شناسه خبر : 64693
سه شنبه 28 اسفند 1397 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چاپ کتاب «امیر دل ها»

کتاب «امیر دل ها» در کهگیلویه و بویراحمد چاپ شد.

محمدشریف اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چاپ این کتاب با حمایت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و کنگره سرداران و شهدای استان انجام شده است.

 

وی افزود: کتاب «امیر دل ها» در 157 صفحه و با قطع رقعی از سوی انتشارات فتح دنا به چاپ رسیده است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کتاب شامل زندگینامه امیر شهید «همتعلی حسن زاده» است که از سوی برادرش قربانعلی حسن زاده گردآوری شد.
اسلامی عنوان کرد: هدف از چاپ و انتشار این کتاب ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با رشادت های مثال زدنی رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی ابراز داشت: امیر شهید «همتعلی حسن زاده» سال 1342 در روستای جلیل از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حسن زاده پس از دریافت مدرک تحصیلی دیپلم در رشته اقتصاد در آزمون های مرکز تربیت معلم و دانشکده افسری ارتش شرکت کرد و در هر دوی آنها نیز قبول شد.
اسلامی اظهار داشت: وی بنا به علاقه و ضرورت دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط انقلاب اسلامی ایران در سال 1362 وارد دانشکده افسری شد.
وی افزود: حسن زاده پس از اتمام دوره افسری سردوشی خود را از دست فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سپهبد صیاد شیرازی دریافت کرد و در سال 1364 نیز با پایان تحصیلات کلاسیک نظامی برای ادامه خدمت به لشکر 92 زرهی ارتش رفت.
اسلامی بیان کرد: حسن زاده در سال 1365 و در سن 22 سالگی هنگام بازدید از سنگر کمین در منطقه شلمچه و موقع بازگشت از مأموریت هدف تیر مستقیم دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi