شناسه خبر : 64754
یکشنبه 04 فروردين 1398 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جبران خسارات حادثه دیدگان شاهد و ایثارگران مناطق سیل زده!

رئیس بنیاد شهید:

خسارات حادثه دیدگان شاهد و ایثارگران مناطق سیل زده جبران شود

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستور رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران را صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی با تبریک سال نو و ابراز تأسف از حادثه سیل در استان‌های گلستان و مازندران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کمک به دستگاه‌های مسئول در امر یاری‌رسانی به هموطنان عزیز از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در بخش‌های مختلف بنیاد در این زمینه استفاده می‌ کند.
 معاون رئیس جمهور ضمن صدور دستور رسیدگی به وضعیت خسارت دیدگان شاهد و ایثارگر افزود: متأسفانه حادثه سیل در استان‌های گلستان و مازندران، موجب آسیب به تعداد زیادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ساکن این مناطق شده است که باید رسیدگی به این موضوع در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و منابع و ادارات کل بنیاد در استان‌های مربوطه قرار گیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل ستاد رسیدگی به سیل زدگان شاهد و ایثارگر و تمهیدات اندیشیده شده در مورد حادثه دیدگان جامعه ایثارگری ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه‌های عمر و حادثه و حوادث غیرمترقبه قرار دارند و لذا در شرایط فعلی می‌توانند از مزایای این بیمه‌ها استفاده کنند.
همچنین، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید نیز با اشاره به دستور رئیس بنیاد برای رسیدگی به حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران گفت: پس از تشکیل ستاد رسیدگی به حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر، مقرر شده است تا ساعاتی دیگر و پس از بررسی‌های میدانی، آمار اولیه خسارت دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل‌زده به ستاد مذکور ارائه شده و اقدامات لازم برای رسیدگی به این عزیزان ادامه یابد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای جبران خسارت‌های وارده به ایثارگران اندیشیده شده است، گفت: عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه‌های حوادث غیرمترقبه قرار دارند و خسارات وارده به این عزیزان پس از ارزیابی توسط شرکت بیمه‌گر تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت خواهد بود و بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت خسارات وارده را پیگیری خواهد کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید ادامه داد: از ساعات اولیه بروز حادثه در استان‌های مازندران و گلستان، مدیران کل بنیاد در این استان‌ها در منطقه حضور داشته اند و به صورت مستمر در حال دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق هستند. ضمن اینکه ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق سیل‌زده نیز مشغول خدمات رسانی به عزیزان شاهد و ایثارگر آسیب‌دیده هستند و امیدواریم در کوتاه‌ترین مدت، مشکلات پیش آمده برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران و عموم هموطنان عزیز در این مناطق مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi