شناسه خبر : 64887
شنبه 10 فروردين 1398 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تمهیدات لازم برای جبران خسارت‌های ایثارگران در مناطق سیل‌زده

سید منصور میرمرادی، پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق در نشست ستاد مدیریت بحران و رسیدگی به سیل‌زدگان شاهد و ایثارگر، اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند و تمام تلاش خویش را برای خدمت به این عزیزان بکار خواهیم گرفت.

وی در این نشست پس از بررسی آخرین وضعیت خسارات وارده به ایثارگران ساکن در این مناطق بر بهره‌مندی ایثارگران از تسهیلات مورد نظر دولت به عموم خسارت دیدگان تأکید کرد و گفت: علاوه بر این بنیاد استان‌ها با تمام توان ارائه خدمات مورد نیاز ایثارگران را پیگیری و رسیدگی با حداکثر توان را در دستور کار قرار دهند.

میر مرادی، رفتار مردم استان گلستان در این واقعه را مثال‌زدنی دانست و پس از شرح بخش‌هایی از دیدار‌های خود با ایثارگران خسارت دیده گفت: تلاش‌های مردم گلستان در کمک به سیل‌زدگان در سخت‌ترین شرایط تبلور ایثار اجتماعی است ضمن اینکه روحیه ایثارگران خسارت دیده در این حادثه بسیار آموزنده بود و من از این عزیزان غیور درس صبوری و حلم آموختم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای جبران خسارت‌های وارده به ایثارگران اندیشیده شده است، افزود: عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه‌های حوادث غیرمترقبه قرار دارند و خسارات وارده به این عزیزان پس از ارزیابی توسط شرکت بیمه‌گر تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت خواهد بود و حفظ حقوق ایثارگران به عنوان بیمه شده در این زمینه ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در خصوص گلزار‌های شهدای آسیب‌دیده در سیل، گفت: بنیاد گلستان باید در اسرع وقت با هماهنگی‌های لازم با استانداری کارگروه گلزار‌ها را تشکیل داده و مرمت گلزار‌های مطهر آسیب دیده با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع درمان جامعه ایثارگری از اولویت‌های مهم بنیاد است گفت: با توجه به مشکلات موجود در منطقه، گروه‌های پایش سلامت نقش جدید و مهمی در موضوع درمان ایثارگران ایفا می‌کنند و باید تقویت شوند ضمن اینکه همه نیاز‌های درمانی ایثارگران تحت پوشش کامل قرار دارد و اگر مشکلی نیز در این زمینه وجود دارد باید به سرعت پیگیری و رفع شود.

میرمرادی ادامه داد: از ساعات اولیه بروز حادثه در استان گلستان، مسئولین بنیاد استان در منطقه حضورداشته و به‌صورت مستمر در حال دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق هستند، ضمن اینکه ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق سیل‌زده نیز با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روز مشغول خدمات‌رسانی به عزیزان شاهد و ایثارگر آسیب‌دیده هستند.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi