شناسه خبر : 64824
سه شنبه 06 فروردين 1398 , 17:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتگری زندگی شهدا در ویژه برنامه «عاشقانه‌های نوروز»

گروه فرهنگی - مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان چهار ویژه برنامه «عاشقانه‌های نوروز»، « قرار عاشقی»، «نشانی از بهشتیان» و «عطرآگین» را تشریح کرد.

روایتگری زندگی شهدا در ویژه برنامه «عاشقانه‌های نوروز»

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، سعید صرامی با تاکید بر اینکه باید زندگی شهدا به مردم معرفی شود و فقط به موضوع شهادت آن‌ها پرداخته نشود، اظهار کرد: برنامه "عاشقانه‌های نوروز" یکی از برنامه‌هایی است که به معرفی زندگی شهدا می‌پردازد و در واقع در هر قطعه گلستان شهدا پاتوقی فرهنگی ایجاد می‌شود که متناسب با همه گروه‌های سنی است و برای همه اعضای خانواده‌هایی که به این قطعه می‌آیند برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه این پاتوق‌ها متعلق به شهید خرازی ، شهید روح الامین، شهید شهبازی و شهید مهرداد عزیزاللهی است، ادامه داد: در این پاتوق‌ها متناسب با زندگی هر شهید فرزندان نقاشی می‌کشند، مادران زیارت نامه می‌خوانند و با شهید هم عهد می‌شوند و بقیه اعضای خانواده برای همان شهید دلنوشته می‌خوانند در آخر کتابی در مورد زندگینامه شهید مربوط به این خانواده اهدا می‌شود.
مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: برنامه «قرار عاشقی» قرار است در سنگر ورودی گلستان شهدا اطلاعاتی مثل معرفی شهید، قطعات گلستان شهدا و معرفی عملیات‌ها را به مهمانان نوروزی ارائه دهد.
صرامی ادامه داد: راویان در این سنگر حضور دارند و علاوه بر اینکه در آنجا این اطلاعات را به مهمانان می‌دهند به قطعات مراجعه و برای مردم از عملیات‌ها روایتگری می‌کنند.
وی در تشریح برنامه « عطرآگین» ادامه داد: ۱۵ هزار گل شب بو که توسط مردم تهیه شده بود نیز در این برنامه صبح روز ۲۹ فروردین همراه با غبارروبی و عطرافشانی روی مزار شهدای گلستان شهدا قرار گرفت.
مدیر فرهنگسرای پایداری گفت: برنامه «نشانی از بهشتیان» ویژه برنامه سال تحویل گلستان شهدا است که ۲۹ فروردین ماه از ساعت ۲۳ با برنامه‌های هنری میزبان مردم شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان می‌توانند به سایت http://www.esfahanfarhang.ir/fa/ (قسمت جدول اعلام برنامه‌ها) مراجعه کنند.
انتهای پیام
کانال ایکنا شعبه اصفهان در تلگرام iqna_isfahan@

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi