شناسه خبر : 64805
دوشنبه 05 فروردين 1398 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«هفت سین» اشک‌ زائران را جاری کرد

ما پیروزیم-۴۲۳/ کارگردان نمایش «هفت سین» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
«مالک آبسالان» نمایش «هفت سین» را اثری تاثیرگذار دانست و گفت: قلم و دست هنرمندان پُر است اما نیازمند حمایت بیشتر مسوولین از تئاتر دفاع مقدس هستیم.

مالک آبسالان کارگردان نمایش «هفت سین» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به داستان این نمایش اظهار داشت: نمایش خیابانی «هفت سین» مروبط به همین ایام و قصه پدر و پدرهایی است که پسرهایشان در عملیات کربلای چهار اسیر می‌شوند و دست‌‌هایشان را با سیم‌خاردار می‌بندند. این همان سینی است که در سفره هفت‌سین است.

وی گفت: بازیگر نقش اصلی نمایش می‌گوید من سال‌هاست که به دنبال پسرم هستم. پسری که از سر سفره هفت سین بلند شد تا ما آسایش داشته باشیم و بتوانیم هرسال در کنار این سفره بنشینیم.

کارگردان نمایش «هفت سین» ادامه داد: در ادامه پدر مردم را دور سفره جمع می‌کند و می‌گوید «ما هیچ کاری برای شهدا نکرده‌ایم درحالی که آن‌ها جانشان را برای ما داده‌اند. بیایید هرچه در دل دارید را مطرح کنید که از امروز به بعد می‌خواهید برای شهدا چه بکنید».

«هفت سین» اشک‌ زائران را جاری کرد/ مسوولین تئاتر دفاع مقدس را حمایت کنند

این هنرمند تئاتر خیابانی افزود: در طول نمایش موسیقی‌هایی اضافه می‌شود که حال و هوای کار را عوض می‌کند.

آبسالان گفت: نمایش «هفت سین» تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت نداشته البته در سطح شهرستان‌های ایلام اجرا شده و قصد دارم با اندک تغییراتی آن را با استحکام بیشتری در جشنواره‌های ملی شرکت دهم.

وی درباره زمان اجرای این نمایش خاطرنشان کرد: زمان اجرای نمایش «هفت سین» بسته به نوع تماشاگران و حوصله مخاطبین قابل تغییر است اما به طور میانگین این نمایش برای یک اجرای ۲۰ دقیقه‌ای آماده شده است.

کارگردان نمایش «هفت سین» به بازخورد مثبت زائران اشاره داشت و خاطرنشان کرد: من حدود ۲۰ سال است که به طور حرفه‌ای کار تئاتر خیابانی دفاع مقدس انجام می‌دهم و شاید بتوان گفت که از بانیان تئاتر راهیان نور هستم. ما از ابتدا در مناطق مختلف راهیان نور حضور داشته‌ایم. این فضا یک فضای خاصی است که باید بدانید مخاطب چه چیزی از شما می‌خواهد چرا که راهیان نور حال و هوای خاصی دارد که همیشه لذت بخش است.

«هفت سین» اشک‌ زائران را جاری کرد/ مسوولین تئاتر دفاع مقدس را حمایت کنند

این هنرمند تئاتر خیابانی تاکید کرد: مخاطبین با نمایش «هفت سین» ارتباط عمیقی ایجاد کردند به طوری که تمام تماشاگران همزمان گریه می‌کردند. اتفاق جالب دیگر این نمایش در اجرای یادمان شهدای هویزه رخ داد. جایی که چند خانم کنار سفره «هفت سین» زار زار گریه کردند و گفتند ما از خواهران شهدای غواص هستیم.

آبسالان به سطح کیفی این نمایش اشاره کرد و گفت: من به دلیل اینکه تئاتر را شغل و حرفه خود می‌دانم کارم را جدی می‌گیرم و اساسأ ارائه کارهای سطحی را بلد نیستم. همیشه هرجایی از ایران که اجرا داشته‌ام، معتقد بوده‌ام که باید برای حال خودم نمایشم را پُرقدرت ارائه کنم. به‌خصوص مخاطبین راهیان نور که عاشق شهدا هستند و با آن‌ها ارتباط دلی دارند. به همین خاطر لازم است که اجراهای قدرتمندی انجام داد چراکه معتقدیم این نمایش‌ها دلی و اعتقادی است هرچند که گروه‌های نمایشی در این همایش به لحاظ مالی خوب حمایت نمی‌شوند.

وی گفت: امیدواریم بستری برای حمایت‌ از تئاتر راهیان نور فراهم شود تا مردم مطالبه‌گر تئاتر دفاع مقدس باشند و هرساله خواهان تئاتر در سرزمین راهیان نور باشند. ما هنرمندان تئاتر خیابانی که فعالیت مستمر در زمینه دفاع مقدس داریم، قلم‌مان آماده و دستمان برای نوشتن پُر است فقط نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مسوولین هستیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi