شناسه خبر : 64917
شنبه 17 فروردين 1398 , 14:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده

چند پیشنهاد به انجمن جانبازان

فعالان انجمن جانبازان نخاعی که اکثریت آنان دارای تحصیلات عالی و کارشناسان خبره می باشند، برای رفع مشکلات کشور پیشنهاد ارائه کنند...

جانباز - سلام، جانبازان نخاعی محترم توانستند با همت عالی، انجمنی برای پیگیری مطالباتشان تاسیس کنند که علی الظاهر موفق بوده است.

چند پیشنهاد برای انجمن جانبازان نخاعی عرض می کنیم که امیدواریم پیگیری فرمایند:

ابتدا تلاش کنند تا مطالبات سایر جانبازان مثل کسری مدارک و اشکال در امور اداری بنیاد که مانع از تعیین درصد واقعی برای جانبازان شده و نظایر اینها پیگیری و رفع گردد. زیرا کلیه مسئولان اعم از مسئولان بنیاد و سایر مسئولان در قوای سه گانه حرف جانبازان محترم نخاعی را گوش می دهند و عمل می کنند.

دوم؛ فعالان انجمن جانبازان نخاعی که اکثریت آنان دارای تحصیلات عالی و کارشناسان خبره می باشند، برای رفع مشکلات کشور پیشنهاد ارائه کنند. این موضوع دارای اهمیت ویژه می باشد، زیرا مقام معظم رهبری هنگام نامگذاری سال 98 اشاراتی به اخذ نظرات کارشناسان خبره داشتند. باید که تاکید و نامگذاری رهبر معظم انقلاب صرفا در خصوص "رونق تولید" تا آنجا مورد توجه و اقدام مسئولان قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسد؛ نه همچون فرمان اقتصاد مقاومتی، صرفا به تشکیل جلسات بدون عمل منتهی شود!

بنابراین، توجه کامل مسئولان در برنامه ریزی برای تحقق رونق تولید داخلی فقط نیمی از مشکلات اقتصاد کشور را رفع خواهد کرد و نیم دیگر از مشکلات به وسیله رونق پروژه های عمرانی و توجه به ساخت مسکن بستگی دارد که در حال حاضر پروژه های عمرانی تعطیل هستند و تعداد انگشت شمار پروژه های عمرانی که توسط وزیران مربوط افتتاح گردیده به طور عمده توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام شده و ربطی به بودجه های عمرانی دولت ندارد.

لذا معضل بزرگ تعطیلی پروژه های عمرانی، طبق نظرات کارشناسان متخصص مربوطه، حدود 50 درصد از اشتغال و فعالیت های تولیدی را در بر دارد. (یا چنانچه دلیل دیگری داشته به فکر ما نرسیده) اما نمی توان تاثیر تعطیلی پروژه های عمرانی را در اقتصاد کشور و رونق تولید نادیده گرفت.

می دانیم سهم بودجه عمرانی از بودجه کل کشور می بایست حداقل 40 درصد باشد تا بودجه جاری دولت موجب تورم نشود، فلذا در حالیکه بودجه جاری بیش از 95 درصد از بودجه کل کشور را گرفته علاوه بر بیکاری 40 درصدی کارگران و توقف عمران و آبادانی کشور بطور طبیعی 40 درصد به تورم افزوده خواهد شد. در خصوص تولید مسکن و رونق تولید کارخانجات وابسته به مسکن توسط دولت نیز متاسفانه از سال 92 در طرح مسکن مهر خسارت های فراوانی به اعضاء و تئلید کنندگان وارد شد که مسئولان مربوط را فقط به حق تعالی واگذارشان کردیم، زیرا هیچ یک از مسئولان قوای سه گانه پاسخگو و دادرس فریادهای مظلومانه اعضای مسکن مهر نبودند که در کمال بی رحمی و قساوت سرمایه ناچیز تمام عمرشان را نابود کردند!

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi