شناسه خبر : 64997
شنبه 17 فروردين 1398 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکومت اسلامی، حکومت رفع مشکلات

جانباز۷۰% - امام خمینی (ره) همیشه ‏مدیران و مسئولین دستگاه های دولتی را خدمتگزاران مردم می دانست و هیچگاه ‏پست و مقام را مانع از خدمتگزاری به مردم نمی دانست. خدمت به ملت یکی از ‏اصول اسلامی و جدائی ناپذیر حکومت ولائی است و همیشه در فرمایشات امام راحل بحث ‏خدمت به ملت بسیار جدی و به طور مستمر توصیه شده است.‏

« این ملت حق دارد، دست شما را گرفته آورده این بالا نشانده، شما باید خدمت کنید به این ‏مردم؛ شما، ما، همه باید خدمتگزار اینها باشیم. و شرافت همه ما به این است که خدمت ‏به خلق خدا بکنیم. اینها بندگان خدا هستند، خدای تبارک و تعالی، علاقه دارد به این ‏بندگان و ما مسئولیم، باید خدمت بکنیم. (صحیفه امام خمینی(ره))‏

امام (ره) خدمت به مردم را تا جائی توصیه می کردند که مردم قانع شوند و تاکید امام در ‏خدمت به مردم در حدی بود که لذت خدمتگزاری را به رهبری ترجیح می دادند و در یکی ‏از بیاناتشان فرمودند: «اگر به من خدمتگزار بگویید بیشتر لذت می برم تا اینکه رهبرم ‏بخوانید.» ‏

می توان این برداشت را کرد که حکومت اسلامی حکومت خدمت و رفع مشکلات ‏مردم است و مدیران و مسئولین این حکومت همگی خدمتگزار این مردم هستند تا ‏آنجا که رهبری همچون امام خمینی (ره) خود را خدمتگزار این ملت می داند.‏..

بنیان گذار جمهوری اسلامی در بسیاری رهنمودهای اساسی و مهم خویش درباره مستضعفان و کوخ نشینان سخنان مهمی فرموده اند که متاسفانه بمانند بسیاری از فرمایشات ایشان به محاق رفته...است.

مثلا" : من یک موی شما کوخ نشینان را با تمامی کاخ نشینان عوض نمی کنم.. و حال شما دیدگاه برخی از مسئولان را در باره مردم و محرومین با این نگرش بزرگ امام مقایسه بفرمائید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
به نظرم زندگی کردن مسئولین فعلی بیشتر شبیه کاخ نشینان زمان قاجار ها و سایر شاهان هست
سلام ، وضعیت مسئولان اجرایی کشور از وضعیت انقلاب اسلامی بسیار فاصله گرفته است لذا چنانچه از دوستان انقلابی سوال شود آیا چنانچه رییس جمهور شود چه تغییراتی در حاکمیت ایجاد میکند ملاحظه میگردد از صفر تا صد نیازمند تغییرات و اصلاحات است.
چرا مسئولان اجرایی اینطور به انحراف رفتند در حالیکه اصول و فروع اسلام خط عملکرد اسلامی را مشخص کرده است.
لابد بقول دوشت عزیز کاخ نشینی و ثروت اندوزی برای کسب قدرت باعث شده تا عده ای از مسئولان اجرایی اول به فکر پر کردن جیب خود و جناح سیاسی باشند سپس چنانچه آخرش چیزی باقی ماند به مردم برسد که معمولا کسری دارند.
هیچکس نمیتواند به اقتصاد کشور کمک کند مگر مسئولان دست از دنیا پرستی بردارند و خط زندگی پیامبران و معصومین (ع) را در پیش بگیرند. ادامه این روند باعث خواری و حقارت اینگونه مسئولان در نظر و افکار مردم خواهد شد که نمونه این روش منحرف را در عملکرد فتنه گران مشاهده کردیم و بشدت در افکار عمومی مردم منفور و منزوی شدند.
در کمال تاسف باید گفت که هم اینک مسئولان نجومیخوار و خاندان اشرافی آنان و فرزندانشان خود را طبقه ای بالاتر از سایر مردم می بینند..
و فرزندانشان نیز بی توجه به انقلاب و خون شهدا هر کار که دلشان میخواهد انجام می دهند.
و تبعیض و شکاف طبقاتی برای مدیران کاملا عادی شده است..
مثلا بی تفاوتی به رنج های فراوان مردم و سختی های رنج آور همه اقشار و جانبازانی که هنوز مستاجرند و ایثارگرانی که همانند سایر طبقات کم درآمد جامعه در نهایت سختی و مشقت زندگی می کنند و همانند طبقه متوسط و محروم کشور ماه هاست که نتوانسته اند حتی یک کیلو گوشت بخرند.

اما آقازادگان نحس با ماشین های میلیاردی و سفرهای پشت سر هم به انگلستان و کانادا و انتالیا و پاتایا و ... با پول بیت المال و ملت ...
وتازه از مردم و ایثارگران طلبکار هم هستند..

خدا شر اینها را از سر مردم و انقلاب مستضعفین کم کند.

...!!!
خداوند امام خمینی را رحمت کند ولی حیف که منش ان مجاهد نستوه و مدبر و شجاع و والاتر از ان حرمت قران و فرمانهای خدا حرمت خون شهیدان حفظ نمی شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi