شناسه خبر : 64829
چهارشنبه 07 فروردين 1398 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی؛

شهادت ۷ یمنی در حمله به شمال غرب صعده

سازمان بین المللی ”نجات کودکان“ اعلام کرد در حمله هوایی ائتلاف به فرماندهی رژیم سعودی به شمال صعده یمن دست کم ۷ نفر ازجمله ۴ کودک جان باختند

فاش‌نیوز- سازمان بین المللی ”نجات کودکان“ اعلام کرد در حمله هوایی ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی به شمال استان صعده در یمن، دستکم هفت نفر از جمله چهار کودک جان باختند. این سازمان اعلام کرد: حمله هوایی صبح روز سه شنبه نزدیک بیمارستانی در شمال صعده همچنین هشت زخمی بر جای گذاشت.شهادت هفت یمنی در حمله به شمال غرب صعده

براساس گزارش ها، یک فروند موشک در ساعت ۹ و نیم بامداد به پمپ بنزینی در نزدیکی ورودی بیمارستان رفعت در ۱۰۰ کیلومتری صعده اصابت کرد.

گفته می‌شود این موشک در حالی در فاصله ۵۰ متری تجهیزات ساختمان اصلی اصابت کرد که بسیاری از بیماران و کارکنان تازه در حال ورود به آن بودند.

یک امدادگر پزشکی، دو کودک و یک مامور امنیتی در بین قربانیان به چشم می‌خورند.

براساس گزارش گروه بین المللی کودکان را نجات دهید بسیاری از کودکان و امدادگران پزشکی در پی حملات و بمباران‌های بی هدف بیمارستانی در مناطق پرجمعیت یمن تاکنون جان خود را از دست داده اند. بر اساس قوانین بین المللی، اینگونه حملات نقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود.

افزون برآن، در پی حملات هوایی تحت رهبری ائتلاف نظامی سعودی به مدارس، بیمارستان‌ها و مراسم عروسی هزاران نفر از شهروندان غیر نظامی یمن تا کنون جان خود را از دست داده اند.

مارک لوکاک رئیس امور کمک رسانی سازمان ملل متحد گفت: در حدود ۸۰ درصد از جمعیت یمن - ۲۴ میلیون نفر_ شامل ده میلیون نفر به نیاز‌های ضروری برای مقابله با قحطی و در حدود ۲۴۰ هزار نفر دیگر از آنان با مشکلات گرسنگی روبرو هستند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi