شناسه خبر : 64955
چهارشنبه 14 فروردين 1398 , 12:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهمترین شعار بعثت، انسجام اجتماعی و وحدت

مهمترین شعار بعثت انسجام اجتماعی و وحدت بود

 

زنجان - ایرنا - مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان گفت: مهمترین شعار و رسالت بعثت پیامبر(ص) وحدت، انسجام اجتماعی و حرکت به سوی یک هدف واحد بود.

حجت الاسلام عنایت الله شامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عید مبعثت یکی از مهمترین تحولات زندگی بشری محسوب می شود که 1400 سال قبل، در مدینه رخ داد و خداوند پیامبری را برانگیخت تا جامعه را به سوی ارزشهای الهی و معنوی هدایت به یکتاپرستی دعوت کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس مبعث منشا تمام باورها، اعتقادات و ارزشهای معنوی مسلمانان را تشکیل می دهد و در این میان اگر این واقعه مهم به وقوع نمی پیوست، مناسبت های دیگری به عنوان اصالت شیعه، ولایت و امامت نیز رخ نمی داد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با بعثت بود که تمامی مناسبت ها و ارزشها در قالب اعتقادات 27 رجب شکل گرفت زمانی که 40 سال از عمر پیامبر سپری می شد و در غار حراء واقع در جبل النور منشا تحولی عظیم شد.
حجت الاسلام شامی افزود: پس از این واقعه مهمترین پیام، پیامبر عظیم الشان اسلام، وحدت، همگرایی انسانها و از همه مهمتر دعوت به خداپرستی و یکتاپرستی بدون توجه به طبقه اجتماعی، رنگ پوست و قبیله را انجام داد و پیام مبعث، نه خطاب فردی، به بلکه خطاب جمعی بود.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) نیز همان نقشی را در 12 فروردین سال 57 ایفا کرد که هدف بقای دین، بقای ارزشهای اسلامی و رسالت پیامبر در گرو وحدت و انسجام اجتماعی بود.
حجت الاسلام شامی افزود: این در حالی است که در زمان حکومت امام علی(ع) مشکلاتی از قبیل تشتت، اختلاف و تفرقه افکنی وجود داشت و هر کسی با شعار علیه مذهب وارد شد و همین مساله نیز موجب شد که این امام بزرگوار در این راه به شهادت رسید.
وی خاطرنشان کرد: اما در زمان پیامبر (ص)امت واحدی داشت و همه با یک شعار و در یک مسیر حرکت می کردند و حتی چهره دشمن نیز کاملا مشخص بود و می توان از مبعث به عنوان یک الگو در جامعه استفاده کرد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi