شناسه خبر : 64789
دوشنبه 05 فروردين 1398 , 12:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات سنگین ارتش سوریه علیه تروریست‌ها

آخرین تحولات سوریه؛ عملیات سنگین ارتش سوریه علیه تروریست‌ها/ تسلیم شدن تروریست ها پس از اعلام شکست خلافت داعش

عملیات سنگین ارتش سوریه علیه تروریست‌ها/ تسلیم شدن تروریست ها پس از اعلام شکست خلافت داعش

خبرگزاری آریا- ارتش سوریه در عملیاتی نظامی علیه گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب خسارت‌های سنگین جانی و تجهیزاتی به آن‌ها وارد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نیرو‌های ارتش سوریه حملات تروریست‌ها را در حومه حماه و ادلب خنثی کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ نیرو‌های ارتش سوریه در واکنش به تحرکات تروریست‌ها و نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش، عملیات نظامی خود را علیه گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب به اجرا درآوردند و خسارت‌های سنگین جانی و تجهیزاتی به آن‌ها وارد کردند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: عملیات نظامی یگان‌های ارتش سوریه ضد گروه‌های تروریستی در حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه ادامه یافت. این عملیات در واکنش به تحرکات و نقض آتش بس تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش صورت گرفت. در این عملیات شماری از تروریست‌ها کشته شدند و تجهیزات آن‌ها منهدم شد. همچنین ارتش سوریه در حملات متمرکزی، محل تجمع و پایگاه‌های گروه تروریستی جبهه النصره و تروریست‌های وابسته به آن را در اطراف شهرک جرجناز در حومه جنوبی ادلب هدف قرار داد. این حملات به هلاکت ده تروریست و انهدام پایگاه‌ها و سلاح‌ها و مهمات آنان منجر شد.
در حومه شمالی حماه نیز یگان‌هایی از ارتش سوریه در عملیات بی سابقه‌ای محور‌های تحرکات تروریست‌های جبهه النصره را در روستای الکرکاد هدف قرار دادند که به هلاکت شماری تروریست و انهدام سلاح و مهمات آنان انجامید.
نیرو‌های ارتش سوریه همچنین استحکامات دفاعی و سنگر‌های جبهه النصره و تروریست‌های وابسته به آن را در اطراف روستای ترعا در حومه جنوبی ادلب و اطراف شهرک النشامه و مورک و روستا‌های الحواز و الکرکاد در حومه شمالی حماه منهدم کردند.

تسلیم شدن تروریست ها پس از اعلام شکست خلافت داعش
دهها عضو گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش روز یکشنبه از تونل ها خارج و تسلیم نیروهای مورد حمایت آمریکا در شرق سوریه شدند.
این مسئله یک روز پس از آن اتفاق می افتد که شکست «خلافت» داعش اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ کردهای سوریه هشدار داده اند به رغم فروپاشی این خلافت، هزاران افراط گرای خارجی که آنها بازداشت کرده اند، همچون بمب ساعتی هستند که جهان باید فورا خنثی کند.
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه شاهد بود دهها نفر -- عمدتا مرد -- از پناهگاه خود در روستای دورافتاده باغوز نزدیک مرز عراق خارج شدند و سوار وانت ها شدند.
سخنگوی کردها اعلام کرد: اینها جنگجویان داعش هستند که امروز از تونل ها خارج و تسلیم شدند.
وی افزود: ممکن است برخی دیگر همچنان آن داخل مخفی شده باشند.
نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک که تحت رهبری کردها هستند، روز شنبه اعلام کردند آخرین منطقه تحت کنترل داعش در سوریه تصرف شده است. با این حال، مقام ارشد در امور خارجه منطقه نیمه خودمختار کردهای سوریه هشدار داد اعضای داعش که در جریان این عملیات دستگیر شدند، همچنان یک تهدید هستند.
عبدالکریم عمر، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد: هزاران جنگجو، کودک و زن از 54 کشور، به غیر از عراقی ها و سوری ها، هستند که یک بار مسئولیت جدی و خطری برای ما و برای جامعه بین المللی هستند.
وی گفت: این تعداد در 20 روز گذشته در جریان عملیات باغوز به شدت افزایش یافت. وی همچنین درباره ادامه خطر هسته های نهفته داعش هشدار داد.
عبدالکریم عمر همچنین  تاکید کرد: برای مقابله با این خطر، باید هماهنگی بین ما و جامعه بین المللی وجود داشته باشد.

درگیری میان ارتش سوریه و گروهگ تروریستی جبهه النصره در ادلب
10 عضو گروهگ تروریستی جبهه النصره در درگیری با ارتش سوریه در اطراف منطقه جرجناز در جنوب ادلب در شمال شرق سوریه به هلاکت رسیدند.
به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در جریان این درگیری همچنین برخی مخفیگاههای تروریستهای النصره در استان ادلب شناسایی و منهدم شد.
در جریان این درگیری ها مقادیری سلاح و تجهیزات تروریست ها نیز نابود شد.
استان ادلب 11 درصد از کل سوریه است که از سال 1394 در اختیار تروریست ها قرار دارد.
تروریست ها این استان سوری را که در مجاورت مرز با ترکیه قرار دارد پس از سازماندهی در ترکیه، آموزش و تسلیح با سلاح های مختلف در سال 1394 با هجوم ناگهانی تصرف کردند.
در همین حال در جریان یک درگیری دیگر در شمال حلب و جنوب استان ادلب بین ارتش سوریه و تروریست ها شماری از آنان در روستای الکرکات در ریف شمالی حماه به هلاکت رسیدند.

هشدار درباره خطر فرار داعشی های زندانی
 یک مسئول در شمال شرق سوریه درباره خطر هزاران تبعه خارجی عضو داعش که اکنون در زندان بسر می برند هشدار داد. یک مسئول برجسته کردی هشدار داد هزاران تن از اعضای خارجی وابسته به تروریست های [وهابی صهیونیستی] داعش که به همراه خانواده هایشان در سوریه بازداشت شده اند علیرغم پایان کار داعش، همچنان خطرناک هستند. وی از جامعه بین المللی خواستار بازگشت این افراد به جوامع اصلی شان شد.
به گزارش روزنامه القدس العربی، عبدالکریم عمر رئیس دفتر روابط خارجی کردها در سوریه گفت: هزاران عضو داعش به همراه خانواده هایشان تبعه 54 کشور دیگر غیر از سوریه و عراق هستند. در بیست روز آخر عملیات الباغوز تعداد خارجیان دستگیر شده به شدت افزایش یافت. باید میان ما و جامعه بین المللی برای مقابله با خطر هماهنگی وجود داشته باشد.
این مقام کردی درباره حضور هزاران کودک که با ذهنیت داعش تربیت می شوند هشدار داد. این کودکان اگر در جوامع اصلی شان ادغام نشوند همگی طرح هایی تروریستی برای آینده خواهند بود. وی افزود: هرگونه تهدید یا جنگی می تواند به فرصتی برای فرار این جنایتکاران از زندان تبدیل شود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi