شناسه خبر : 64746
شنبه 03 فروردين 1398 , 13:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقایسه استاندار گلستان با شهردار آن روزهای ارومیه!

در پنجمین روز سیل و بحران در گلستان، سوال اصلی در میان مردم و رسانه‌های استان سیل زده گلستان این است که آقای استاندار کجاست؟!...

فاش نیوز -  چند روزی است که سیل برخی استان‌های شمالی کشور از جمله استان گلستان و شهر آق قلا را در نوردیده است اما خلأ مهمی که در این بحران دیده می‌شود، عدم حضور مسئولان و فقدان کمک رسانی برنامه ریزی شده و مستمر به مردم سیل زده است. دامنه بحران سیل در استان گلستان هر روز گسترده‌تر می‌شود. با این‌حال خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که مناف هاشمی، استاندار گلستان در پنجمین روزی که از جاری شدن سیل در استان گلستان می‌گذرد در دسترس نیست. جالب اینجاست که بحران سیل در استان گلستان بدون حضور مدیران سطح بالای این استان اداره می‌شود.

سوال اصلی در میان مردم و رسانه‌های استان سیل زده گلستان این است که آقای استاندار کجاست؟ در پنجمین روز سیل و بحران در گلستان «مناف هاشمی»، استاندار گلستان در تمامی جلسات و بازدیدهای مرتبط با سیل غایب بوده است. استاندار گلستان غیر بومی است و به نظر می‌رسد که در این دوران به تعطیلات رفته و ظواهر امر نشان می‌دهد نگرانی خاصی در مورد اتفاقات گلستان ندارد و حتی برخی خبرها از اینکه استاندار گلستان در سفر خارج از کشور بسر می برد نیز حکایت دارد.

"سید مناف هاشمی" استاندار گلستان شد+سوابق

 

*****************************************************************

وقتی آقا مهدی باکری، شهردار ارومیه بود. یک شب باران شدیدی بارید و جوی‌ها را لبریز از آب کرده بود به طوری که سیل جاری شد. وقتی شهید باکری این وضعیت را می‌بیند، تلفن را برمی‌دارد و گروه‌های امدادی را خبر می‌کند. گروه‌های امداد به سرپرستی مهدی باکری به سمت محلات مستضعف‌نشین که گرفتار سیل شده بودند راه می‌افتند.

عکس و تصویر شهید باکری شهردار ارومیه بود سیل اومد شلوارش رو داد بالا آب خونه ی پیرزن ...

حجم آب لحظه به لحظه بیشتر می‌شد و مردم سراسیمه از خانه‌هایشان بیرون می‌آمدند. بعضی از خانه‌ها ویران شده بود و تیرک‌هایشان بیرون زده بود. گروه‌های امدادی به خاطر حجم زیاد آب و گل و لای به سختی کارشان را پیش می‌بردند. شهید باکری متوجه خانه‌ای شد که آب آن را فراگرفته بود. در حیاط خانه پیرزنی فریاد می‌کشید و کمک می‌خواست. مهدی باکری در را هل داد و باز کرد. آب تا بالای زانو رسیده بود. از پیرزن پرسید که آیا کسی زیر آوار مانده یا نه. پیرزن بر سر و صورت‌زنان گفت که وسایل خانه‌ و کل زندگی‌اش زیر آوار مانده و آب به زیرزمین رفته است. گویا جهیزیه دخترش که با سختی آن را جمع کرده بود در زیرزمین جامانده و خیس شده بود. مهدی به کمک دوستانش جلوی در، سد خاکی درست کردند تا آب بیشتری داخل خانه نیاید. شهید باکری به کوچه دوید و وانت آتش‌نشانی را پیدا کرد و به خانه پیرزن آورد. چند لحظه بعد شیلنگ پمپ در زیرزمین فرو رفت و آب مکیده شد. پمپ کار می‌کرد و آب زیرزمین لحظه به لحظه کم می‌شد. مهدی غرق گل و لای شده بود. پس از دقایقی پمپ همه آب زیرزمین را خالی کرد. پیرزن که حالش بهتر شده بود شروع کرد به دعا کردن مهدی باکری. گفت: خدا خیرت بدهد پسرم. آن شهردار فلان فلان شده کجاست تا کمی از غیرت تو یاد بگیرد. آقا مهدی خنده ای کرد و گفت: راست می گویی مادر ! ای کاش یاد می گرفت.
تا لحظه ای که شهید باکری وسایل را جمع کند و از خانه بیرون برود، پیرزن مشغول دعا کردن مهدی و نفرین شهردار ارومیه بود!
 ایشان همان شب ترتیب اعزام گروه های امداد را به منطقه سیل زده داد و خودش هم با آخرین گروه عازم منطقه شد.
پا به پای دیگران در میان گل و لای کوچه ها که تا زیر زانو می رسید، به کمک مردم سیل زده شتافت.

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خب سیل یهو آمده و ایشانم رفته سفر صفا سیتی
اما اقلا انسانیت نشان می داد مرتب پیام می داد عذرخواهی می کرد و نشان می داد که اونم ناراحت است . می گفت دارم دستور می دم به سیلزده ها برسن . قول می داد وقتی رسید جبران می کنه . حالا شایدم یه بلایی سرش امده . بهتر زود قضاوت نکنیم .
گلستان در آب وعده ای در خواب .
چواستاده ای دست افتاده گیر .
انگار شمال ایران فقط برای اوقات خوش گذرانی وتفریح است .
درود به هم استانی های صبور ومظلوم که به دور از هیاهو وجنجال با این بلایای طبیعی ,و مصیبت ناکام , در ایام عید که کامشان را تلخ کرده مدارا می کنند .
گلستان در آب وعده ای در خواب .
چواستاده ای دست افتاده گیر .
و سلام وخداقوت به عزیزان هلا ل احمر ,بسیج وسپاه,واورزانس ها ,ونیروهای اداری دولتی سای ارگانها ....که به امر امداد وپشتیبانی به صورت شبانه روزی مشغولند ,تا گشایشی در این بحران شود .
وخسته نباشید به مردم خیر که از مال وجان خود در این را انفاق می کنند .
خسته نباشید دلاوران مردم دوستان .
وا اعلام حساس همدردی با مردم سیل زده که دچار این ضایعه وسیل خانمانسوز شدند .یا رب مددی کن .
بنی ادم اعضای یکدیگرند ......که در افرینش زیک گوهرند
چو عضوی به درد اورد روزگار.....دگر عضوها رانماند قرار .
سلام فاش نیوز به نظرم قیاس بین مرد و نامرد بین دلسوز وغیر دلسوز بین متعهد وغیر متعهد اشتباه هست.شهید باکری کجا و استاندار گلستان کجا. هر دو مسئولند اما این کجا وآن کجا.
اگرمهدی هم نخاعی میشد در طوفان حوادث رها می شد درمانش مختل می شد نه سفری نه حضری فردایی هم هست
سلام به همه دست اندرکاران بنیادشهید من حلبچه شیمیایی شدم حالا صورت سانحه ندازم ازترکش پنج درصددادن خیلی درددارم فکری به حال مابکنید
سلام ، انگار بعضی افراد نمی خواهند عمق فاجعه و سوء مدیریت را درک کنند. لازم نیست گرفتار سیلاب شوید تا مصائب و مشکلات را بفهمید آنوقت ضرورت حضور تک تک نیروهای امدادی و مدیریت بحران در شرایط وخیم که نقش هماهنگی و ساماندهی نیروها را بعهده دارد از خارج کشور دستور صادر کند احمقانه است لذا خوبست بدانید عده زیادی از مسئولان و نمایندگان گرین کارتی در خارج از کشور کنار خانواده ها تعطیلات را میگذرانند و اصلا غمی از مشکلات مردم احساس نمیکنند.
دلواپسان حق داشتند از وعده های دروغ و غربگرایی اصلاح طلبان فریاد کنند زیرا آنها را بخوبی شناختند و میدانند وقتی هوا پس شود فنجانی قهوه را کنار شومینه میل میکنند و فقط اظهار پشیمانی میکنند و با چند مدل هشتک پشیمانی خود را از هرگونه تقصیری مبرا میکنند.
آنها عاملان فریب مردم بودند البته مزد کارشان را گرفتند و با خیال راحت و گرین کارت خانوادگی در جیب در ویلاهای میلیاردی هرگز مشکلات بیکاری و گرانی و اجاره خانه های افسار گسیخته و بار سنگینی که بر دوش مردم گذاشتند را درک نخواهند کرد. آنها زحمت و رنجی که سایر نیروهای انقلابی هنگام دیدن مشکلات مردم متحمل شدند و زیر بار سنگین خدمت به مردم و نگرانی از بی تفاوتی اصلاح طلبان محکم ایستادند تا دشمنان اسلام فرصتی از غفلت پشیمانها بدست نیاورند.
دوست عزیز اگر در رفاه کامل هستی و در نزدیکی و اطراف خودتان درد و رنج مردم را درک نمی کنید یا چنانچه نمیتوانید چشم خودتان را باز کنید و حقایق را مشاهده کنید حداقل ساکت بمان تا بجای مرهم بر زخم مردم نمک نپاشید.
به انسانهای شریفی که در تمام لحظات و گرفتاری های مردم در کنار ایشان هستند خدا قوت عرض می کنیم.
سلام خواهشن اصلاُ مقایسه نکنین آن عزیزان را با این دنیا پرستان بگذارید همانطوریکه پاک آمدند و پاک رفتن باشند اصلا گذاشتن عکس این دلاور مردان در کنار عکس اینها معصیت دارد
متاسم برای نویسنده این مطلب که به خود جرات داده تا این مردک را با آن شهید کنار هم مقایسه کند این کچا و آن کچا مقایسه شمر با مالک اشتر می باشد
شهیدباکری عزیز،،،سربازخمینی کبیر (ره)بود!برخی مسئولین فعلی سربازان شیطان اند و .....منافقین بدترازکفاررررر..........!!!!!
آقا مهدی الله سنین روحویون شاد السین حیف سنه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi