شناسه خبر : 64708
سه شنبه 28 اسفند 1397 , 13:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین‌نور؛

مدیرحوزه‌های‌علمیه‌کشور: انقلاب‌اسلامی باعث به جریان افتادن جبهه‌مقاومت

آیت الله اعرافی گفت: راهیان نور برای این است که روحیه جهاد و شهادت را در جوانان ما توسعه دهد و حاصل آن آمادگی برای جانفشانی و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور: انقلاب اسلامی باعث به جریان افتادن جبهه مقاومت در منطقه شدفاش‌نیوز - ‌آیت‌الله علیرضا اعرافی در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که با حضور کاروان های راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: روحانیون از خط جهاد و شهادت در راه خدا در دوران دفاع مقدس جدا نبودند و این جریان شهادت طلبی در حوزه های علمیه، جریان خروش در راه مقابله با مستکبران بوده است و دانشمندان بزرگ ما در تاریخ تشییع، در کنار مجاهدان در راه خدا بوده اند.

وی ادامه داد: عالمان بزرگ ما در طول تاریخ نشان دادند که کتاب جهاد، فقط یک کتابی در منظومه فکری و فقهی نیست بلکه کتاب جهاد و باب شهادت، یک سنت دیرپایی است که در حوزه های علمیه مورد استقبال بوده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جریان اسلام اصیل و روحانیت اصیل، هرگز نمی تواند از انقلاب و قیام در راه خدا جدا باشد، افزود: در پرتو درهای بزرگ شهادتی که انقلاب اسلامی به روی ما گشود، ما هزاران خورشید فروزان در میان ملت داریم و در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 روحانی شهید داریم که در دفتر نورانی شهادت حوزه های علمیه ثبت شده است و جانبازان روحانی و آزادگان روحانی و خیل عظیم ایثارگران که از درون مدرسه و حوزه برخواستند و پرچم جهاد و مقاومت را به دوش کشیدند و به دنیای استکبار نشان دادند که حوزه علمیه، انقلابی است و انقلابی خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما پا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می گذاریم تا با شهدا عهد و میثاق دوباره ببندیم و بگوییم که راه شهدا را ادامه می دهیم.

آیت الله اعرافی گفت: شاخص روحانی بودن، آمادگی جانفشانی و شهادت در راه خداست و اگر این شاخص در ما کم باشد، طلبگی ما ناقص است و به همین دلیل باید گفت که امام خامنه ای از نوجوانی در مسیر مبارزه برای انقلاب اسلامی بوده است و ایشان باید الگو همه روحانیون باشند.

وی ادامه داد: راهیان نور برای این است که روحیه جهاد و شهادت را در جوانان ما توسعه دهد و حاصل آن آمادگی برای جانفشانی و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است و شهیدان به ما این درس بزرگ مقاومت و پایداری را آموختند.

رئیس حوزه های علمیه کشور در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در سایر کشورهای اسلامی نیز ترویج داده شده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث به جریان افتاده جبهه مقاومت در سطح منطقه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز در جبهه‌های مقاومت از غزه تا لبنان و سوریه و ... از همه مذاهب شیعه و سنی حضور دارند ولی پشت صحنه داعش صهیونیسم است که امروز این مسئله برای همه روشن شده و در آینده روشن‌تر خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi