شناسه خبر : 64660
دوشنبه 27 اسفند 1397 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

« نغمه رود » با فرزندان شاهد و ایثارگر شکل گرفت

حضور در انجمن نخبگان موسیقی فرزندان شاهد و ایثارگر که سال گذشته در مشهد برگزار شد، انگیزه ای برای ایجاد یک گروه موسیقی در جامعه ایثارگی شد.

به گزارش حیات، «نغمه رود» نام گروه تازه تاسیسی است که هر 9 نفر عضو آن، فرزندان شاهد و ایثارگر هستند که برای معرفی موسیقی سنتی ایرانی در صحنه های ملی و بین المللی به روی صحنه می روند.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار پایگاه خبری حیات با سه تن از اعضای گروه موسیقی « نغمه رود » در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه چهل چراغ وابسته به مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر را می خوانید:

محمود صالحی خواننده و فرزند شهید گفت: موسیقی را از سال 80 شروع کردم و 7 سال بعد به اجرا پرداختم. همچنین در هفتمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان رتبه نخست آواز را به دست آوردم.

وی گفت: در رادیو و صدا و سیما چندین کار اجرا کردم که در مناسبت های مختلف پخش شد. رها در باد، عنوان یکی از آلبوم های منتشر شده من است.

این خواننده موسیقی افزود: برگزاری این چنین مراسم ها باعث آشنایی بیشتر اهالی موسیقی شاهد و ایثارگر می شود که اما اگر ارائه اثر نیز مدنظر قرار بگیرد، قطعا تاثیرات مطلوب تری در پی خواهد داشت.

میلاد محمودی نوازنده تنبک و فرزند جانباز 5 درصد گفت: از 15 سالگی کار موسیقی را به صورت حرفه ای با ساز تنبک آغاز کردم. مدتی بعد سه تار را نیز آموختم.

وی ادامه داد: در مدرسه شاهد رشته علوم تجربی را انتخاب کردم اما به دلیل علاقه ام به موسیقی، در دانشگاه، موسیقی را ادامه دادم و در مقطع ارشد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم.

محمودی گفت: در حال حاضر پژوهش هایی در حوزه موسیقی انجام می دهم و در این زمینه با موزه موسیقی ایران و انجمن موسیقی همکاری دارم.

این نوازنده سنتور افزود: به عنوان نوازنده با بسیاری از گروه های موسیقی در تهران و مازندران همکاری کردم . اجراهای بسیاری داشته ایم. همچنین در بیست و نهمین جشنواره فجر حضور داشتم.

محمد برومند نوازنده سنتور و فرزند جانباز 45 درصد گفت: فعالیت هنری ام را به صورت حرفه ای در سن 16سالگی با ساز سنتور شروع کردم، اما از کودکی با تنبک آشنایی داشتم.

وی افزود: در دو رشته موسیقی و حسابداری تحصیلاتم را در دانشگاه تهران ادامه دادم و در حال حاضر موسیقی تدریس می کنم.

برومند گفت: به عنوان نوازنده در یک آلبوم جدید که در دست انتشار است، با استاد جهانگیر مهرپروران همکاری می کنم. اولین قسمت این آلبوم سه قسمتی اوایل بهار منتشر خواهد شد.

این نوزانده سنتور ادامه داد: یک گروه موسیقی سه نفره به نام « آوا» نیز تاسیس کرده ام که در آن آهنگساز و نوازنده هستم. همچنین کنسرت هایی در تهران اجرا کردیم.

گروه موسیقی «نغمه رود» به خوانندگی محمود صالحی با هدف معرفی موسیقی اصیلی ایرانی در نوروز امسال به عنوان نماینده هنری ایران در کشورهای مختلف به اجرا خواهد پرداخت.

مبینا آقاخانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi