شناسه خبر : 64908
یکشنبه 11 فروردين 1398 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور:

آیا رهاسازی سیلاب در زمین های کشاورزی راه حل مناسبی است

آقای رئیس جمهور! آیا بهتر نبود با اتخاذ تصمیماتی مناسب تر؛ آب مازاد سد دز و کرخه را بهتر مدیریت کرد و آیا رها سازی آب در زمین های کشاورزی استان خوزستان راه حل مناسبی است!

علی حسنی پور از اهواز -  آقای رئیس جمهور! آیا بهتر نبود با اتخاذ تصمیماتی مناسب تر؛ آب مازاد سد دز و کرخه را بهتر مدیریت کرد و آیا رها سازی آب در زمین های کشاورزی استان خوزستان راه حل مناسبی است!
 
آقای روحانی در جلسه جمعه ۹ فروردین ماه ۹۸ شورای اداری استان خوزستان اظهار کردکه «دولت موظف به پرداخت خسارت است و به کشاورزان خوزستانی اعلام می‌کنیم که خسارت رهاسازی آب در زمین‌های کشاورزی شما را پرداخت خواهیم‌کرد و از آنها ممنون هستیم که به خاطر جان و زندگی مردم فداکاری می‌کنند. اگر روستایی باید تخلیه شود مردم باید به خاطر جان عزیزان خود همکاری کنند. حالا نهایتاً خانه و یا اراضی کشاورزی آسیب ببیند ولی ما جبران می‌کنیم.»
 
جناب آقای روحانی! همانطور که مستحضرید حدود ۳۳هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان به علت سیلاب و طغیان ۲ رودخانه دز و کرخه در سال های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ دچار آب گرفتگی و خسارت شده اند.
صندوق بیمه محصولات کشاورزی با پرداخت کامل خسارت ها به میزان ۶۳۰میلیارد ریال، پرونده سیل فروردین ماه ۱۳۹۵ را بسته است ولی بخش مهمی از خسارات مربوط به سال زراعی ۱۳۹۶-۱۳۹۷ به علت مشکلات اعتباری و مالی دولت هنوز پرداخت نشده است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۵/۸ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از سطح ۱/۲ میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد. تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از ۱۲۴ نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود که از این نظر در کشور بی نظیر است.
 
آیا بهتر نبود با اتخاذ تصمیماتی مناسب تر، آب مازاد سد دز و کرخه را بهتر مدیریت کرد و آیا رهاسازی آب در زمین های کشاورزی راه حل مناسبی است؟!
حتما مطلع هستید که صندوق بیمه هنوز خسارات ناشی از سیل در سال های گذشته را به کشاورزان پرداخت نکرده است.
 
آیا می دانید با رهاسازی آب مازاد در زمین های کشاورزی و روستاها چه خساراتی به مردم خوزستان وارد می شود... آیا می دانید با این تصمیم غیر کارشناسی چه ضربه ای به توسعه کشاورزی و دام پروری استان و مردم این خطه ی مظلوم وارد می شود...؟!
آیا راه حل دیگری وجود ندارد... ؟
امید است با اتخاد تصمیمی مناسب تر جلوی صدمات و خسارات به این استان مقاوم گرفته شود.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
صد درصد کار درستی نیست و سیل باید به سمت رود خانه ها یعنی خانه خودشان هدایت شود .
در کشورهای پیشرفته با تجهیزات مناسب در مدت زمان کوتاهی سیل بند ساخته میشه و ابها به سمت روخانه ها و دریاچه ها هدایت می شوند
ولی در کشور ما مدیر ستاد بحران ......

چون انتصاب مدیران براساس تخصص و تجربه نیست. بلکه هنوز هم براساس مصالح سیاسی است .
مدیریت مملکت بایستی مانند دوران 8 سال جنگ وبحران,...ا ضطراری باشد .
کار تلاش کوشش ,تجربه وعلم ,استفاده از تجارب کشورهای آسیب دیده وانتقال تکنولوزی ,ومدیریت به روز و مدرن وآن لاین .
از زمان حال عقبیم خیلی تلاش لازم است تا عقب ماندگی ها جبران شود .
پشت میز نشینی جواب نمی دهد .وقتی بحران آ مد کاسه چه کنم ....
مدیران بایستی همواره بی وقفه منتظر بحران وآماده باش باشند .
امروز سیل
فردا زلزله
گرانی
بیکاری
اید اماده باشند مانند زمان جنگ .البته در سیل اخیر خاطراتی ازهمدلی ووحدت زمان جنگ تداعی شد .بسیار زیبا ونکوست .
پیشگیری قبل از واقعه .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi