شناسه خبر : 64967
پنجشنبه 15 فروردين 1398 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «حججی‌»ها در راهیان نور به عظمت انسانی خود پی بردند

مصلحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

 

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: شهید حججی و امثال او در راهیان نور متوجه عظمت انسانی خودشان شدند، اینکه انسان اگر در مسیر الهی جهاد، ایثار و از خودگذشتگی قرار بگیرد تا کجا پیش می‌رود. 

 

شهید حججی‌ها در راهیان نور به عظمت انسانی خود پی بردند

«حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به دستاوردهای راهیان نور اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند و به آن اشاره کردند راهیان نور یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند در انتقال تجارب بزرگ دفاع مقدس است، دفاع مقدسی که توانسته در موقعیت های حساس کشور انقلاب اسلامی را جلو ببرد.

 

وی افزود: اگر امروز با این موضوع مواجه هستیم که نسل جدید با مسیر انقلاب اسلامی، فرهنگ جهاد و ایثار و مقولاتی از این قبیل آشنا می شود و آن را توسعه می دهد به راهیان نور بر می گردد. نسل جوان امروز به مناطق راهیان نور می رود و با تاریخ گذشته ای مواجه می شود که این تاریخ پر از ذخیره های بزرگ ایثار، جهاد و از خود گذشتگی است، از این رو در میابد که می تواند به این مقامات برسد.

 

مصلحی با اشاره به یکی از مهمترین ویژگی های راهیان نور تصریح کرد: نکته ظریفی که در راهیان نور وجود دارد کشف استعداد و توان های انسانی است و جوان متوجه می شود که انسان تا کجا می تواند پیشرفت کند. مثال روشنش را شهید حججی و امثال او می دانم که در راهیان نور متوجه عظمت انسانی خودشان شدند، اینکه انسان اگر در مسیر الهی جهاد، ایثار و از خودگذشتگی قرار بگیرد تا کجا پیش می رود.

 

وی بیان کرد: اگر در کشور امنیتی داریم و شهدای مدافع حرم این امنیت را به وجود آوردند به واسطه همین مسیر راهیان نور و فرهنگ دفاع مقدس است.

 

مصلحی با اشاره به راهکارهایی برای به روز ماندن و به روز شدن راهیان نور افزود: برای این موضوع باید اقدامات قابل توجهی انجام دهیم. فضای مجازی ابزاری است که می توانیم از آن در توسعه این مسیر و ارتباط با نسل جوان استفاده کنیم. متاسفانه در این زمینه کمی عقب هستیم و نتوانستیم استفاده درستی از فضای مجازی متناسب با راهیان نور داشته باشیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به برنامه های این سازمان در راهیان نور سال 98 گفت: در تمام کاروان هایی که به راهیان نور اعزام می شوند یک روحانی حضور دارد که علاوه بر روایتگری فعالیت های تبلیغی و معنوی هم دارد، این روحانیون در دوره های روایتگری آموزش دیده اند

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi