شناسه خبر : 64588
پنجشنبه 23 اسفند 1397 , 13:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لیله الرغائب با بوی گل نرگس/تصاویر

چه زیباست سقف و حریم آن خانه هایی که در آن یکی از بهترین بندگان مخلص و صادق و مومنت در کسوت جانباز و ایثارگر ساکن است، هم او که در سلوک عارفانه اش رو به سوی تو کرده و باران "عشق" از لبانش می تراود

ربابه جعفری - همه جا مست بخندید

همه جا "عشق" بورزید

سینه با "عشق" قشنگ است

بشناسید خدا را

هر کجا یاد خدا هست

سقف آن خانه قشنگ است

 الهی! چه زیباست سقف و حریم آن خانه هایی که در آن یکی از بهترین بندگان مخلص و صادق و مومنت در کسوت جانباز و ایثارگر ساکن است، هم او که در سلوک عارفانه اش رو به سوی تو کرده و باران "عشق" از لبانش می تراود، هم او که با گوشت و پوست و خون تمام و کمال مقام عبودیت را به جا آورد در کربلای ایران و در آن روزها که از آسمان گداخته های آتش بر سرش می بارید، مقام احدیت را چه خوب شناخت و هرچه غیر تو بود، بینداخت!

هر که با تو آشنا شد، از جهان بیگانه گردد

ترک خان و مان بگوید، دست از جان هم بشوید

هر که او روی تو بیند، بر تو کی غیری گزیند

جز حدیث تو نگوید، جز وصال تو نجوید

 الهی! در زمانه خود با "اویس هایی" آشنا شدم که کوی به کوی آمده بودند به دنبال "عشق"؛ چه صادقانه وضوی "عشق" گرفته بودند برای ادای سجده خونین در کویت اما تقدیر تو برایشان چیز دیگر بود و حالا چه غریبانه  از عاشقانه های دردمندانه شان لحظه به لحظه در بستر می پیچند و باز می گویند: مگر کسی، به غیر خدا هم انس می گیرد؟

الهی ! می دانم ذات اقدس تو هم با آنها سر و سری دارد در فشار دردها و سختی ها و تنهایی هایشان، بیش از آنچه در وهم و تصور من جای گیرد. آنان جرعه نوشان جام الست تو بودند که تو برایشان "و منهم من ینتظر" را بدین حالت رقم زدی.

 و اینک چه عشقبازی عجیبی دارند درمحضر تو با این قلب هایی که مبتلاست به درد فراق!

هر که بردارد قدم در کوی جانان، بیشتر

می کشد در راه وصلش بار هجران، بیشتر

بار الها ! اینان همانند عبد صالحت، امام ساجدین علیه السلام که جز به رضای تو نمی اندیشید، نجوایی عاشقانه بر لب دارند و می گویند : " کیست که مزه محبت تو را چشید و غیر تو را خواست؟ و کیست که به مقام قرب تو انس یافت و لحظه ای از تو روی گردانید؟"

خوشا ! خوشا ! به سعادت آنها که عصاره وفایند برای تو و به راه تو. در سرشان خیمه زده سودای "عشقی" که هر دم در محضر تو مشق شهادت می کنند و دل خوشند که محبوب، خونبهایشان را می پردازد. خدای من! قلمم، بیانم قاصر است از توصیف عظمت روح خرقه پوشان "عشقت".

اینک که "لیله الرغائب" دیگری بر سر بندگانت سایه افکنده، عاجزانه می خواهم دعای این سالکان راهت را که در شبستان نیایش به سویت  دست حاجات دراز می کنند، برآورده ساز. 

همان ها که ماندند تا پیام رسان حدیث یاران شهیدشان باشند به گوش من و ما، برای ثابت قدم ماندنمان در جهاد اکبر و جهاد اصغر. همان ها که در سخت ترین کوره راه زندگی دیدمشان و چه پر خیر بود فیض وجودشان برای یاد گرفتن آموزه های مقاومت شهدایی در برابر "حوادث واقعه "! 

خدایا ! پس امشب بساز به حرمت و دعای این خوبان درگهت، "لیله الرغائبی با بوی گل نرگس که بهار کند خزان آرزوها" را برای ما که حتی گاهگاهی تو را هم گم می کنیم در پیچ و خم زندگی و یادمان می رود ساحت ملکوتی تو مشتاق تر است از ما  برای برآورده کردن حاجت ها!

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خدایا امروز که شب اجابت دعاهاست :
برای همه سفرکرده های اسمانی امان رحمت می طلبم و همنشینی با شهدا و معصومین .
برای همه مردم ایران هم سلامتی و شادمانی، همراه با آرامش و فراوانی همه عالی ترین موهبت های الهی و لطف خدا در هر لحظه
برای سرزمین ایران ، بارش های فراوان همراه با خرمی
برای همه مسئولین هم آشنای با انصاف و عدالت
امین یا رب العالمین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi