شناسه خبر : 64973
پنجشنبه 15 فروردين 1398 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تصویری از بسیج مردمی خوزستانی ها در مقابله با سیل

مردم "خوزستان مظلوم و محروم" نیز با وقوع سیل، باز هم ثابت کردند پشت در پشت هم و با دست خالی شریک درد و غم هم هستند.

فاش نیوز - "باران" می بارد.

 باران تند می بارد.

 باران الهی به سیلی تبدیل شده که در قاموس واژه های ما "بلا" نام دارد.

هر تصویر و گزارشی از حادثه، فریاد دردآلودی است از کمبود امکانات و رسیدگی؛ نامناسب بودن زیر ساختهای شهری برای مقابله با سیل.

در این باره هر چه بگویم کم است و بیانم قاصر است از بازگو کردن عمیق دردناک حادثه . شهر ها و روستاها تا ارتفاع باورنکردنی زیر آب رفته اند و خیلی از منازل تخریب شده، مخصوصا در روستاها. بعضی خانواده ها عزیزانشان را از دست داده اند و داغدار شدند در ایام عید و شادی ! پس کدام قلم قادر است این حجم از اندوه را به درستی بیان کند و به نگارش دربیاورد!؟

اما در هر تصویر و هر گزارشی که از مناطق "بلا زده"می بینیم، یک چیز با تمام وجود حس می شود و آن روحیه همکاری و همیاری مردم نسبت به آسیب دیدگان و سیل زده هاست. این مردم بارها ثابت کردند که در بدترین شرایط هیچ وقت همدیگر را تنها نمی گذارند و "بسیجی وار" به کمک هموطنان خود می روند؛ حتی اگر مسئولین بدرستی پا کار نباشند. گرچه این روزها از گوشه و کنار می شنویم عده ای زالو صفت از این شرایط بحرانی سوء استفاده می کنند و هر جور شده خون ملت را می مکند . ولی مردم خونگرم و مهربان ایران سال هاست ثابت کرده اند دست خالی و با استفاده از امکانات ساده ، هر جور شده از آرامش و سلامتی هموطنان خود "پاسداری" می کنند.

باری در همین راستا مردم "خوزستان مظلوم و محروم" نیز با وقوع سیل، باز هم ثابت کردند پشت در پشت هم و با دست خالی شریک درد و غم هم هستند. ما خوزستانی ها یک بار با همین روحیه در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادیم و پیروز شدیم. ما با همین روحیه مقابل دشمنان دیرینه خود که امروز اسمشان "گروه تکفیری"است و در آخرین بار مردم بیگناه و بی سلاح ما را در سی و یکم شهریور 97 در شهر اهوازآماج گلوله های خود کردند و بارها تعداد زیادی از فرزندان ما را در نقاط مرزی شهید و جانباز کرده اند، ایستاده ایم.

پس در این شرایط آمریکا و ایادیش که ما را تحریم کرده اند و مانع ارسال کمکهای هلال احمر جهانی به ایران شده اند، بدانند امروز بسیج مردمی خوزستان آنقدر تجربه دارد که با همان روحیه و باز هم با دست خالی در مقابل "کارون خروشان" که از خودمان است و "نزول برکات آسمان الهی" بعد از سالها خشکسالی بیش از اندازه او را به وجد آورده، آماده باش بایستیم و با دلی نگران ، گذر ویرانگر کارون را بر سر خانه هایمان نظاره گر باشیم اما یک سخن می ماند برای عبرت گرفتن در حوادث بعدی: " ای کاش کارشناسان، اکوسیستم هیچ نقطه ای از ایران را دستکاری نمی کردند و ای کاش مسئولین ما بدانند حالا که ایران چهارمین کشور آسیا و ششمین کشور دنیا از نظر کثرت وقوع بلایا است و حتی ایران را به عنوان بهشت زلزله ها می شناسند ، امکاناتمان برای رویارویی با این حوادث نباید در حد بیل و گونی باشد ، و ای کاش  ... "

تصاویر ارسالی از طرف گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و آقای محمد مقدم ورزشکار نام آور جامعه معلولین خوزستان

 

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خیلی شرم آور است که دشمنان قصد ترور سردار را داشتند .
پس معلومه سپاه و ارتش بیش از اندازه تصور ما آرامش و جان سیل زده ها را پاسداری کردند که دشمن عصبانی شده .
نیروهای سپاهی دست تک تک شما را می بوسم
نیروهای ارتش دست تک تک شما را می بوسم
نیروهای جهادی و بسیجی دست تک تک شما را می بوسم
ممنون . ممنون . ممنون . هزاران شاخه گل تقدیم شما باد .
در این وقت اذان از هر مسئولی که وظیفه اش را در استانهای سیل زده درست انجام داد تشکر می کنم . خدا بر توفیقاتش بیفزاید .
سلام . دقایقی پیش از طریق یکی از ساکنان روستای ملیحان مطلع شدم سیلاب تمام آن تلاش های مردم را با خود برد . تصاویر مربوط بود به ایجاد سیل بند توسط اهالی ملیحان
از دوستان التماس دعای مخصوص دارم . امشب برای مردم اهواز شب حساسی است . خدا خودش رحم کند .
کاش دولت محترم قبل از وقوع سیل طی چهل سال گذشته تجهیزات و سیل بند را تهیه کرده بود . همیشه که ما تحریم نبودیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi