدرت رسیدن امام علی.
وقتی به اصرار امت صدر اسلام, بعد رحلت رسول الله (ص) که از دست خلفای قبلی به ستوه امده بودند و با امام علی  بیعت کردند امام به محض رسیدن به قدرت تمام املاکى که عمر آنها را مخصوص بیت‌المال ‌گردانیده بود و سپس عثمان آنها را به نزدیکان خود داده بود مالکیت شخصى آنها را ملغى کرد و جزء بیت‌المال قرار داد و فرمود:

سوگند به خدا! اگر به کابین زن ها هم درآمده باشد و کنیزکانى با آن خریده باشند همه را به بیت‌المال برمى‌گردانم، زیرا در عدالت وسعتى است و کسى که عدالت بر او تنگى کند ستم بر او بیشتر سنگینى مى‌نمای (همان طور صحیفه نور امام راحل وتوصیه های رهبری )و وصایا در آن بلیغ و فصیح بیان شده.
...............................................................................................
 کتاب نهج  الباغه" قرآن صامت و امام علی قرآن ناطق می توانند یک قانون پیشرفته بشری باشند, البته ان شاالله با داشتن کارگزاران و ملتی مومن, نیکو, و پاکدست.
..............................................................................................

مثلا" اگر  نکات نکات مثبت روسای ویا مردمی از کشورهای دیگر مثال بزنیم ممکن است انگ فلان بخوریم.
حتی اگر الان جمله زنده یاد اسد ابادی  که به غرب و شرق سفر کرده بود که گفت به" اروپا و غرب سفر کردم مسلمان ندیدم ولی اسلام بود ...به مشرق زمین امدم مسلمان بود از اسلام خبری نبود."
این جمله را بعضا"به لحاظ مقایسه و تعمیم شاید ایراد بگیرند و برچسب بزنند ولی با مراجعه به کتاب نهضت های صد ساله شهید مطهری توجیه می شوند.

که فریادخواهی و روشنگری سید جمال مقدمه و منشاء اثر گذار نهضت مشروطیت بود.
هم امام وهم رهبری معظم, از ایشان به عنوان بیدارگری مصلح و شجاع و متدین, مبارزی ضد استعمار یاد نموده اند.

زحمات فراوان ایشان منجر به پیدایش نهضت های بعدی شد, لکن سیدجمال از ناکام ترین مردان مبارز جهان است و مشقات فراوان کشید در ارشادات و بیدارگری ها ولی نتیجه زحمت خویش را ندید.
روحش شاد.
با تشکر وتبریک مجدد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام فاش نیوز عزیز چند ین مقاله از من قبول زحمت نمودید ومنتشر کردید بسیار ممنونم .هم چنین از خبرنگار محترم 20تشکر وارزوی سلا متی برایتان دارم .

اصلاحیه
در نهج البلاغه به قرآن (کتاب الله صامت) و به معصومین(ع) کتاب الله ناطق" اطلاق شده است و در تفسیر این کلام حضرت امیرالمؤمنین(ع) اختلاف است و عده ای این گونه می گویند که:"کتاب و سنت صامت است چون شما هستید که فهمی را عرضه می کنید بر کتاب و سنت، شما هستید که به کتاب و سنت معنا می بخشید".
پوزش

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi