شناسه خبر : 64827
چهارشنبه 07 فروردين 1398 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نصرالله: مشکل آمریکا با ایران و حزب‌الله به‌خاطر ایستادن آنها در برابر «معامله قرن» است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود تأکید کرد مقاومت توانست قدرت بازدارندگی خود را در برابر تجاوزگری اسرائیل اثبات کند.

فاش‌نیوز - سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود با محکوم‌کردن اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در به‌رسمیت‌شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه تأکید کرد مقاومت توانست قدرت بازدارندگی خود را در برابر تجاوزگری اسرائیل اثبات کند.

نصرالله: مشکل آمریکا با ایران و حزب‌الله به خاطر ایستادن آنها در برابر«معامله قرن» است/مقاومت تنها گزینه برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی

مهمترین محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله:

به تمام گروه‌های مقاومت و مردم غزه به‌خاطر ایستادگی‌شان در رویارویی با متجاوزان درود و سلام می‌فرستم.

اقدام ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی، تحقیر و  اهانت به جهان اسلام و اعراب است.

هنگامی که جهان به ترامپ اجازه می‌دهد که قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند، این اقدام، دروازه را به‌روی تجاوزگری آمریکا گشود.

ما باید منتظر بمانیم تا مدتی بعد ترامپ بیاید و بگوید به حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری اعتراف می‌کنیم.

تنها گزینه در برابر سوری‌ها، لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها برای بازپس‌گیری سرزمین و حقوقشان، مقاومت است.

(در واکنش به مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا) آیا حزب‌الله مانع رؤیاهای لبنانی‌هاست یا حزب‌الله جزئی از نیروهای لبنان است که بر آن برای تحقق این رؤیاها تکیه شده است؟ یکی از کسانی که مانع تحقق خواسته‌ها و رؤیاهای لبنانی‌هاست، اسرائیل و حامیان اسرائیل و در رأس آنها پامپئو و کسانی که تحریم‌ها را بر لبنان تحمیل کرده و مانع بازگشت آوارگان فلسطینی و سوری می‌شوند.

آن طرفی که از سال 1948، مردم لبنان را در معرض خطر قرار داده، اسرائیل است که آمریکا از آن حمایت می‌کند.

آیا حزب‌الله در لبنان، ویرانی ایجاد می‌کند؟ در حالی که آن که در منطقه ویرانگری به‌راه انداخته، شما هستید آقای پامپئو و سرانتان.

ما به سوریه رفتیم تا از سوریه و لبنان دفاع کنیم و همه لبنانی‌ها این حقیقت را می‌دانند که اگر داعش بر سوریه مسلط می‌شد، لبنان به چه سرنوشتی گرفتار می‌شد.

ملت این حقیقت را متوجه شد که مقاومت توانست قدرت بازدارندگی خود را در برابر تجاوزگری اسرائیل تحمیل کند.

ما بیشتر از هر کسی و هر طرفی به ثبات لبنان علاقه‌مند و پایبندیم، چرا که ما جزئی از بافت ملت لبنان هستیم، ملتی که مصلحت و منفعتش در صلح و شکوفایی است و ایران در این مسیر همراهمان است.

هدف واقعی از سفر (اخیر) مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به لبنان، تحریک لبنانی‌ها علیه یکدیگر و برای این بود تا ما وارد درگیری و خونریزی شویم برای اینکه ترامپ و پامپئو راضی و خوشحال شوند.

اینکه پامپئو از  آمادگی ایالات متحده برای کمک به بازگشت آوارگان سوری حرف می‌زند، دروغ می‌گوید.

مشکل او (پامپئو و ترامپ) با ایران و حزب‌الله این است که وی با طرفی روبه‌رو است که مانعی جدی در برابر «معامله قرن» و (توطئه) حذف مسئله فلسطین  است.

آن چیزی که اسرائیل را از به راه انداختن جنگ بازداشت، وحدت لبنانی‌ها و قدرت مقاومت برای مقابله با این رژیم بود.

از جناب رئیس جمهور میشل عون و جناب نبیه بری به‌خاطر مواضعشان تشکر می‌کنم همچنین از جناب وزیر خارجه (جبران باسیل) به‌خاطر موضع‌گیری و ایستادگی‌اش (کنار مقاومت) قدردانی می‌کنم، از گروه‌های سیاسی، اصحاب رسانه،‌ نخبگان، جوانان و نوجوانانی که مخالفت خود (با اقدامات خصمانه آمریکا علیه مقاومت حزب‌الله) اعلام کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

مصلحت و منافع لبنان هیچ اهمیتی برای آمریکا ندارد، منافع هیچ گروه لبنانی برای آمریکا مهم نیست، بلکه تنها هم و غم آمریکا، منافع اسرائیل است.

آمریکایی‌ها دلشان برای هیچ یک از لبنانی‌ها نمی‌سوزد، هیچ یک از لبنانی‌ها برایشان اهمیت ندارد، تنها چیزی که برای آمریکا اهمیت دارد، اسرائیل است، چرا که  اسرائیل جزئی از هیمنه و سلطه‌طلبی آمریکاست.

ما باید برای پایه‌ریزی دولتی قدرتمند و مقتدر با هم همکاری کنیم، باید به منافع خود توجه کنیم و ثبات کشورمان را حفظ کنیم و اختلافاتمان را پشت سر بگذاریم.

ما باور قوی به مسیر و راهمان و بیشترین تعهد و پایبندی را به ثبات لبنان و همکاری و وحدت ملی و پشت سر گذاشتن اختلافات داریم.

موضوع تحریم‌ها را تکمیل کنند (برای ما اهمیتی ندارد)، چرا که تا زمانی که ظلم به‌ویژه علیه ما ادامه داشته باشد،‌ حتماً با این ظلم مقابله خواهیم کرد و اوضاع خود را مدیریت می‌کنیم که ما را قدرتمند و مقاوم باقی نگه می‌دارد، اما هنگامی که ظلم (تحریم) تمام ملت را در بر بگیرد، در آن صورت باید به‌فکر موضع دیگری افتاد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi