شناسه خبر : 64732
جمعه 02 فروردين 1398 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادامه خدمت تا ۶۵ سالگی

احمد عیدی وندی- اینجانب با شماره جانبازی ۵۵۵۹۴۸۱۲۰۳  کارمند شرکت ملی پایانه های نفتی. ایران درجزیره خارک به عنوان ناخدا کار پایلتی پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتی را به اسکله های خارک انجام می دهم و درست تا زمان بازنشستگی ام درتاریخ دهم شهریور ۱۳۹۸ به سن قانونی بازنشستگی نایل می شوم که درست ۳۳ سال در شرکت نفت سابقه کاردارم و چهارسال خارج از شرکت نفت که دو سال آن خدمت دوران سربازی ام بوده که ۲۱ ماه آن درجبه های جنگی بوده.

حال خواستم مطلع شوم آیا می توانم تا سن ۶۵ سالگی دوباره به خدمت ادامه دهم و طبق بخشنامه بنیاد اعاده به خدمت شوم؟ در ضمن مدرک کارشناسی نیز دارم. ممنون می شوم اگر به سوال اینجانب پاسخ بفرمایید و اگر جواب مثبت است، چگونه باید پیگیری نمایم؟

باتشکر احمد عیدی وندی هم جانباز هستم و هم ایثارگر.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
حاجی جان برو زندگی کن !
کی میخوای زندگی کنی دیگه ؟
با سلام
جانبازان با دارا بودن لیسانس، در صورت داشتن 35سال سابقه خدمت مندرج در حکم کارگزینی و یا داشتن 65 سال سن بازنشسته می شوند ، اگر سن شما کمتر از 65 است و در حکم شما 33 سال سابقه درج شده یعنی تا دو سال دیگر می توانید درخواست ادامه خدمت بدهید . سن قانونی برای جانبازان پایین تر از لیسانس 60سال است و برای لیسانس و بالاتر 65 سال .
در مورد ان 4سال که خارج از شرکت نفت بوده اید می توانید از قسمت کارگزینی اقدام کنید و ان را به سوابق خود اضافه کنید ، ولی 1- هزینه زیادی دارد ( هزینه نقل و انتقال صندوق ) 2- باعث میشه سابقه اتان زودتر به 35برسد و بازنشسته شوید .

نکته : کارمندانی که از نظر بازنشستگی عضو صندوق تامین اجتماعی هستند ، باید دقت کنند که سابقه خدمت و پرداخت بیمه اشان بیش از 35 سال نشود
با سلام
حالا اگر جانباز بیست و پنج درصد به بالا در وزارت نفت دارای 38سال سابقه کاری بوده باشد ولی سنش شصت سال می‌باشد می تواند تا شصت و پنج سال ادامه دهد
با سپاس
بلی میتواند .
برادر من شما در صنعت نفت کارمیکنید جایی که سنوات خدمت به هیچ عنوان ملاک بازنشستگی محسوب نمیشود . در نفت با رسیدن به سن 60 سال بازنشسته میشوید . اما نکته مهم این است که مقنن امتیاز 5 سال را به مشمولان جانباز قانون مدیریت خدمات کشوری را داده است . بنابر این امتیاز 5 سال قانونگذار باید در تدوین مقررات با قوانین نفت تطبیق داده شود . که تاکنون انجام نشده. متاسفانه مسئولان صنعت نفت در اجرای قوانین کاملاً مانند آفتاب پرست عمل میکنند بعبارت دیگر هرجا به نفعشان باشد بر موضع قانون مدیریت خدمات کشوری تکیه میکنند و هر جا به ضررشان باشد میگویند ما از ماده 10 اختیارات وزارت نفت تبعیت میکنیم . در این بین وزارت نفت با حقه بازی و بند بازی بین قوانین جانبازان معزز را تحقیر میکنند و جانبازان در دولت قاضی القضات دکتر رئیسی که انتظار عدالت را داشتیم در نفت بجای عدالت ظلم را شاهد هستیم . النهایه برادر عزیز در مانحن و فیه قوانین مدیریت خدمات کشوری اهدای 5 سال به سنوات و سن می باشد . بنابر این از آنجا که سنوات ملاک بازنشستگی در صنعت نفت نیست تنها گزینه منطقی و قانونی برای جانبازان صنعت نفت ادامه خدمت تا 65 سال موافق قانون می باشد.
با سلام و احترام
این قانون جهت ایثارگران ابلاغ شده که حداقل 6 ماه سنوات حضور در جبهه را داشته باشند یا تنها جانبازان از این مزایا برخوردار هستند ممنون میشم اطلاعات کاملتری ارائه گردد. منظور ایثارگران همه موارد شامل می شود؟
هر فردي ايثارگري كه از يك مقطع تحصيلي بالاتر بهره مند شده ميتواند تا 65 سال ادامه خدمت دهد در صنعت نفت به دليل اينكه سنوات ملاك بازنشستگي نيست و سن 60 سال موعد بازنشستگي ميباشد امتياز 5 سال ادامه خدمت در قانون خدمات كشوري مي بايست از طريق ماده 35 و ماده 39 آيين نامه مجموعه مقررات ماده 10 قانون اختيارات صنعت نفت تطبيق و ادامه خدمت تا 65 سال امكان پذير گردد . متاسفانه در اين دولت كه با شعار قانون روي كار آمده قانون زير پاي مديران مبتدي له و لورده ميشود .
با سلام
اینجانب رزمنده ایثارگر و از یک مقطع تحصیلی استفاده نمودم میتوانم تا سن 65 سالگی ادامه خدمت نمایم سابقه فعلا 35 سال و مشغول خذمت هستم
ممنون ذاهنمایی فرمایید
من کلا۱۵ سال سابقه بیمه دارم و۲۳ماه سابقه ایثارگری دارم و الان حکم بازنشستگیم را به من ابلاغ کردن.واینکه دیپلم هستم آیا میتوانم تا سن ۶۵ سالگی به کار ادامه دهم؟و ضمنا مستاجر میباشم وبا توجه به دریافتی بازنشستگی مستاصل خواهم شد.
من فرزند شهید هستم فوق دیپلم شرکت نفت سن م ۶۰ سال شده آیا میتونم تعویق بندازم بازنشستگی م رو تا ۶۵ سال کارکنم
لطفاً جواب من رو بدید ممنونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi