10 فروردين 1403 / ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
شناسه خبر : 64866
پنجشنبه 08 فروردين 1398 , 12:21
پنجشنبه 08 فروردين 1398 , 12:21
پربیننده های امروز
مقاله و یادداشت
مسجد دیجیتال و یورش تموچین!
سید مهدی حسینی
دلنوشته ای برای برادرم حمزه
رمضان مرتضی آخوندی
گلزار شهدای تبریز قدم میزدم...
سید علیرضا آلداود
پاک بودن دامان نظام از تخلفات برخی نامزدان و منتخبان
امانالله دهقان فرد
تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی
محسن ناطق
کفّار افرادى بىتفاوت و بهانهگیر هستند!
احمدرضا بهمنیار
متن ها و مکث ها
سید مهدی حسینی
نگاهی به معایب و محاسن تک فرزندی و چند فرزندی
سعیده نام آور
بهارِ دوستی، خانه ای درخورد دیجیتالیسم
سید مهدی حسینی
نکاتی پیرامون قبل و بعد از انتخابات
امانالله دهقان فرد
بازگشت قدرت به صحن منَشاء تحولات بزرگ
سیدمحمدرضا میرشمسی
منافع ملی، بزرگی و مجازی سازی
سید مهدی حسینی
ادبیات ایثار و شهادت
عیدانه ای برای مجاهدان بی مثال وطن
شهیدگمنام
مثل شهدا
مجتبی رحماندوست
قهرمان را باید مثل یک قهرمان تشییع کرد!
زهرا خراسانی
گزارش و گفت و گو
پاسخ یامینپور به سلبریتیها درباره علت سیل
مجری صداوسیما به یاوهگویی برخی سلبریتیها پاسخ داد.
وحید یامینپور مجری صداوسیما در پاسخ به برخی سلبریتیها نوشت:
بهبهانه سیل اخیر در چند استان، سخنان ابلهانهای در فضای مجازی منتشر شده که برخی این رخدادهای تلخ را نتیجه شعار "مرگ بر آمریکا" دانسته اند!
جز اولیاء الهی کسی نمی تواند ادعا کند دلیل فرازمینی یک بلا را میداند ولی می توان پرسید که از نظر قرآن آیا "مرگ" خواستن برای کسی جایز است؟ یا غلط است و مایهی نزول عذاب خواهد شد؟
خداوند خودش در قرآن بیش از ۲۰ بار منافقین و کافرین را لعن کرده و برای ظالمان شعار "مرگ" داده است.
از جمله آیات زیر:
۱.قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ (سوره بروج)
۲.قتل الخراصون (سوره الذاریات)
۳.فَقُتِلَ کَیْف قَدَّرَ(سوره مدثر)
۴.الذین کفروا فتعسا لهم(سوره محمد)
تعابیر "قُتل" و "تعسا لهم" در آیات فوق دقیقا به معنای "مرگ بر" استفاده شده. یعنی خداوند تندترین تعبیر را برای کفار و منافقین و مستکبرین بهکار برده.
اما مهمتر اینکه خداوند ترک کردن این خصلت، یعنی مقاومت در برابر مستکبرین و تمایل به آنها(بخوانید ترک کردن شعار مرگ بر آمریکا را) مایه نزول عذاب دانسته و نه برعکس.
مثلا در آیات ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره هود آمده:
و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار
بنا بر این آیات، حتی اگر سیل اخیر را نشانهی خشم الهی بدانیم، باید یکی از دلایل آنرا گزافه گوئیها از همین دست و تحقیر مقاومت مردم بدانیم و نه برعکس. که خداوند تقوای مردمان از جمله پایداری در برابر ظلم را علت ریزش رحمت دانسته نه نزول عذاب.
به هرحال بهتر است این سلبریتیهای زیادهگو بهجای ادعاهای گزاف غیر قابل اثبات اجازه دهند علل طبیعی و اشتباهات پیشین و راههای جبران آسیبها بررسی علمی شود.
نظری بگذارید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
زنگ خاطره
روایتی از نماز خونآلود یک رزمنده امدادگر
عبدالحسین قاهری
مثل گندم درویمان کردند
علی کرمی
معرفی کتاب