شناسه خبر : 64956
چهارشنبه 14 فروردين 1398 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای انقلاب از جان و مال دریغ نکنید!

معرفی شهدای هرمزگان

شهید احمدی: در راه انقلاب از جان و مال خود دریغ نکنید

بندرعباس- ایرنا- شهید دادشاه احمدی طیفکانی یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در وصیت نامه اش توصیه کرده که در راه پاسداری و حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام از جان و مال خود دریغ نکنید.

به گزارش ایرنا، شهید دادشاه احمدی طیفکانی یادگار قاسم و کنیز یکم بهمن ماه سال 37 در روستای طیفکان از توابع دهستان سیاهو در شهرستان بندرعباس به دنیا آمد.
وی با نان کشاورزی پدرش دوران کودکی را در روستای خود و در کنار خانواده سپری کرد.
او هفت سالگی را به مدرسه رفت و موفق شد تا پنجم دبستان درس بخواند اما به دلیل فقر و عدم توانایی مالی نتوانست به تحصیل ادامه بدهد.
شهید احمدی 12 ساله که بود در امور کشاورزی به پدرش کمک می کرد و پدرش نیز با برگزاری نشست های و دورهمی های مذهبی مردم روستا را با مسائل دینی و اسلامی راهنمایی می کرد.
وی مدتی را در روستاهای همجوار و بعد در بندرعباس کارگری کرد و از دسترنج خودش به خانواده کمک می کرد.
شهید احمدی سال 56 برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به استان اصفهان رفت که همزمان با اوج گیری انقلاب بود و با وجود اینکه یک سرباز نظامی بود همیشه در تظاهرات مردمی با لباس نظامی شرکت می کرد.
وی بنا بر فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان از سربازخانه ها، از محل خدمتش فرار کرد و جنایات رژیم منفور پهلوی را برای دوستان افشا می کرد و در مبارزه ضد رژیم پهلوی و سقوط دولت بختیار نیزفعالیت چشمگیری داشت.
اما همزمان با اعلام امام امت مبنی بر بازگشت سربازان به سربازخانه او نیز به صف نظامیان پیوست و دوران سربازی اش را به اتمام رساند.
شهید احمدی سال 59 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فعالیت چشمگیری داشت و به خاطر داشتن ابتکار عمل او را به بسیج سپاه پاسداران برای آموزش افراد انتقال دادند.
وی سال 60 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد اما همزمان با شروع جنگ تحمیلی بارها درخواست رفتن به جبهه داشت اما به دلیل نیازی که به وی داشتند از اعزام وی خودداری می شد.
شهید احمدی اما نمی توانست به عشق خود برای دفاع از وطن ساکت بماند و سرانجام با اصرارهای مکررموفق شد 10بهمن سال 61 راهی جبهه های جنوب شود و در حالی که فرماندهی گروه را عهده دار بود در عملیات بیت المقدس با رمز 'یا علی ابن ابیطالب (ع)' در خرمشهر به شهادت رسید.
شهید دادشاه احمدی طیفکانی یکماه قبل از شهادتش(9 بهمن سال 60) در وصیت نامه اش آورده است: به برادران پشت جبهه وصیت می کنم تا نابودی کفر به مبارزه خود ادامه دهند و با تمام گروهک های داخلی و کفر صدامی تا آخرین نفس مبارزه کنند.
وی در ادامه این وصیت نامه با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران، توصیه کرده که در راه پاسداری و حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از جان مال خود دریغ نکنند.
شهید احمدی طیفکانی در وصیتی به پدر و مادر و خانواده اش آورده است: اگر خدا خواست و شهید شدم هیچ نگرانی نداشته باشند بلکه خوشحال باشند که مرا بزرگ کرده اند و در راه خدا تقدیم کرده اند.
پیکر این شهید طبق وصیتش در روستای آقاسین از توابع دهستان سیاهو به خاک سپرده شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi