شناسه خبر : 64866
پنجشنبه 08 فروردين 1398 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ یامین‌پور به سلبریتی‌ها درباره علت سیل

مجری صداوسیما به یاوه‌گویی برخی سلبریتی‌ها پاسخ داد.
وحید یامین‌پور مجری صداوسیما در پاسخ به برخی سلبریتی‌ها نوشت:
 
به‌بهانه سیل اخیر در چند استان، سخنان ابلهانه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که برخی این رخ‌دادهای تلخ را نتیجه شعار "مرگ بر آمریکا" دانسته اند!
 
 جز اولیاء الهی کسی نمی تواند ادعا کند دلیل فرازمینی یک بلا را می‌داند ولی می ‌توان پرسید که از نظر قرآن آیا "مرگ" خواستن برای کسی جایز است؟ یا غلط است و مایه‌ی نزول عذاب خواهد شد؟
 
خداوند خودش در قرآن بیش از ۲۰ بار منافقین و کافرین را لعن کرده و برای ظالمان شعار "مرگ" داده است.
از جمله آیات زیر:
۱.قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ (سوره بروج)
۲.قتل الخراصون (سوره الذاریات)
۳.فَقُتِلَ کَیْف قَدَّرَ(سوره مدثر)
۴.الذین کفروا فتعسا لهم(سوره محمد)
 
تعابیر "قُتل" و "تعسا لهم" در آیات فوق دقیقا به معنای "مرگ بر" استفاده شده. یعنی خداوند تندترین تعبیر را برای کفار و منافقین و مستکبرین به‌کار برده.
 
اما مهمتر اینکه خداوند ترک کردن این خصلت، یعنی مقاومت در برابر مستکبرین و تمایل به آنها(بخوانید ترک کردن شعار مرگ بر آمریکا را) مایه نزول عذاب دانسته و نه برعکس. 
مثلا در آیات ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره هود آمده:
و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار
 
بنا بر این آیات، حتی اگر سیل اخیر را نشانه‌ی خشم الهی بدانیم، باید یکی از دلایل آنرا گزافه گوئیها از همین دست و تحقیر مقاومت مردم بدانیم و نه برعکس. که خداوند تقوای مردمان از جمله پایداری در برابر ظلم را علت ریزش رحمت دانسته نه نزول عذاب.
 
به هرحال بهتر است این سلبریتی‌های زیاده‌‌گو به‌جای ادعاهای گزاف غیر قابل اثبات اجازه دهند علل طبیعی و اشتباهات پیشین و راه‌های جبران آسیبها بررسی علمی شود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi