شناسه خبر : 64940
سه شنبه 13 فروردين 1398 , 17:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۲ فروردین نماد پیوند دین و سیاست

امام جمعه و فرماندار ابرکوه: 12 فروردین نماد پیوند دین و سیاست است

یزد - ایرنا - امام جمعه ابرکوه گفت: 12 فروردین پس از قرن ها جدائی دین از سیاست و حاکمیت ستم شاهان بر این مملکت، نماد پیوند این دو و شکل گیری جمهوری اسلامی شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت 12 فروردین ، افزود: با رای 98.2 درصدی مردم به جمهوری اسلامی در 12فروردین سال 1358، حکومتی بر مبنای جمهوریت و اسلامیت که متضمّن حضور مردم در سرنوشت خودشان است به لطف خدا شکل گرفت و بنیاد کفر و نفاق بر افتاد.
وی ادامه داد: روز جمهوری اسلامی، روز فرجام و به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون صدها هزار شهید و ایثارگر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: قدرت جمهوری اسلامی، قدرتی الهی است که در طول چهار دهه از استقرار آن به لطف خدا، مقاوم و سربلند از انواع دسیسه ها و تهاجمات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی عبور کرده است.
وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به قدرتهای شرقی و غربی توانست با اتکال به خدا و حمایت ملت قدرت سومی را در جهان پدید آورد.
*****
فرماندار ابرکوه نیز گفت: ملت با شرکت در انتخابات 12 فروردین و رای آری به جمهوری اسلامی، استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.
محمد کاظمی نسب در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگارایرنا با گرامیداشت 12فروردین افزود: همه پرسی در12فروردین سال 1357 ، علاوه بر اطاعت پذیری ملت ایران از ولایت، تبلور مردم سالاری دینی در جهان بود.
وی اظهار داشت: با وجود تبلیغات، جوسازی و فشارهایی که در آن دوران از سوی منافقین و دشمنان برای جلوگیری از رای دادن ملت وجود داشت، اما ملت به منویات امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با حضور باشکوه و یکپارچه رای به جمهوری اسلامی دادند.
فرماندار ابرکوه بابیان اینکه ملت ایران 12 فروردین را بعنوان یک روز ملی و افتخار دینی و خاطره بیاد ماندنی برای همیشه در تاریخ انقلاب پاس می دارند ، خاطرنشان کرد: 12 فروردین 58 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود که دودمان حکومت 2500ساله پادشاهی رابرای همیشه محو کرد.
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: ملت ایران با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با مشارکت در صحنه های مختلف انقلاب، به مشروعیت جمهوری اسلامی جلوه های تازه بخشیده اند.
12 فروردین ماه در تاریخ رسمی کشور روز تشکیل نظام جمهوری اسلامی با رای 98.2درصدی ملت ایران در سال 58 است.
7540/ 6014/

انتهای پیام /*

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi