شناسه خبر : 64582
پنجشنبه 23 اسفند 1397 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمایش پهپادی «الی بیت المقدس۱» برگزار شد+عکس

رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام "الی بیت المقدس 1" در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار و با طلوع قدرت هوایی جدید کشور ، نیروی هوافضای سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهپاد بمب افکن تهاجمی منطقه شد.

در این رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد، برای نخستین بار تعداد ۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی ۱۷۰ RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شرکت کردند.

 این برای اولین بار در کشور ما و نیز کشورهای دیگر است که این تعداد پهپاد همزمان در یک عملیات تهاجمی - رزمی، در فاصله بیش از هزار کیلومتر دورتر از هدف همزمان پرواز و در یک زمان مشخص با حضور روی اهداف از پیش تعیین شده آنها را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کرد.

سرلشکر غلامعلی رشید در این رزمایش با بیان اینکه امروز شاهد قوی ترین رزمایش های نیروی هوافضای سپاه با نام الی بیت المقدس بودیم، گفت: امریکایی ها که وعده می‌دادند جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد، با دیدن حضور دهها میلیونی مردم ایران در صحنه راهپیمایی 22 بهمن سال 97 و پرواز دهها فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه با پرواز از کیلومترها دورتر از نقاط مختلف و هجوم به یک نقطه به عنوان پایگاه نمادین دشمن، اهداف خود را  به طور دقیق مورد اصابت و انهدام قرار دادند، باید احساس حقارت و شرمساری کنند.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز با  تحسین اقدام و اراده نیروی هوافضای سپاه در قدرت‌نمایی امروز خاطرنشان کرد: تحریم جواب داد و به رغم آمال و آرزوهای پوچ و شیطانی امریکا و دیگر بدخواهان ملت ایران، شاهد پرواز ده ها فروند پهپاد رزمی مدرن و پیشرفته بومی RQ 170 ایرانی و پهپادهای تهاجمی - رزمی دیگر در یک رزمایش بزرگ و عملیات تهاجمی منحصربه‌فرد بودیم.

وی افزود: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب به اذن الله بر خود می بالد که خط مقدم و طلایه دار تولید پهپادهای پیشرفته و مدرن با ویژگی کاملاً ایرانی و بومی در شرایط تحریم قرار گرفته است.

ب13971223105358936169037210

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi