شناسه خبر : 64542
سه شنبه 21 اسفند 1397 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورلدنت دیلی:

ایران از طریق عراق تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند


یک سایت اینترنتی آمریکایی نوشت: ایران از طریق عراق، تحریم‌های اقتصادی و نفتی آمریکا را دور می‌زند.
ورلدنت دیلی در گزارشی نوشت: ایران در همکاری با عراق برای فروش نفت و دریافت پول آن به یورو، تلاش می‌کند تحریم‌های اقتصادی آمریکا را دور بزند.
ایران تلاش می‌کند از طریق نظام بانکی عراق نفت خود را فروخته و پول آن را به یورو دریافت کند؛ اقدامی که هدف از آن دور زدن تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده از سوی ایالات متحده به منظور مانع‌تراشی در مقابل توسعه سلاح‌های هسته‌ای ایران است.
در گزارشی از مؤسسه تحقیقات رسانه خاورمیانه (مستقر در واشنگتن دی‌سی) این موضوع تأیید شده است. این مؤسسه در گزارش خود آورده است: حکومت ایران و مقام‌های بانکی در بغداد نشست‌های مقدماتی را برگزار کرده‌اند و در این نشست‌ها به مقام‌های ایران اطمینان داده شده که از طریق نظام بانکی عراق بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.
مؤسسه تحقیقات رسانه خاورمیانه عنوان کرده که براساس اسناد و مدارک ایرانی درباره چنین راهبردهایی، هدف از این اقدام «صادرات نفت و گاز طبیعی ایران به عراق و دریافت پول آن به یورو است.»
این گزارش افزود: برای تحقق چنین هدفی، توافق شده که بانک مرکزی ایران حساب‌هایی را به یورو و دینار در عراق باز کند تا از طریق آن امکان پرداخت‌های پول نفت و گاز حاصل شود.
ورلدنت دیلی نوشت: نظام پرداخت ایران- عراق ایجاد شده است که به ایران اجازه می‌دهد تحریم‌های آمریکا را که اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند، دور بزند.
در گزارش این مؤسسه همچنین آمده است: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر شیعه عراق شخصاً متعهد به توافقات به‌دست آمده است و از حامیان جدی تداوم مذاکرات دوجانبه با ایران است.
«علی العلاق» رئیس‌کل بانک مرکزی عراق به دنبال رفع موانع همکاری اقتصادی است که به ویژه امکان انتقال ارز خارجی به ایران را هدف قرار می‌دهد.
مؤسسه تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه در گزارش خود خاطرنشان کرد دولت آمریکا هشدار داده اگر عراق به کانالی برای انتقال ارز خارجی به ایران تبدیل شود، واشنگتن با تحریم بانک‌های عراق به آن پاسخ خواهد داد و مانع از دسترسی این بانک‌ها به دلار خواهد شد.
ورلدنت دیلی در ادامه نوشت: براساس توافق به‌دست آمده، بانک مرکزی ایران انتظار دارد حساب‌هایی به یورو و دینار داشته باشد و مبادلات پول نفت و گاز از طریق این حساب‌ها انجام خواهد شد.
براساس توافقات، صادرات ایران از طریق بانک‌های عراق امکان‌پذیر می‌شود و براساس آن بانک‌های ایرانی می‌توانند حساب‌هایی به دینار داشته باشند.
بنابراین روابط بانکی ایران و عراق در چارچوب چنین توافقی مستحکم می‌شود و توافق با نخست‌وزیر عراق و توسعه روابط تجاری می‌تواند بر این اساس انجام شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi