شناسه خبر : 64624
دوشنبه 27 اسفند 1397 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرحله دوم اردوی جهادی «ایثارگران بدون مرز» بوشهر در بشاگرد

برگزاری مرحله اول اردوی جهادی در روستاهای محروم بخش گافر و پارامون بشاگرد در دی ماه ۹۷ و مشاهده محرومیت ها در این منطقه، گروه جهادی ایثارگران بدون مرز را بر آن داشت تا در آستانه نوروز...

فاش نیوز - برگزاری مرحله اول اردوی جهادی در روستاهای محروم بخش گافر و پارامون بشاگرد در دی ماه 97 و مشاهده محرومیت ها در این منطقه، گروه جهادی ایثارگران بدون مرز را بر آن داشت تا در آستانه نوروز 98 مرحله دوم اردو را به صورت مشترک با پایگاه مقاومت بسیج بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندر عباس به عنوان میزبان گروه و حمایت بی نظیر آقای حسینی تختی، مدیر مجموعه  که خود نیز از فرزندان معزز شاهد و از رویش های انقلاب می باشد و همچنین حمایت بی دریغ آقای پاک نژاد، مدیر شرکت توسعه بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است، بسیج سازندگی استان بوشهر و هرمزگان و سپاه ناحیه بشاگرد، اردوی خود را از تاریخ 13/12/97 به مدت یک هفته در روستاهای محروم بخش گوهران بشاگرد برگزار نماید.

در این اردو ضمن بررسی مسائل و مشکلات و مطالبات مردمی به منظور انعکاس به مسئولین ذیربط، حدود 1500 بسته لوازم التحریر، اسباب بازی، تغذیه، بیش از 350 جفت کفش و دمپایی، ساعت، اسکناس نو (عیدی)، انگشتر، کتاب، جوراب، وسایل کمک آموزشی و ورزشی و اقلام فرهنگی به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان در روستاهای دولت آباد، برکهنک، علی آباد، احمد آباد مونو، حجت آباد، حسین آباد، جگی سرحدی و شمسون، با حضور حاج آقا بهروزه امام جمعه بشاگرد و نماینده ولی فقیه، رحیمی، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر سردشت و اعضای گروه که اغلب از جانبازان، آزداگان و فرزندان معزز شاهد بودند بین دانش آموزان و اهالی روستاهای مذکور توزیع گردید. دیدار با دو خانواده شهید روستاهای دره شهر و ایررو در بشاگرد و اهدای لوح تقدیر به پدر و مادر شهدا و هدیه به نوه های شهید و همچنین دیدار با خانواده شهید خانه رز از کارکنان شهید مدیریت بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر بندرعباس به اتفاق آقای تختی، مدیر بندر شهید باهنر از دیگر برنامه های گروه جهادی در شهر بندر عباس بود.

شایان ذکر است که مشکلات عدیده ای در روستاهای محروم بخش گوهران بشاگرد مشاهده گردید که جا دارد مسئولان استانی  و کشوری با نگاه ملی به این منطقه محروم، برطرف کردن این مشکلات را که تاثیر زیادی بر زندگی اهالی بویژه کودکان این روستاها دارد، در حداقل زمان ممکن وجهه همت خود قرار دهند.

در پایان برخی از مسایل و مشکلات این روستاها به شرح ذیل اعلام می گردد:

  1. آنتن دهی نامطلوب تلفن همراه در این روستاها، بویژه در روستاهای شمسون و احمد آباد مونو که فاقد آنتن دهی تلفن همراه هستند.
  2. برقرار نمودن ارتباطات اینترنتی جهت تسهیل در امورات مردم.
  3. استقرار دهیاری و شورا برای پیگیری مطالبات حداقلی مردمی در روستاهای شمسون و آحمد آباد مونو.
  4. احداث و تکمیل راه های روستایی بخش گوهران.
  5. اختصاص وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس روستاهای این بخش، بویژه روستاهای شمسون و احمد آباد مونو.
  6. حضور مستمر تیم پزشکی در روستاها برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی ساکنین، بویژه کودکان، با توجه به راه های صعب العبور و عدم دسترسی اهالی ساکن این روستاها به مراکز بهداشتی شهری.
  7. تکمیل زیرساخت های آب، برق، دکل  های مخابراتی، اینترنت، صدا وسیما، بهداشت و درمان  و راه های روستایی.
  8. تکمیل  و احداث مساجد و حسینیه های روستاها، بویژه مسجد روستای برکهنک.
  9. توزیع بسته های غذایی بین اهالی با توجه به فقدان منابع پایدار درآمدی.
  10. رسیدگی ویژه به خانواده هایی که در دو آتش سوزی اخیر روستای برکهنک و احمد آباد مونو، منازل و وسایل زندگی خود را از دست داده اند.
کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi