شناسه خبر : 64791
دوشنبه 05 فروردين 1398 , 13:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله یگان های ویژه نیروهای مسلح یمن به ۲پایگاه سعودی

حمله یگان های ویژه نیروهای مسلح یمن به دو پایگاه سعودی/ ائتلاف سعودی به دنبال عقب نشینی آبرومندانه از یمن

حمله یگان های ویژه نیروهای مسلح یمن به دو پایگاه سعودی/ ائتلاف سعودی بدنبال عقب نشینی آبرومندانه از یمن

خبرگزاری آریا- یگان های ویژه نیروهای مسلح یمن دست به یک عملیات نظامی علیه چندین مواضع متجاوزان سعودی زدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب اعلام کرد، در حمله ارتش و کمیته های مردمی این کشور به دو پایگاه سعودی 20 تن از نیروهای نظامی سعودی در منطقه «جیزان» در جنوب عربستان کشته شدند.
سرتیپ «یحیی سریع» افزود: در این حمله، ده ها متجاوز دیگر زخمی و 5 خودروی زرهی دشمن نیز منهدم شد.
وی گفت: پس از عملیات رصد دقیق تجمع و تحرکات دشمن، یگان های ویژه نیروهای مسلح یمن دست به یک عملیات نظامی علیه چندین مواضع دشمن زدند.
سریع افزود: پیش از این عملیات، یک فروند موشک زلزال به تجمع نیروهای دشمن اصابت کرده بود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: با وجود پشتیبانی گسترده جنگنده های ائتلاف از نیروهای زمینی خود، جسد ده ها تن از نیروهای دشمن در میدان جنگ جا مانده و جمع آوری نشده اند.

حمله موشکی ارتش یمن به نظامیان متجاوز سعودی
یک منبع نظامی یمنی خبر داد ارتش و کمیته های مردمی محل تجمع نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را در گذرگاه علب در استان عسیر با موشک زلزال 1 و موشکهای کاتیوشا هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جیزان بیش از 20 نظامی سعودی به هلاکت رسیدند و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

شلیک موشک بالستیک به مواضع مزدوران منصور هادی
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک به سوی مواضع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در شمال شرق صنعا خبر داد.
به گزارش المیادین، یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی این کشور، یک موشک بالستیک از نوع ”بدر پی - 1“ به سوی مواضع نیروهای منصور هادی در شهرستان نهم در شمال شرق صنعا شلیک کرد. از سوی دیگر، ائتلاف سعودی با کاتیوشا و توپخانه، دو روستا را در منطقه کیلومتر 16 در شرق الحدیده گلوله باران کرد.

ائتلاف سعودی بدنبال عقب نشینی آبرومندانه از یمن
سخنگوی دولت «نجات ملی» یمن تأکید کرد ائتلاف سعودی اعمال فشار بر جبهه‌های مختلف به منظور خروج آبرومندانه از یمن را تشدید کرده است.
«ضیف‌الله الشامی»، سخنگوی دولت نجات ملی یمن، گفت تجاوزات جنایتکارانه ائتلاف سعودی هیچ فرقی بین پایگاه نظامی و مدنی قائل نیست.
الشامی در مصاحبه با شبکه المیادین افزود دشمن در حال فروپاشی است و ارتش یمن از توانمندی بالایی برخوردار است.
سخنگوی دولت «نجات ملی» همچنین اظهار داشت نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی در حال اتمام است چرا که گزینه‌های این ائتلاف به پایان رسیده است.
الشامی تصریح کرد: «ائتلاف سعودی اعمال فشار بر جبهه‌های مختلف برای خروج آبرومندانه از نبرد را تشدید کرده است».
وی اشاره کرد سفر دوره‌ای وزرای خارجه آمریکا و انگلیس به منطقه نیز تأکیدی بر استمرار حمایت از متحدانشان است.
الشامی در ادامه گفت روسیه برای حفظ روابط خود با تمامی طرف‌های درگیر در یمن تلاش می‌کند اما در عین حال از پاره‌ای جنایت‌ها نیز چشم‌پوشی می‌کند.
سخنگوی دولت نجات ملی یمن همچنین یادآور شد در حال حاضر اقداماتی برای جلب عناصر القاعده و داعش و اعطای مناصبی به آنها در یمن با وجود تحت تعقیب بودن این افراد، در جریان است.

متجاوزان در حالت فروپاشی قرار گرفته اند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت یمن در صنعا گفت: متجاوزان در حملات خود تمایزی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیستند. دشمن در حال فروپاشی قرار گرفته است و ارتش یمن، توانایی های پیشرفته ای در اختیار دارد. نبرد با متجاوزان در حال پایان یافتن است، زیرا گزینه های محدودی پیش روی ائتلاف سعودی قرار دارد. ائتلاف متجاوز سعودی تلاش می کند راهی برای حفظ آبروی خود در یمن پیدا کند.
الشامی افزود: سفرهای وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس به منطقه، برای تاکید بر ادامه حمایت از متحدان شان در منطقه است. روسیه تلاش می کند روابط مثبت با همه طرف های بحران در یمن را حفظ کند، اما از جنایت های ائتلاف سعودی چشم پوشی می کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi