شناسه خبر : 64713
سه شنبه 28 اسفند 1397 , 14:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورزش جانبازان و معلولان از برکات پیروزی انقلاب

اشرفی: ورزش جانبازان و معلولان از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است

مسعود اشرفی

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در نشست بررسی دستاوردها و چالش‌ها و چشم انداز آینده ورزش گفت: ورزش جانبازان و معلولان از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است و در طی ۴۰ سال شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های زیادی در این حوزه بودیم و در طی این مدت موفق به کسب دو هزار و ۸۵۸ مدال در میادین بین‌المللی و جهانی و پارالمپیک شدیم.

به گزارش ایسنا، در نشست بررسی دستاوردها و چالش‌ها و چشم انداز آینده ورزش، گفت: در تمامی حوزه‌ها دستاوردهای ورزش را قبل و بعد از انقلاب مقایسه می‌کنیم اما در ورزش جانبازان و معلولین اساساً چنین قیاسی امکان پذیر نیست چرا که قبل از انقلاب چیزی به اسم ورزش معلولان نداشتیم.

وی ادامه داد: ورزش جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان محصول انقلاب اسلامی و از برکات همین نظام است و باید در این حوزه خود را با دنیا مقایسه کنیم.

اشرفی اضافه کرد: در سال ۱۳۵۸ فدراسیون ورزش معلولان تأسیس و یک سال بعد به نام جانبازان و معلولان تغییر نام داد که با ۹ رشته ورزشی کار خود را آغاز کرد و در طول یک دهه بعد در طول جنگ تحمیلی به ۱۷ رشته افزایش پیدا کرد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در ادامه به مشکلات فدراسیون اشاره کرد و گفت‌: در اوج مشکلاتی که داشتیم فدراسیون مستقلی به نام فدراسیون ورزش کم بینایان و نابینایان تأسیس شد و سال ۱۳۷۷ پس از دیدار رئیس IOC با رئیس مجلس وقت، کمیته ملی پارالمپیک تأسیس شد و الان ۲۱ رشته ورزشی فعال در دو فدراسیون داریم.

وی خاطر نشان کرد: ورزشکاران ما از سال ۱۳۶۲ که اولین اعزام بین المللی ورزش جانبازان را داشتیم تاکنون توانستند ۲۸۵۸ مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات مختلف پارالمپیک، پاراآسیایی و جهانی کسب کنند و نگاه قوی‌تری به آینده داریم.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پایان، تصریح کرد: تداوم و پایداری در موفقیت از سیاست‌های اصلی ما است و به ارتقای جایگاهمان هم فکر می‌کنیم. مثلاً ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک رتبه هشتم تا دهم مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ را برای ما هدف گذاری کرده که با توجه به رتبه ۱۵ بازی‌های ریو، سخت است ولی غیر ممکن نیست. در هفت رشته برای سکوهای پارالمپیک توکیو در هر دو قسمت مردان و زنان برنامه ریزی کردیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi